امروزه بیشتر سوال‌ها را از گوگل می‌پرسیم و برای پیدا کردن بهترین راه‌حل‌ها و رفع نیازمان به کمک کلمات کلیدی در این موتور جستجوگر به دنبال پاسخ هستیم. در این میان قدرت سئو و تبلیغات گوگل زمانی که با هم جفت می‌شوند، برای ما سودی مضاعف در بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌کنند. یک استراتژی بازاریابی که فقط بر اساس SEO یا PPC است. هر دوی این‌ها برای یک هدف مشترک بازاریابی موتور جستجو SEM استفاده می‌شوند و هیچ کدام بدون کلمات کلیدی هدفمند زنده نمی‌مانند.

  • از آنجایی که هر دو استراتژی هدف کاربر و تقاضای جستجو را در ذهن دارند، شما می‌توانید به صورت زیر عمل کنید.
  • یک استراتژی ارگانیک و پولی ایجاد کنید که از رقبای شما پیشی بگیرد و از بودجه بهینه استفاده کند.
  • تولید محتوای کارآمد را به حداکثر برسانید که می‌تواند هم برای SEO و هم برای PPC استفاده شود.
  • با رتبه‌بندی ارگانیک و پولی، آگاهی SERP برند را گسترش دهید.
  • کمپین سئو را با داده‌های PPC اطلاع‌رسانی کنید.

به این صورت دستیابی به اهداف تجاری کوتاه مدت و بلند مدت میسر می‌شود. هنگامی که این اهداف به درستی مورد توجه قرار گیرد، استفاده از SEO و PPC با هم می‌تواند فرصت‌های قابل توجهی را برای برند شما باز کند.

شباهت‌ها و تفاوت‌های SEO  و  PPC

بیایید نگاهی گذرا به این استراتژی‌های قدرتمند بیندازیم تا بتوانیم هر دو را بهتر در SEM بازاریابی موتور جستجوی خود ادغام کنیم.

تفاوت‌های اصلی

  • زمان رسیدن به هدف: نتیجه گرفتن از سئو معمولا بیشتر طول می‌کشد و مبتنی بر ساختار است. در حالی که تبلیغات گوگل PPC سریع عمل می‌کند و عمدتاً بر روی صفحات فرود و نرخ کلیک متمرکز است. نکته مهم این است که اگرچه PPC در ابتدا سریعتر است، اما در دراز مدت هزینه بیشتری نیز دارد. در حالی که تبلیغات برای تداوم مستلزم پرداخت مداوم است. به همین دلیل بهترین حالت این است که هر دو را متعادل کنید. از PPC برای روشن کردن موتور استفاده کنید، اما اجازه دهید SEO سوختی باشد که به طور مداوم موتور را روشن نگه می‌دارد.
  • مهارت‌های مورد نیاز برای انجام کار: ممکن است فکر کنید که سئو رایگان است. اما در اشتباه هستید. مهارت‌های سئو که منجر به یک استراتژی موفق می‌شوند عبارتند از: نوشتن محتوا، امکان استفاده از  CMS، دانش ابزارهای سئو، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل  SERP. به تحقیق، نوشتن، طراحی، ویرایش و انتشار فکر کنید و خواهید دید که کم هزینه نیست. از طرفی دیگر، PPC نیز به مهارت‌های دیگر نیاز دارد: کپی رایتینگ، تجزیه و تحلیل و ردیابی تبدیل، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل  SERP و امکان استفاده از پلتفرم Google Adds.
  • محاسبه بازگشت سرمایه: باید هدف این باشد که در هزینه‌های تبلیغاتی و مدیریت کمپین، فروش بیشتری نسبت به پرداختی که می‌کنید به دست آورید. با ابزارهایی مانند Google Data Studio که با CRM شما ادغام می‌شود، می‌توان محاسبه بازگشت سرمایه PPC را خودکار کرد. برای برخی از مشاغل بازگشت سرمایه بسیار پیچیده‌تر از تجارت الکترونیک است.
  • هدف جستجوی بعدی در سئو چیست؟

شباهت‌ها

همانطور که قبلا گفتیم هر دو استراتژی عمدتا SERP ها را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه، فرآیند کلمه کلیدی برای هر دو باید هدف کاربر را در نظر داشته باشد و تقاضای جستجو را در نظر بگیرد. کلمات کلیدی برای سئو در موضوع مورد نظر هر چیزی می‌تواند باشد. در صورتی که کلمات کلیدی PPC به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • تطابق عبارت: اگر کلمات مختلفی قبل یا بعد از کلمه کلیدی مورد نظر شما وجود داشته باشد، تبلیغ نشان داده می‌شود.
  • تطابق منفی: کلمه یا کلماتی که نمی‌خواهید در حین اجرای تبلیغ خود هدف قرار دهید.
  • تطابق گسترده: عبارت یا کلمه‌ای کلی که می‌خواهید هدف قرار دهید.
  • تطابق دقیق: کلمه یا عبارت دقیقی که می‌خواهید هدف قرار دهید.

کلمات کلیدی ارگانیک برای سئو در مقایسه با کلمات کلیدی PPC تبلیغاتی حیاتی‌تر هستند. اگرچه در حالت ایده‌آل، هر دو باید کلمات کلیدی را در نسخه‌ای که در SERP و صفحه ظاهر می‌شود داشته باشند. در نهایت، هر دو یک هدف مشترک دارند: جذب کاربران مرتبط به وب سایت خود با هدف تبدیل آنها به مشتری.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *