اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله استراتژی و بازاریابی محتوا را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا مخاطبان خود را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنید!

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای جلب اعتماد مخاطبان: شبکه‌های اجتماعی روز به روز شاهد زیاد شدن تعداد کاربرانشان هستند و میزان استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی و همچنین کاربرد شبکه‌های اجتماعی در زندگی افراد در حال افزایش است. بر اساس تحقیقات کاربران سایت‌ها، معمولاً حوصله چک کردن مداوم و منظم وب‌سایت‌ها را ندارند و تنها در صورتی که نیاز به خدمات آن سایت داشته باشند به سراغش می‌روند. از چه راهی؟ معمولاً از طریق شبکه‌های اجتماعی! اما چگونه می‌توان کاربران را وارد سایت خود کرد؟ افراد به طور منظم، روزانه شبکه‌های اجتماعی خود را چندین بار چک می‌کنند. شما می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی، به عنوان یک ابزار قدرتمند ارتباطی برای برقراری ارتباط با کاربران وب‌سایت‌تان بهره ببرید. به عبارت ساده‌تر، می‌توانید کاربران را از طریق شبکه‌های اجتماعی خود وارد وبسایت خود کنید. شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، گوگل پلاس، فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، امکانات بسیار بالایی را در اختیارتان قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها، خیلی راحت می‌توانید با مخاطبان وب‌سایت و برند خود خود ارتباط برقرار کنید. همچنین شما می‌توانید محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و لینک آن مقاله به آن پست انتقال بدهید که این کار، تأثیر بسیار بالایی در سئوی وب‌سایت شما خواهد داشت. البته تنها برخی شبکه‌‎های اجتماعی به شما اجازه قرار دادن لینک‌های قابل‌کلیک می‌دهند؛ مثلاً لینکی که در فیسبوک قرار می‌دهید، قابل کلیک است و تاثیر زیادی در سئو دارد اما شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد تا لینک قابل کلیک در پست خود قرار دهید. به همین دلیل تاثیر زیادی در سئو ندارد اما یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای هدایت مستقیم کاربران از شبکه‌‌های اجتماعی به سایت است.

چندین راه‌کار برای جذب بیشتر مخاطبان و اعتماد آن‌ها

استفاده از کلمات کلیدی با جستجوی بالا و نرخ تبدیل بالا در متن پست‌ها به راحتی می‌تواند میزان نمایش آن‌ها را در موتورهای جستجو نظیر گوگل را افزایش می‌دهد! در نتیجه کاربرانی که شما را دنبال نکرده‌اید، دنبال‌کنندگان شما نیز به صفحات اجتماعی شما سر خواهند زد. برای این کار می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) انجام دهید و کلمات کلیدی که افراد برای کسب اطلاعات در حوزه کاری شما جستجو می‌کنند را پیدا کنید؛ سپس از این کلمات کلیدی با استراتژی مناسبی در متن پست ها استفاده کنید. همچنین این کلمات را بصورت یک المان بصری به پست های خود اضافه کنید تا نظر مخاطب را در یک نگاه به خود جلب کند.

تولید محتوای ارزشمند و مفید یکی دیگر از راه‌های بسیار عالی برای جلب اعتماد مخاطبان است! مخاطبان به کسب‌وکارهایی که اطلاعات مفید و ارزشمند به آن‌ها ارائه می‌کنند، اعتماد زیادی دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که لحن و نوشته‌های تبلیغاتی یکی از مواردی است که باعث از دست رفتن مشتریان شما می‌شود. به جای این کار شما باید محتوای مفید، ارزشمند و جذاب تولید کنید تا برای مخاطب هدف و مشتریان ارزش افزوده‌ای داشته باشد؛ به عبارت ساده‌تر، نیاز مشتریان را رفع کنید و چیزی به آن‌ها یاد دهد. محتوای خود را اجتماعی نگه ‌دارید و سعی کنید که محتوایتان به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد تعامل کاربران باشد. یکی از راه‌های تولید محتوا که برای کاربران هم جذاب است، این است که در پست‌ها داستان مشتریان خود را تعریف کنید، رویدادهای برند خود را به اشتراک بگذارید و اگر محصول یا خدماتی دارید، به کاربران از مزایای استفاده از آن محصول در زندگی شخصی‌شان بگویید. تعادل بین پست‌های تبلیغاتی محصولات و پست‌های آموزشی، اطلاع رسانی و سرگرمی را حفظ کنید. باید توجه داشته باشید که نیاز های مشتری از نیاز های شما مهم‌تر هستند! به عبارت دیگر اگر آن‌ها در سایت شما به دنبال محصول یا خدماتی هستند، به آن نیاز دارند و شما باید در تبلیغات خود بگویید که بهترین شکل نیاز آن‌ها را رفع خواهید کرد.

اضافه کردن دکمه‌های دعوت کاربران به دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی شما یکی از راه‌هایی است که باعث افزایش دنبال‌کنندگان و در نهایت تعامل آن‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌شود. مثلاً اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، می‌توانید از کاربران بخواهید که صفحه توییتر شما را هم دنبال کنند. البته باید به نحوی آن‌ها را ترغیب کنید که شما را دنبال کنند! مثلاً می‌توانید به آن‌ها بگویید که در صفحه توییتر خود کد تخفیف قرار می‌دهید یا رویدادهای خود را از طریق توییتر اطلاع‌رسانی می‌کنید. در این صورت است که کاربران شما را در شبکه‌‌های اجتماعی دیگر هم دنبال می‌کنند و این مسئله بسیار ارزشمند خواهد بود.

استفاده از محتوای بصری باعث افزایش تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. محتوای بصری تعامل بیشتری نسبت به محتوای متنی ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی عالی هستند. به عبارت دیگر اگر به جای متن بتوانید محتوای عکس و فیلم در صفحات اجتماعی خود منتشر کنید، باعث می‌شود تا کاربران تعامل بیشتری با شما داشته باشند و این مسئله به افزایش اعتماد کاربران در شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از تصاویر مناسب مهم‌ترین معیار برای بهینه سازی پست‌های شبکه‌های اجتماعی است. تصاویر محصولات خود را برای اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی بهینه‌ سازی کنید. همچنین می‌توانید از تصاویر خلاقانه مشتریان خود با محصولتان استفاده کنید. انتشار تصاویر مربوط به کارمندان شرکت در یک مراسم کوچک هم می‌تواند تاثیر زیادی بر روی مخاطب بگذارد.

استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای نمایش محتوای مرتبط به کاربرانی که شما را دنبال نکرده‌اند، عالی است. شبکه‌های اجتماعی الگوریتم های متفاوتی دارند ولی هشتگ‌ها یکی از ابزارهایی است که از آن برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید. استفاده از هشتگ ها باعث رشد بازدیدکننده پست‌های شما می‌شود.  هشتگ‌ها به دسته‌بندی محتوا می‌کنند، میزان برخورد مخاطبان با پست های شما را افزایش می‌دهند و در نهایت میزان تعامل کاربران را بیشتر می‌کنند. هیچوقت از تعداد زیادی هشتگ استفاده نکنید، در هر پست استفاده از چند هشتگ اصلی کافی است. اگر پست شما درمورد رخداد و اتفاق خاصی بود حتما هشتگ ترند و داغ آن رویداد را پیدا کنید و به پست اضافه کنید. می‌توانید از هشتگ‌ها برای توصیف محصولات خود نیز استفاده کنید. یک هشتگ خاص را برای برند خود در نظر بگیرید تا بقیه کاربران هم بتوانند با استفاده از آنها به شما هدایت کنند.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *