اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله فروش بر اساس ارزش واقعی را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا سود بیشتری از فروش محصولات و خدمات خود ببرید.

روش پنجم) مشتریان می‌ترسند! اعتمادشان را جلب کنید

مشتریان شما تا زمانی که کاملاً از محصول شما مطمئن نشوند، می‌ترسند که هزینه کنند. بنابراین شما به عنوان یک فروشنده موفق باید در تمام مراحل ترس‌های مشتریان خود را از بین ببرید. از ابتدای نیاز مشتری تا مرحله خرید محصول کاربر سوالاتی از شما دارد که شما با پاسخ‌گویی به این سوالات، می‌توانید نیازهایش را برطرف کنید و ترس کاربر را از بین ببرید. در این صورت است که شما یک ارزش برای کاربر خود ایجاد کرد‌ه‌اید و به راحتی می‌توانید فروش بر اساس ارزش را انجام دهید. تقریبا همیشه وقتی فروشندگان از مشتری ناامید می شوند از هر ترفندی برای قانع کردن او کمک می گیرند. در حالی که کافی است تا تنها از موثرترین روش ممکن استفاده کرده و به سادگی از مشتری بپرسند: آیا برای خرید آمادگی دارید؟

اگر از فروشندگان خود بپرسید اگر به مشتری محصولی را ارائه کنند که زندگی او را در لحظه بهتر می کند، آیا مشتری این خرید را فورا انجام می دهد یا آن را به تعویق می اندازد؟ اکثر آن ها پاسخ خواهند داد: فورا.

فروشندگان شما باید پس از طی ۴ مرحله قبل، باید مشخصاً از مشتری بپرسند که اگر محصول آن ها بتواند سبب شود تا مشتری زندگی خودر ا به شکلی مثبت تغییر دهد، مایل هستند که محصول را همین امروز خریداری کند؟

فروشندگان حرفه ای به مشتری خود گوش می دهند تا به او به درستی آگاهی داده و برای تصمیم گیری صحیح کمکش کنند. نیازی به دادن وعده و وعید پوچ و توخالی، قیمت گذاری تهاجمی و یا تخفیفات بیهوده نیست، از طرف دیگر اگر مشتریان درک کنند که این محصول می تواند نیازهای آن ها را به خوبی برآروده ساخته و سبب تغییری مثبت در زندگی و کسب و کارشان شود، با خیالی آسوده تر فرآیند خرید را تکمیل خواهند کرد.

روش ششم) برجسته کردن ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات برای کاربران

مزایای استفاده از محصول خود را برای کاربر بیان کنید. شما به راحتی می‌توانید احساسات و عواطف آن‌ها را تحریک کنید! به عنوان مثال می‌توانید در مورد افزایش بهره‌وری فردی یا افزایش اعتماد به نفس کاربر محتوایی به کاربر ارائه کنید. هر گاه کاربر حس کند که محصول شما می‌تواند به او در زندگی شخصی‌اش کمک کند، آن را از شما خریداری می‌کند. فرقی نمی‌کند که محصول فروخته شده شما چیست؛ یک فناوری جدید، یک کیف دستی و یا حتی یک دوره آموزش آشپزی! مهم این است که این محصول بتواند زندگی مشتری شما را بهتر کند. اگر فروشندگان شما این مهم را به درستی درک کرده و تشخیص داده باشند و بتوانند در مکالمه های خود با مشتریان به درستی این مطلب را منتقل کنند، فرآیند فروش با حداقل هزینه برای شرکت و مشتری به انجام می‌رسد.

روش هفتم) به مشتریان خود پیشنهادات جذاب و سرگرم‌کننده بدهید!

یکی از دلایل موفقیت شرکت ما این است که از مشتری‌ها فقط تقاضای پول و خرید نمی‌کنیم، بلکه محتوای جالبی برایشان فراهم می‌کنیم. وقتی شما مشتاقانه ایمیل‌ها را بخوانید و در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید، باعث می‌شوید که مشتری بیشتر مجذوب شرکت و محصولات‌تان شود و زمانی که به آن‌ها پیشنهاد خرید می‌دهید، خسته‌کننده به نظر نمی‌رسد. بر اساس کسب‌وکارتان شما می‌توانید در وب‌سایت‌تان، وقایع آموزشی را به‌صورت آنلاین یا آفلاین پخش‌کنید،‌ پشت‌صحنه‌های فیلم‌ها و سریال‌ها را آپلود کنید و همچنین می‌توانید از مدیران، طراح محصولات و افراد معروف فیلم بگذارید.

روش هشتم) یادآوری به مشتریان

گاهی جذب دوباره مشتری‌ها به‌ سادگی با یادآوری به آن‌ها از طریق ایمیل خودکار، تماس تلفنی یا پیامک میسر می‌شود. اگر شما یک پیشنهاد با بازه زمانی محدود دارید، آن‌ها را مطلع کنید و تا آخرین ‌مهلت به آن‌ها یادآوری کنید. اگر شما سرویسی برای نظافت منزل ارائه می‌دهید که مشتری‌ها می‌توانند ماهی یک‌ بار از آن استفاده کنند و شش هفته از آخرین استفاده مشتری شما می‌گذرد،‌ هر چه سریع‌تر با او تماس بگیرید و او را تشویق کنید که بیشتر از این سرویس استفاده کند.

امروزه بین کسب و کارها رقابت و مبارزه ای بی پایان وجود دارد همه برای ماندگار و افزایش درآمد استراتژی مختلفی را سرلوحه کار خود قرار می دهند . یکی از این استراتژی هایی که کسب و کارها سرلوحه کار خود قرار می دهند و یکی از رقابت های بی پایان نگهداری مشتری و جذب مشتریان جدید است. کسب و کارها می دانند باید خود را با این محیط رقابتی انطباق دهند تا زنده بمانند و رشد کنند. هر کسب و کاری برای موفقیت تلاش می کند ویکی از راه های رسیدن به موفقیت که بسیار هم دارای اهمیت است رضایت مشتری است و آن را برای رسیدن به اهداف خود بسیار مفید می دانند.

رضایت مشتری بهترین نشان برای احتمال خرید در آینده است. وقتی مشتری از ارائه خدمات رضایت دارد راهی است برای تکرار خرید و حتی جذب مشتری جدید. وقتی رضایت مشتری در اولویت باشد و بهترین خدمات به انها ارائه شود آنها به آن برند و نشان وفادار می مانند بنابراین اگر مشتریان خدمات خوبی از سوی کسب و کارها دریافت کنند به آنها همچنان به خرید و دریافت خدمات خود از آن برند ادامه می دهند اگر کسب و کاری به دنبال وفاداری مشتریان خود است باید روی رضایت مشتریان خود کار کند.رضایت مشتری نقطه کلیدی و تمایزی هر کسب و کار است. کسب و کارهایی که در این محیط موفق هستند رضایت مشتری و ارائه خدمات به مشتریان یکی از عناصر کلیدی استراتژی کسب و کار خود می دانند. رضایت مشتری کمک می کند تا نه تنها مشتریان حفظ شود ، بلکه فروش بالا می رود.

در چند مقاله سعی کردیم به بررسی اهمیت فروش بر اساس ارزش و روش‌های موثر آن بپردازیم. امیدواریم از این پس دیگر نگران رقیبان خود نباشید و تنها دغدغه شما معرفی ارزش محصولات به مشتریان باشد!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *