اگر دانشجو باشید یا به هر نحوی احتیاج داشته باشید تا صدای جلسه‌ای را ضبط کنید یا نویسنده‌ای باشید که بخواهید ایده‌هایتان را ضبط کنید یا اصلا به صورت موردی به برنامه‌ای برای ضبط صدا احتیاج داشته باشید، بهتر است گزینه‌های پیش رو را برای گوشی آیفون خود مد نظر بگیرید.

اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می کنید ترفند ضبظ صدا به وسیله میکروفون USB را حتما بخوانید.

۱- Voice Memos

قبل از آن‌ که به اضافه کردن برنامه‌ای فکر کنید، می‌توانید برنامه‌ی خود شرکت اپل را امتحان کنید. برنامه voice memos در پوشه‌ی “Extras” برروی صفحه‌ی اصلی آیفون شما قرار دارد.

این برنامه برروی آیفون‌ها از پیش نصب شده است و می‌تواند نیازهای اصلی اکثر مصرف‌کنندگان را برطرف نماید. این برنامه همچنین با اپل‌واچ نیز کار می‌کند و از پس تمام کارهای ساده‌ی مورد نظرتان برمی‌آید و صدای محیط را هم ضبط می‌کند.

Voice Memos

البته ضعف‌های ساده‌ای دارد، نظیر ناتوانی در اشتراک گذاری فایل‌های خیلی بزرگ و نداشتن قابلیتی که با آن بتوان در کنار ضبط کردن یادداشت‌هایی را به آن اضافه کرد.

  1. Multi-Track Song Recorder

همان‌طور که گفتیم با برنامه voice memos شما می‌توانید صدا را ضبط کنید، ولی این مشکل موزیسین‌ها را حل نمی‌کند. با این برنامه تا چهار صدا را می‌توان ضبط کرد و هرکدام را برروی دیگری پخش کرد. سپس آن‌ها را با هم یکی کنید و در زمان‌های مختلف یا با هم از ابتدا پخش کنید.

Multi-Track Song Recorder

رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است، صفحه اصلی چهار ردیف برای ضبط کردن دارد که می‌توانید یک به یک با آن‌ها صداها را ضبط کنید و دست به کارهای جالبی بزنید.

وقتی که ضبط کردن شما به پایان رسید، می‌توانید فایل‌ها را جدا از هم یا ترکیب آن‌ها را با هم ذخیره کنید.

۳- iTalk

برنامه iTalk ضبط کننده ساده‌ای است که با آن می‌توانید فایل‌های ضبطی خود را مستقیماً در SoundCloud اشتراک گذاری کنید. نسخه رایگان این برنامه به شما اجازه ضبط کردن و گوش کردن به فایل‌هایتان را می دهد. هرچند، اگر به دنبال امکانات کامل این برنامه هستید، مجبور به پرداخت درون برنامه‌ای آن هستید. برخلاف voice memos در این برنامه می‌توانید فایل‌ها را با کیفیت‌های مختلف ذخیره کنید.

iTalk

در رابط کاربری این برنامه، برای شما دکمه قرمز برای ضبط کردن قرار داده شده که زیر آن جایی برای مشخصات آن مانند اسم و مشخص کردن کیفیت آن قرار داده شده. بعد از نهایی کردن این مشخصات شما می‌توانید شروع به ضبط کنید و در حین ضبط کردن به شما اندازه فایلتان را نشان می‌دهد.

بعد از تمام شدن ضبط صدا می‌توانید به آن یادداشت‌هایی را اضافه کنید که این هم از برتری های آن نسبت به voice memos می‌باشد.

۴- AVR

برنامه AVR به شما این قابلیت را می‌دهد تا سریع‌تر از هر برنامه‌ای شروع به ضبط صدا کنید و فرصت را از دست ندهید. همچنین شما می‌توانید بین ضبط توقف کنید و دوباره به ادامه ضبط بپردازید.

در صفحه اول آن همه‌ی دکمه‌های مورد نظر شما در نیمه پایینی صفحه قرار دارد و عکسی بزرگ از یک میکروفن بقیه صفحه را پوشانده. وقتی که ضبط کردن شما تمام شود، فایل را ذخیره می‌کند و از شما می‌خواهد تا اسم آن را مشخص کنید. همه‌ی فایل‌های ضبطی شما در یک فولدر ذخیره می شوند که می‌توانید آن را شخصی سازی کنید و حتی برای امنیت بیشتر برای آن پسوردی قرار دهید.

AVR

می‌توانید پارامترهای ساده فایل مثل سرعت ویرایش کنید، دو فایل یا بیشتر را باهم ترکیب کنید. همچنین راه‌های مناسبی برای اشتراک گذاری فایل‌های صوتی خودتان دارید.

۵- AudioNote2

درسته که دانش‌آموزان و دانشجویان از یادداشت برداری متنفرند، ولی هنوز هم یادداشت برداری اهمیت زیادی دارد و این برنامه می‌تواند کمک بزرگی به این افراد باشد. برنامه AudioNote2 یک دفترچه یادداشت دیجیتالی می‌باشد که درون آن یک ضبط کننده صدا قرار داده شده‌است. در همان استفاده اول خودتان متوجه کمک بزرگ آن می‌شوید که چقدر کار را برایتان آسان‌تر می‌کند.

AudioNote2

حالت دفترچه مانند آن تنها برای نمایش نیست، بلکه می‌توانید در هر خط آن با کیبورد یا از طریق حالت pencil با دست‌خط نوشته خود را وارد کنید. خیلی ساده دکمه ضبط را می‌زنید و کنار آن شروع به یادداشت کردن می‌کنید. به‌صورت خودکار یادداشت‌های شما و زمان صدای ضبط شده در آن لحظه نشانه گذاری می‌شوند. می‌توانید فایل‌های صوتی خود را در فضای ابری یا dropbox یا برروی موبایل خود ذخیره کنید. اشتراک گذاری فایل‌ها هم به راحتی قابل انجام شدن است. همچین یک سری خصوصیات پیچیده‌تر آن مثل ضبط صدا با کیفیت بهتر هم با پرداخت درون برنامه‌ای در دسترس شما قرار می‌گیرد.

برای خواندن مطالب بیشتر از گوشی آیفون ، ترفندها و اپلیکشن‌های آن لینک‌های زیر را دنبال کنید:

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *