یوتیوب کار را برای تولیدکنندگان ویدیو راحت کرده و تعداد زیادی آهنگ و افکت‌های صوتی را به صورت یک کتابخانه بزرگ در اختیار کاربران قرار داده تا بدون مشکل کپی رایت بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. بر خلاف اینستاگرام که استفاده از آهنگ در آن بسیار سخت و از نظر قوانین کپی رایت پیچیده است، کاربران یوتیوب، به راحتی می‌توانند از کتابخانه صوتی این سایت استفاده کرده و آن‌ها را در ویدیوهای خود به کار گیرند.

در نوشته‌ای که امروز در پرشین تولز برایتان تهیه کرده‌ایم، به شما آموزش خواهیم داد که از کجا این آهنگ‌ها را دانلود کرده و چطور در ویدیوهایتان از آن‌ها استفاده نمایید.

استفاده از کتابخانه صوتی یوتیوب در ویدیوها

استفاده از آهنگ‌ها و افکت‌های صوتی موجود در کتابخانه صوتی یوتیوب بسیار ساده است و چند گزینه‌ی مختلف برای نحوه به کار گیری آن‌ها وجود دارد.

اضافه کردن فایل صوتی قبل از آپلود ویدیو

در ابتدا نحوه دانلود آهنگ‌ها و استفاده از آن‌ها در موقع ادیت را به شما آموزش خواهیم داد. برای دسترسی به این کتابخانه به سایت یوتیوب رفته، در اکانت خود لاگین کنید و روی عکس پروفایتان بزنید. در منو باز شونده‌ گزینه‌ی YouTube Studio را انتخاب کنید. استودیو یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا در منو سمت چپ، ابزارهای مختلفی تهیه دیده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. یکی از آن‌ها Audio Library است که باید روی این گزینه کلیک نمایید.

بعد از لود شدن صفحه، با مجموعه‌ای بلند بالا از آهنگ‌های مختلف مواجه خواهید شد و می‌بینید که در بالای صفحه، برگه‌های دیگری از جمله افکت‌های صوتی نیز برای انتخاب وجود دارند. همچنین اگر آهنگ‌هایی را ستاره دار کنید، به لیست علاقه‌مندی‌هایتان اضافه شده و دفعات بعدی در برگه Starred می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

همان طور که مشخص است، با کلیک بر روی آیکون پلی در کنار هر کدام از آهنگ‌ها، می‌توانید به آن‌ها گوش کنید و با کلیک بر گزینه‌ی Download می‌توانید، این آهنگ‌ها را دریافت و روی دستگاه خود با فرمت MP3 ذخیره نمایید. البته برای پیدا کردن آهنگ‌ها، گزینه‌های متنوعی برای لیست کردن و جستجو نیز دارید که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

بعد از دریافت فایل، می‌توانید از آهنگ در تمامی برنامه‌های ادیت ویدیو استفاده کرده و آن را روی ویدیو خود قرار دهید و در آخر، ویدیو مد نظر را همراه با آهنگ به صورت مستقیم در یوتیوب آپلود کنید. استفاده از این آهنگ‌ها هیچ محدودتی نداشته و الگوریتم‌های یوتیوب نیز آن‌ها را به صورت آهنگ‌های رایگان تشخیص می‌دهند و با مشکلات کپی رایت مواجه نمی‌شوید.

استفاده از کتابخانه صوتی یوتیوب بعد از آپلود ویدیو

البته اگر قصد دارید، ویدیو خود را مستقیما در یوتیوب آپلود کنید و نمی‌خواهید از قبل، روی یک ادیتور دیگر کارهایی از جمله اضافه کردن آهنگ را انجام دهید، یا این که از قبل ویدیو را آپلود کرده‌اید و حالا قصد دارید روی آن آهنگ بگذارید، می‌توانید از ادیتور مخصوص یوتیوب در صفحه  YouTube Studio استفاده کنید.

ابتدا به YouTube Studio رفته و از منو سمت چپ Content را انتخاب کنید. در اینجا ویدیوهای آپلود شده شما لیست می‌شود. اگر از قبل ویدیو را آپلود کرده‌اید، روی ویدیو رفته و سپس Details را انتخاب نمایید. اگر نه، ابتدا ویدیو خود را به صورت خصوصی آپلود کنید و همین مسیر را بروید. در این صفحه روی Editor زده و در سمت راست روی آیکون + کنار Audio کلیک نمایید.

در این جا شما به کتابخانه صوتی یوتیوب می‌روید و می‌توانید آهنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در نهایت بعد از اتمام کار ویدیو خود را به صورت عمومی در آورید.

نکاتی که درباره استفاده از کتابخانه صوتی یوتیوب باید بدانید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد آهنگ‌های موجود در کتابخانه صوتی یوتیوب بدانید، نکاتی است که در زیر هر کدام از آهنگ‌ها قید شده و در مورد نحوه استفاده از آن توضیح داده است. در بعضی از موارد، آهنگ‌هایی که در این لیست هستند، از شما می‌خواهند که در توضیحات ویدیو از هنرمندی که آهنگ را ساخته اسم ببرید و این نکته در بخش LicenseType نوشته می‌شود. اگر چنین چیزی خواسته نشود، شما می‌توانید، بدون اشاره به چیزی، مستقیما از ویدیو استفاده کنید.

نکته دیگر این که، اجازه‌ی فروش این آهنگ‌ها را ندارید و اگر چه امکان تغییر در آهنگ و استفاده در ویدیو را دارید اما نمی‌توانید، آهنگ را تغییر داده و به نام خود در جایی منتشر نمایید. در نهایت، استفاده از کتابخانه صوتی یوتیوب، کار شما را برای انتخاب آهنگ‌های رایگان بسیار راحت می‌کند، اما منابع دیگری همچون Pixabay نیز برای دانلود آهنگ‌های رایگان بدون کپی رایت نیز گزینه‌ی خوبی هستند که پیشنهاد می‌کنیم، نگاهی به آن‌ها نیز بندازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *