اپل اکثر برنامه‌های اختصاصی را برای دستگاه‌های تولیدی خود مثل آیفون، آیپد و مک به صورت انحصاری منتشر می‌کند. اما در سال‌های اخیر، برخی از برنامه‌ها از این حالت انحصاری خارج شده و برای دیگر پلت‌فرم‌ها از جمله ویندوز و اندروید در دسترس قرار گرفته است. یکی از برنامه‌های بسیار مهم اپل، پیام رسان فیس تایم (FaceTime) است که تقریبا استفاده از آن برای کاربران ویندوز نیز مهیا شده است.

استفاده از فیس تایم روی ویندوز

متاسفانه فیس تایم دارای برنامه اختصاصی برای ویندوز نیست و تنها در صورتی می‌توانید از این برنامه‌ استفاده کنید که یکی از کاربران آیفون، آیپد و مک، برای شما لینک دعوت فرستاده و در نهایت شما از طریق یکی از مرورگرهای کروم و یا مایکروسافت اج، امکان استفاده از آن را دارید. روند گفته شده به معنی این است که شما امکان آغاز تماس از طریق ویندوز را ندارید و تنها می‌توانید، با لینک دعوت، به یک گفتگوی فیس تایمی وارد شوید!

برای شروع، مطمئن شوید که کروم یا مایکروسافت اج را روی ویندوز خود نصب دارید. حالا از کسی که می‌خواهد، شما را برای گفتگوی فیس تایمی دعوت کند، بخواهید که لینک دعوت را برای شما ارسال کند. به دست آوردن لینک دعوت بسیار ساده است. وقتی فیس تایم را روی یکی از دستگاه‌های اپل باز می‌کنید، باید روی آیکون Create Link بزنید.

حالا لینک داده شده را به روش‌های مختلف می‌توانید، برای دوستان خود ارسال کنید. گزینه‌هایی مثل دیگر پیام رسان‌ها، پیغام متنی و ایمیل در میان این انتخاب‌های وجود دارند.

در نظر داشته باشید که اگر به جای آیفون یا آیپد از مک استفاده می‌کنید، حتما باید باید سیستم عامل macOS 12 Monterey یا جدیدتر را روی دستگاه خود داشته باشید تا آیکون Create Link را روی فیس تایم ببینید.

کاربران مک نیز گزینه‌های متنوعی برای ارسال لینک دارند و در نهایت می‌توانند با زدن روی Copy Link آن را به هر شکل که دوست دارند برای شما ارسال کنند.

لینکی که دریافت می‌کنید، پیشوند facetime.apple.com و چیزی شبیه به زیر است:

حالا کافی است، لینک داده شده را در یکی از مرورگرهای مایکروسافت اج یا مرورگر کروم باز کنید. بعد از باز کردن لینک، ابتدا باید نام خود را در بخش Name تایپ کرده و سپس روی Continue بزنید. اسمی که وارد می‌کنید، در نهایت روی فیس تایم به عنوان اسم شما نمایش داده می‌شود و نیازی به وارد کردن شماره تلفن، ایمیل یا چیز دیگری ندارید.

در نهایت بعد از این که تماس باز شد، روی Join بزنید وارد گفتگوی فیس تایمی شوید.

در این مرحله، کسی که لیکن را برای شما ارسال کرده، باید درخواست شما را تایید کند. بعد از تایید، هر دو وارد گفتگو می‌شوید. بعد از این که به صفحه گفتگو رفتید، آیکون‌هایی را می‌بینید که در یک نوار ابزار شناور نمایش داده شده‌اند. آیکون سمت چپ یا همان Fullscreen برای رفتن به حالت تمام صفحه است، Mute صدای شما را قطع و وصل می‌کند، Show/Hide Video تصویر وبکم شما را قطع یا وصل می‌کند و اگر بر روی سه نقطه بزنید، می‌توانید، تنظیمات بیشتر را ببینید.

در نهایت وقتی گفتگوی شما به پایان رسید، می‌توانید با زدن روی دکمه Leave از آن خارج شده و سپس صفحه را ببندید.

یکی از نکات خوب فیس تایم این است که تعداد افراد بیشتری نیز با همین لینک می‌توانند، وارد گفتگو شده و در نهایت یک تماس گروهی را تجربه نمایید.

آیا کاربران ویندوز نیاز به فیس تایم دارند؟

واقعیت این است که کاربران ویندوزی با وجود انواع پیام‌رسان‌های بسیار خوبی که در دسترسشان است، نیازی به استفاده از فیس تایم ندارند. برنامه‌هایی که همگی نسخه‌های اختصاصی برای دستگاه‌های اپل هم دارند و هر دو طرف گفتگو می‌توانند از آن‌ها برای تماس استفاده کنند.

در حال حاضر، گوگل میت با امکانات خیلی خوب، امکان تماس تصویری گروهی و امکانات خوب در دسترس کاربران است و استفاده کننده‌های ایرانی نیز برای کار با آن نیازی به تغییر آی پی خود ندارند. همچنین این ابزار حتی نسخه مرورگر کامل هم دارد و دو طرف گفتگو می‌توانند، بدون نصب هیچ برنامه‌ای از طریق میت با هم تماس صوتی و تصویری بگیرند. همچنین نباید فراموش کرد که از برنامه‌هایی همچون واتساپ، تلگرام و خیلی دیگر از پیام‌رسان‌های عالی نیز می‌توان برای تماس تصویری، صوتی و انتقال عکس و فایل استفاده کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *