اگر از آن دسته از کسب‌وکارهایی هستید که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید تا خدمات یا محصولات خود را معرفی کنید، حتماً می‌دانید که دیده شدن محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بازاریابی محتوا است. به همین دلیل مانند تبلیغات، از کمپین‌های بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند تا بتوانند محتوای خود را به دست مخاطب هدف برسانند. در مجموعه مقالات آموزش کمپین بازاریابی محتوا به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم. اگر بخش‌های قبلی مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید تا راحت‌تر بتوانید این موضوع را درک کنید. اگر آماده هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

به این ترتیب شما پی می‌برید که چه تعداد افرادی در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و حتی گزارش‌های آن‌ها را نیز مشاهده می‌کنید. این به شما کمک می‌کند که تعیین کنید آیا یک کلمه کلیدی فقط یک موضوع جالب برای بحث است یا یک مقوله یادگیری است که کاربران شما مایل به سرمایه‌گذاری در آن هستند. از طریق محتوای دوره مربوطه راهی پیدا کنید تا ایده‌هایی را که می‌توانید برای تولید محتوا استفاده کنید،بدست بیاورید. این واقعیت که مردم برای دوره‌هایی هزینه می‌کنند و این موضوعات را پوشش می‌دهند، نشان می‌دهد که مخاطبانی آماده وجود دارند که خواهان آن محتوا هستند.

برگزاری کمپین‌های بازاریابی محتوا با خرده تأثیرگذارها را فراموش نکنید!

به‌طور حتم بازاریابی تأثیرگذار چیز جدیدی نیست. با این‌حال، یک زیر مجموعه از بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد که به وسیله بسیاری از بازاریابان محتوا استفاده نشده و دست‌نخورده مانده است. وقتی که شما در مورد افراد تأثیرگذار فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، کسانی هستند که به طرز احمقانه‌ای دنبال کننده‌های بسیاری دارند. اما ریز تأثیرگذارها چطور؟!

ریز تأثیرگذارها کسانی هستند که چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دنباله کننده دارند. این عدد ممکن است در نظر بعضی از مردم فوق‌العاده نباشد، اما آن چیزی که شما باید در نظر بگیرید تأثیرگذاری آن‌ها است. اگر مجموعه طرفداران یک خورده تأثیرگذار خاص آن‌ قدر وفادار و متعهد هستند، که حدود ۷۰ درصد از اعضای آن به پست‌ های او پاسخ می‌دهند می‌تواند برای شما یک موفقیت بزرگ باشد. با این تأثیرگذاران خاص ارتباط برقرار کنید و راه‌های جالب برای همکاری با آن‌ها پیدا کنید. تأثیرگذاری آن‌ها به کمپین های بازاریابی محتوا شما شانس دیده شدن و امکان دسترسی به آنچه که به آن نیاز دارید را می‌دهد.

تیم محتوای خود را در تکاپو نگه‌دارید!

حمایت اعضا یک گوهر نادر است که هر بازاریاب محتوا باید آن را مهم و عزیز شمارد. دلیل آن هم این است که بیننده معمولی ​​بیشتر مستعد جلب شدن توسط محتوایی است که توسط یک شخص ارائه می‌شود تا یک کسب‌ و کار. در یک نظرسنجی که انجام شد، ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان این باور را داشتند که محتوای به اشتراک گذاشته‌ شده توسط بقیه مصرف‌کنندگان صادقانه‌ تر از محتوای اشتراک گذاشته‌ شده به وسیله ی برندها است. اثبات‌ شده است که بازاریابی حمایت اعضا بسیار قدرتمند است. یک نظرسنجی نشان می دهد که پیام‌ های برند به اشتراک گذاشته‌ شده توسط اعضا، ۵۶۱ درصد بیشتر از پیام‌ های منتشر شده از طریق کانال‌ های رسانه‌های اجتماعی برندها تأثیرگذار هستند. اما این چالش باقی می‌ ماند که: چگونه اعضای شما می‌ فهمند که کدام محتوا را به اشتراک بگذارند تا تلاش‌ های کمپین های بازاریابی محتوا شما را کامل کند؟

یکی از راه‌ها این است که اجازه دهید اعضای شما در استراتژی بازاریابی محتوایتان وارد شوند و راهکار را برای آن‌ها توضیح دهید: محتوایی که نوشته می‌شود، پلتفرمی که فکر می‌کنید آن‌ها باید پیگیری کنند و تعداد افرادی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با این وجود مشکل این است که شاید پیگیری نتایج اعضای شما برایتان سخت باشد. بااین‌حال، یک ابزار مانند Smarp می‌تواند به شما کمک کند که تمام مطالبی را که می‌خواهید کارکنان شما به اشتراک بگذارید، در یک خبرنامه قرار دهید. کارکنان شما قادر خواهند بود که محتوا را از این خبرنامه مرکزی به اشتراک بگذارند، نوشتارهای خودشان را بنویسند و حتی پست‌ها را زمان‌بندی کنند. زمانی که تاکتیک‌های بالا به بهترین نحو ممکن اجرا شوند، تضمین می‌کنند که شما هرگز از نداشتن ترافیک معمولی رنج نمی‌برید. ممکن است این استراتژی‌ها یک‌ شبه تأثیر لازم را برای شما نداشته باشند. اما اگر شما پیوسته بر روی آن‌ها کار کنید، به شما کمک می‌کنند که در طول زمان به رشدی که می‌خواهید برسید.

یک نکته! ارتباط خود را با این مناسبت‌ها شناسایی و تعیین کنید.

حالا که لیستی از تمام رویدادها و مناسبت‌ها دارید. باید ببینید کدام یک از این مناسبت‌ها بیشتر به کار شما می‌آیند. (بهتر است بگوییم مشتریان هدف شما بیشتر با کدام یک از این رویدادها ارتباط برقرار می‌کنند؟) حالا باید یک زاویه دید مشترک پیدا کنید و پلی میان کمپین محتوایی و محصولات خود با این رویدادها بسازید. (به طور مثال عید نوروز برای یک فروشگاه آنلاین پوشاک و لباس بهترین زمان است چرا که همه دوست دارند لباس نو بخرند.) یعنی شما باید یک اشتراک بین محصولات و خدمات خود و رویداد انتخاب شده داشته باشید.

برای کمپین‌های بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی حکم یک کاتالیزور را دارند. چرا که شما مستقیما با مخاطب خود در ارتباط هستید. یک محتوای متناسب با حال و هوای رویداد موردنظر شما می‌تواند تاثیر بسزایی روی ذهنیت مخاطبان نسبت به محصولات و برند شما داشته باشد. چون شبکه‌های اجتماعی بیشتر یک محفل شخصی‌ هستند، ارتباط برقرار کردن با کاربران بسیار راحت‌تر است. در نتیجه باید بدانید چگونه محتوای خود را به دست مخاطبین هدف خود برسانید و چگونه با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

در چند مقاله به بررسی کمپین بازاریابی محتوا پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات آن را مطرح کنید تا پاسخ آن را بدهیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *