با وجود تکنولوژی‌هایی که در دهه‌ی اخیر وارد زندگی روزمره ما شده، دیگر حتی نویسندگی نیز تنها به قلم و کاغذ ختم نمی‌شود و نیاز است تا از ابزارهای مختلف دیجیتال برای انجام این کار بهره ببرید. یکی از مهم‌ترین دلایل برای این که شما حتما به عنوان یک نویسنده باید اپلیکیشنی مناسب نوشتن داشته باشید این است که بتوانید ایده‌هایی که به ذهنتان می‌رسد را سریعا ثبت کنید و نیاز نباشد پشت لپتاپتان بروید.

اگر آیفون یا آیپد دارید، ما چند اپلیکیشن عالی برایتان سراغ گرفته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را نصب کنید:

  1. Story Planner for Writers

این برنامه تنها یک ابزار نوشتن ساده نیست، بلکه برنامه‌ای است که از اساس برای نویسندگان تهیه دیده شده. ساختار Story Planner for Writers به گونه‌ای است که می‌توان برای نوشتن داستان، فیلمنامه یا نمایشنامه مورد استفاده قرار بگیرد و نوشتن دیالوگ‌ها، پرده‌ها و … با ساختار منظم و درست، در این ابزار ممکن خواهد بود. برای علامت گذاری و نوشتن اسامی نیز به راحتی می‌توانید از سیستم کشیدن و رها کردن برنامه استفاده کنید و در نهایت نوشته‌ی خود را ذخیره کرده یا از آن خروجی تکست یا PDF بگیرید.

Story Planner for Writers

  1. Suru: Lists & Notes

تنها ابزار تخصصی نویسندگی که ارزش هزینه کردن داشته باشد، گزینه‌ی قبلی بود، اما برنامه‌های خوب زیادی در اپ استور هستند که می‌توانید با آن‌ها بنویسید. یکی از آن‌ها Suru است که در آن به سرعت می‌توانید یک نوشته‌ی جدید باز کنید و شروع به تایپ کرده و آن‌ها را در پوشه‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف ذخیره کنید. این پوشه‌بندی مناسب باعث می‌شود تا ایده‌های آنی شما گم نشوند و بعدتر بتوانید به آن‌ها رجوع کنید.

Suru: Lists & Notes

  1. Bear

اگر به دنبال یک برنامه‌ی سریع با ظاهری زیبا می‌گردید که بدون این که حواس شما به چیزی پرت شود، در آن تایپ نمایید، باید به سراغ Bear بروید. این برنامه‌ی رایگان به خوبی می‌تواند جایگزین اپلیکیشن‌هایی همچون Evernote باشد و با ظاهر آراستی و ساده‌ی خود، هر نویسنده‌ای را به خود جلب می‌کند.

Bear

  1. Editorial

یکی از کارهای زمانبر برای نویسندگان، ویرایش‌های متعدد بر روی یک نوشته است. شما این کار را می‌توانید به وسیله‌ی Editorial بر روی گوشی و یا تبلت خود نیز انجام دهید. این برنامه عملا برای چنین کاری استفاده شده و خیلی شبیه به Automator روی مک است. فرمان‌هایی برای جایگزینی یا تکرار در Editorial قرار داده شده که ویرایش را از کاری حوصله‌ سربر، بعضا به کاری لذت‌بخش بدل می‌کند.

Editorial

  1. Google Docs

و در آخر نباید گوگل داکس را از یاد ببرید که در تمامی پلت‌فرم‌ها می‌تواند نجات‌بخش هر نویسنده‌ای باشد. این سرویس رایگان گوگل، اپلیکیشن مخصوص iOS نیز داشته که تمامی ابزارها را به شکلی ایده‌آل در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از گوگل داکس مزیت زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکانات عالی و کامل برای نوشتن و ویرایش، همگام سازی بر روی دیگر دستگاه‌ها و دسترسی با پروژه‌های در حال انجام، ظاهر استاندارد و …  اشاره کرد.

Google Docs

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *