سایت‌های موفق، برای کیفیت هزینه می‌کنند! یکی از مهم‌ترین مسائلی که کسب‌وکارهای بزرگ و موفق به آن اهمیت می‌دهند، اهمیت داشتن یک سایت باکیفیت است؛ در واقع کسب‌وکارهای بزرگ برای داشتن یک سایت باکیفیت هزینه می‌کنند تا بتوانند درآمد بیشتری را کسب کنند. سایت‌های بی‌کیفیت کمتر قابل استفاده هستند و به مرور زمان مشتریان خود را از دست می‌دهند! برای آنکه به میزان رضایت کاربران و برآورده کردن انتظارات آنها پی ببرید، از کاربران تازه‌کار و البته بالقوه بخواهید تا بازخوردهای خود را برای شما ارسال کنند.

  • تجربه کاربری و کیفیت طراحی سایت چه اهمیتی برای سئو دارد؟ – بخش اول
  • استفاده بیش از حد از عناصر انیمیشنی در سایت! هنگامی که از انیمیشن‌ها در سایت خود به اندازه کافی استفاده می‌کنید، آنها می‌توانند پیگیر یک هدف ارزشمند باشند. از طرف دیگر استفاده بیش از حد و غیرمنطقی از عناصر فلش و انیمیشنی می‌تواند سبب کند شدن سایت شما شوند و دلیل آن حجم بالای چنین فایل‌هایی و فراخوانی آنها در سایت است. بر اساس آمار و بررسی‌های صورت‌ گرفته، حدود ۴۰درصد از افراد هنگامی که بارگذاری تصاویر سایت بیشتر از حد متعادل طول بکشد آن سایت را ترک می‌کنند.

البته پراکندگی صفحات و اجزای یک سایت نیز نقش بسیار مهمی در بستن سایت توسط کاربران دارد! هنگامی که کاربران به دنبال اجزای خاصی از سایت شما باشند و نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند، سایت شما را ترک کرده و به دنبال سایت دیگری می‌گردند. از طرف دیگر استفاده از انیمیشن‌ها و تصاویر کاربردی سایت می‌توانند برای سایت شما بسیار سازنده و مفید باشند؛ به طور مثال بسیاری از افراد انتظار دارند هنگامی که بر روی لوگوی سایت شما کلیک می‌کنند، به صفحه اول سایت منتقل شوند اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد آنها فکر می‌کنند که با پیوند شکسته مواجه شده‌اند.

چگونه یک سایت بد بر روی کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد؟

بررسی تاثیرات منفی عوامل مختلف در کسب‌وکار به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان گفت هر عامل سبب می‌شود تا چقدر از درآمد سایت توسط کاربران ناراضی از دست می‌رود! در واقع اندازه‌گیری میزان از دست رفتن درآمد توسط کاربران ناراضی به صورت دقیق امکان‌پذیر نیست اما:

  • از بین رفتن اعتماد کاربران به کسب‌وکار شما: اگر شما مدیر یک کسب‌وکار حرفه‌ای و شناخته‌شده را برعهده دارید اما سایت شما حاوی انیمیشن‌ها، تصاویر و عناصر اضافی است، نمی‌توانید پیام‌های مفیدی را به کاربران منتقل کنید.
  • در دید کاربران قرار نمی‌گیرید: هنگامی که کاربران از سایت شما بازدید می‌کنند و متوجه می‌شوند که زمان بروزرسانی سایت شما مربوط به مدت‌ها قبل است، این موضوع سبب می‌شود تا آنها فکر کنند که کسب‌وکار شما برایتان مهم نیست! از طرفی سایتی که مرتب بروزرسانی نشود، در گوگل نمی‌تواند رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص دهد و آن سایت از تکنولوژی‌های روز عقب خواهد افتاد.
  • اهمیت بهینه‌سازی سایت برای موبایل در سال ۲۰۱۸
  • کاهش درآمد حاصل از مشتریان: اگر سایت شما دارای اجزای مختلف اضافی است که کاربران نتوانند به راحتی از خدمات کسب‌وکار شما بهره‌مند شوند، کاربران می‌توانند وارد سایت رقیبان شما شوند و از آنها خدمات موردنیاز خود را تهیه کنند! در واقع هنگامی که کاربران در سایت با تصاویر نامناسب، انیمیشن‌ها، فرم‌های پیچیده، لینک‌های شکسته و…مواجه می‌شوند، سایت رقیبان شما که طراحی مناسبی دارد برای سفارش محصول یا خدمات انتخاب می‌کنند و از این طریق درآمد شما بخاطر مشتریان ناراضی کاهش پیدا می‌کند.
  • کارهایی که برای داشتن یک سایت خوب باید اجرا کنید!یک سایت خوب کسب‌وکار آنلاین شما را بهبود می‌بخشد، به حفظ مشتریان شما کمک می‌کند و سایت مربوط به کسب‌وکار شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار می‌دهد.
  • بازطراحی یک سایت چه مزایایی دارد؟ – بخش اول

برای افزایش پتانسیل سایت خود کافی است موارد زیر را رعایت کنید:

  1. بروزرسانی محتوای سایت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت، محتوایی است که در آن قرار می‌گیرد؛ سعی کنید به صورت منظم محتوای سایت خود را بروزرسانی کنید و در میان محتوای خود، به منابع معتبر و مرتبط با صنعت کسب‌وکار خود لینک‌هایی را ارجاع بدهید! ارجاع لینک‌ها در صورتی که به درستی انجام شود، می‌تواند سبب افزایش رتبه سایت شما نیز شود.
  2. طراحی تمیز و کاربرپسند سایت: طراحی کاربرپسند سایت به معنای این است که کاربران در سایت شما راحت باشند و به راحتی بتوانند به بخش‌های موردنظر و مختلف سایت دسترسی پیدا کنند! در واقع اگر کاربران نتوانند در سایت شما به راحتی حرکت کنند و نیاز کمتری به فکر کردن داشته باشد. همچنین وجود عناصر بصری نظیر فرم‌های زیبا، تصاویر و ویدیوها در جلب نظر مشتریان بسیار موثر است.

  • سازگاری سایت با دستگاه‌های مختلف: سازگاری سایت با انواع موبایل‌ها اهمیت زیادی دارد و یکی از فاکتورهای سئو را شامل می‌شود؛ اما موردی که افراد کمتری به آن توجه می‌کنند، سازگاری سایت با مرورگرهای مختلف است! بسیاری از کاربران با مرورگری وارد سایت شما شوند که سایت خود را با آن بررسی نکرده‌اید و در نمایش آن مشکل بوجود آمده است.
  • اهمیت طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) یک سایت
  • سریع و راحت بودن سایت: کاربران باید بتوانند به تمامی بخش‌های سایت به راحتی و در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند؛ این مورد نیازمند طراحی یک سایت راحت و سریع است تا کاربران از سایت رضایت داشته باشند. همچنین داشتن یک سایت سریع که در کمترین زمان ممکن بارگذاری شود، نزد کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • سادگی تجربه کاربری: تجربه کاربری سایت شما باید طراحی ساده و مناسبی داشته و از تجسم بصری کاربر بهره گرفته باشد! وجود فضاهای سفید در میان سایت کمک زیاد به این مورد می‌کنند و درج عکس‌های منطقی و زیبا در کنار یک عکاسی حرفه‌ای کمک زیادی به داشتن تجربه کاربری استاندارد و حرفه‌ای می‌کنند.
  • بررسی اهمیت کاربردپذیری سایت و تفاوت آن با تجربه کاربری
  • اهمیت دادن به بخش‌های مهم سایت: یکی از مسائلی که مدیران سایت‌ها باید به آن توجه کافی داشته باشند، اهمیت دادن به بخش‌های مهم سایت است. شما می‌توانید Call to actionهای سایت خود را برجسته‌تر کنید و در دید کاربران قرار دهید تا به آنها کمک کنید تا به راحتی به بخشی از سایت که می‌خواهند بروند.

داشتن یک سایت خوب برای کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت بسیار بالایی دارد و البته منظورمان از داشتن سایت، داشتن یک سایت خوب است تا بتوانید به نیاز کاربران پاسخ بدهید. در این مقاله به بررسی معایب داشتن یک سایت بد پرداختیم تا اگر سایت کسب‌وکار شما خوب نیست، تجدیدنظری درباره‌ آن داشته باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *