استفاده از حالت تاریک این روزها در بین کاربران سیستم عامل‌های مختلف به یک رویه بدل شده است. حالا که macOS Mojave به طور کلی حالت تاریک را برای مک به همراه آورده، خیلی خوب می‌شود اگر مرورگر شما نیز بتواند تمام سایت‌ها را در حالت تاریک اجرا کند. شما می‌توانید به وسیله افزونه‌ی Dark Reader در سافاری، کروم و فایرفاکس این کار را انجام دهید.

البته با این که در مورد یک افزونه صحبت می‌کنیم، اما به کار گیری آن در مرورگر سافاری با کروم و فایرفاکس متفاوت است و به همین خاطر ما هر دو را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از Dark Reader در کروم و فایرفاکس

استفاده از افزونه‌ی Dark Reader در کروم و فایرفاکس بسیار ساده است و به راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شود. ابتدا اگر کاربر فایرفاکس هستید، این افزونه را از این لینک و اگر کاربر کروم هستید،  از این لینک دانلود و نصب کنید.

بعد از این که افزونه را نصب کردید، آیکون Dark Reader در بالای مرورگر اضافه می‌شود. روی آیکون کلیک کنید.

سوییچ سمت راست را روی On قرار دهید و می‌بینید که سریعا تمامی سایت‌ها به حالت دارک مود اجرا می‌شوند.

رنگ تمامی نوشته‌ها و پس زمینه‌ها بر عکس می‌شوند، اما عکس‌ها دست نخورده باقی می‌مانند.

برای خاموش کردن دارک مود و تنظیم آن تنها برای سایتی که درش هستید، کافی است تا حالت آن را  روی Toggle Current Site بگذارید. در بخش فیلترها تنظیمات بیشتری برای این افزونه وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی حالت تاریک و روشن را تغییر دهید، میزان روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید و یا فیلتر قرمز خاص سپیا یا خاکستری روی تصویر اعمال نمایید.

شما می‌توانید یک لیست از سایت‌هایی تهیه کنید که همیشه در حالت روشن اجرا شوند. برای این کار به بره Site List بروید و در آن جا سایت‌ها را وارد کنید و روی Add site to list را بزنید.

رابط کاربری کروم جوری طراحی شده است که وقتی شما مک را به حالت تاریک می‌برید، خود مرورگر نیز در حالت تاریک قرار می‌گیرد. البته این موضوع روی سایت‌ها تاثیری ندارد و متاسفانه Dark Reader نیز خود کار به حالت تاریک تغییر نمی‌کند.

استفاده از Dark Reader در سافاری

سافاری افزونه‌ها را به شکل متفاوتی از کروم و فایرفاکس مدیریت می‌کند. افزونه‌ها در سافاری حالا به صورت اپلیکیشن در اَپ استور قرار دارند. احتمالا به همین خاطر است که افزونه‌ی رایگان استفاده از Dark Reader در سافاری ۴٫۹۹ دلار قیمت دارد! البته این افزونه در سافاری یک قابلیت بسیار مهم دارد و آن این که با خود سیستم عامل همگام شده و وقتی شما macOS را روی حالت تاریک می‌گذارید، تمام وبسایت‌ها به وسیله‌ی افزونه‌ی Dark Reader روی حالت تاریک قرار خواهند گرفت.

بعد از این که از این آدرس، Dark Reader را برای سافاری خریداری کردید، روی Activate for Safari کلیک کنید.

با این کار افزونه در پنل مرورگر باز می‌شود و شما باید تیک Dark Reader بزنید تا فعال شود.

حالا آیکون Dark Reader را می‌بینید که در بالای نوار ابزار سافاری به نمایش در می‌آید. روی آن کلیک کنید.

حالا می‌بینید که در کنار On و Off یک گزینه‌ی Auto نیز گذاشته شده که با آن می‌توانید این افزونه را با سیستم عامل همگام کنید. دو حالت دیگر هم مثل کروم و فایرفاکس عمل می‌کنند.

اگر تصاویر برایتان خیلی واضح نبود می‌توانید در برگه‌ی فیلتر Dynamic Mode را فعال کنید. در مجموع چند تنظیم متنوع‌تر در بخش فیلتر افزونه نسبت به نسخه رایگان مرورگرهای دیگر گنجانده شده است.

باقی تنظیمات همه مثل بخش قبلی است که توضیح دادیم، فقط بعضی گزینه‌ها اضافه شده که مهم‌ترینشان Theme است که شما می‌توانید به جای دارک مود معمولی، از این گزینه استفاده کرده و یک تم رنگی مخصوص به خود بسازید.

Join the Conversation

2 Comments

  1. سلام آقا من هرکاری میکنم نصب نمیشه فقط گزینه افزودن به میز کار هست میزنم روش هیچی نمیشه مشکل چیه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *