مایکروسافت یکی از برنامه‌های محبوب لیست انجام کار خود با نام Wunderlist را ششم ماه مِی سال ۲۰۲۰ بازنشسته می‌کند و خیلی از کاربران این برنامه حالا مانده‌اند که باید چه کنند. این کاربران بهتر است تا آن زمان صبر نکنند و از همین حالا به دنبال یک جایگزین برای Wunderlist بوده و به برنامه‌ی جدید نقل مکان کنند.

برای جایگزین Wunderlist دنبال چه ویژگی‌هایی هستیم؟

بر اساس این که شما با Wunderlist چه می‌کردید، برنامه‌های مختلفی می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. ما چند ویژگی مهم که باید در برنامه‌ی جدید به دنبالشان باشیم را در زیر لیست می‌کنیم تا شما هم به آن‌ها دقت داشته باشید.

  • اضافه کردن اطلاعات Wunderlist: اگر از Wunderlist به برنامه‌ی جدید نقل مکان می‌کنید، دوست دارید لیست‌های شما به برنامه‌ی جدید منتقل شود تا زمان زیادی از شما هدر نرود. تمامی برنامه‌های ما در این لیست، چنین ویژگی ندارند، اما آن‌هایی که دارند را برایتان مشخص می‌کنیم.
  • طراحی: هر برنامه‌ای طراحی منحصر به خود را دارد، اما با این حال خیلی‌ها دوست دارند که رابط کاربری برنامه‌ی جدید به Wunderlist نزدیک باشد، پس حتما به تصاویر برنامه‌ها قبل از نصب آن‌ها دقت کنید.
  • امکانات: برنامه‌های مختلف، در جزییات امکاناتی که دارند، متفاوت هستند. بعضی با طرح‌های از پیش طراحی شده به استقبالتان می‌روند و بعضی‌ها می‌گذارند تا جزییات همه چیز را شخصی سازی کنید. بر اساس ابزارهایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد و امکاناتی که به آن نیاز دارید، بهترین برنامه را برای خود انتخاب نمایید.
  • پشتیبانی از پلت‌فرم‌های مختلف: اگر به صورت جدی از برنامه‌ی لیست کارهای روزانه‌ی خود استفاده می‌کنید، حتما دقت کنید که این برنامه چند پلت‌فرم از جمله سیستم عامل موبایلتان و سیستم عامل کامپیوترتان مثل مک و ویندوز پیشتبانی کند و همچنین نسخه وب نیز داشته باشد. به این ترتیب لیست‌های خود را همه جا در دسترس خواهید داشت.

حالا نگاهی بندازیم به بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی این برنامه‌:

بهترین انتخاب: Microsoft To Do

مایکروسافت سال ۲۰۱۵ Wunderlist را خریداری کرد و از آن به بعد به مرور قابلیت‌های این برنامه را به برنامه‌ی خود یعنی To Do اضافه نمود. To Do تقریبا یک کپی از Wunderlist بوده که البته پیشرفت‌هایی هم در ظاهر و هم در کارایی داشته است. شما می‌توانید وظایف گروهی، پله‌های انجام کار و زیر مجموعه اضافه کنید، فایل‌هایی به وظایف پیوست کنید و به راحتی آن‌ها را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را از  Wunderlist به این برنامه منتقل نمایید.

از نکات بسیار خوب دیگر To Do این است که چون بخشی از Office365 به حساب می‌آید، شما می‌توانید آن را با دیگر برنامه‌های این گروه همچون برنامه‌ی ایمیل Outlook همگام کید و به کارایی آن بیافزایید. همچنین امکان شخصی سازی ظاهر آن نیز برایتان فراهم است تا همه چیز به سلیقه شما باشد.

جایگزینی قدرتمند اما پولی: Todoist

Todoist مهم‌ترین رقیب Wunderlist به حساب می‌آمد و از خیلی جهات شبیه به هم بودند اما Todoist تمرکز خود را روی کاربرانی گذاشته بود که به شکل وسیعی از برنامه‌های لیست انجام کار استفاده می‌کردند. اگر بخواهید از ابزاری قدرتمند و کمی متفاوت از  Wunderlist استفاده کنید، بدون شک این گزینه بهترین انتخاب برای شماست. شما در این برنامه به راحتی می‌توانید وظایف و لیست‌های خود را اولیویت بندی کنید و نفرات جدید را به وظایف لیست‌ها اضافه نمایید. لیست کردن لیست‌ها برای اساس فیلترهای مختلف و همچنین پیش نیازها از جمله دیگر قابلیت‌های Todoist به حساب می‌آید.

به تازگی Todoist امکان اضافه کردن اطلاعات Wunderlist به برنامه‌ی خود را نیز اضافه کرده است. اما مشکل کجا پیدا می‌شود؟ شما در نسخه رایگان تا ۸۰ پروژه می‌توانید انجام دهید که در نهایت به این محدودیت خواهید رسید و باید ماهیانه ۳ دلار دهید تا این محدودیت را از بین ببرید.

اگر به دنبال سادگی هستید: Any.do و Google Keep

اگر نیازی به کارهای اضافه ندارید و تنها می‌خواهید برنامه‌ای خوب برای ساخت لیست‌های ساده از کارهای خود بسازید، پیشنهاد ما این است که به سراغ برنامه‌های ساده بروید. این دو برنامه انتخاب‌های ما برای شماست. Google Keep که به صورت پیش فرض روی اندروید نصب است و با توجه به ابزارهای کمی که دارد، از طرفی رابط کاربری ساده‌ای نیز ارائه می‌کند و کاملا هم رایگان است.

Any.do کمی ابزارهای بیشتر دارد اما هنوز تا پیچیدگی‌های دو برنامه‌ی قبلی فاصله‌ی زیادی وجود خواهد داشت. برنامه‌های روزانه، تقویم و یادآوری از جمله‌ی این قابلیت‌های هستند که شما می‌توانید در Any.do ببینید. متاسفانه نمی‌توانید به صورت مستقیم اطلاعات Wunderlist را به این برنامه اضافه کنید، اما راه‌های فرعی برای انجام این کار هست. همچنین نسخه رایگان آن نیز محدودیت‌هایی دارد که با پرداخت ۵٫۹۹ دلار در ماه می‌توانید آن را از پیش رو بردارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *