بسته برنامه‌های ادوبی حالا به بیش از 50 اپلیکشین مختلف رسیده است که تحت عنوان ادوبی کریتیو کلود (Adobe Creative Cloud) منتشر می‌شود. این برنامه‌ها هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و بعضا بسیار از هم تفاوت دارند.

نکته دیگر این که، بعضی از برنامه‌های بسته ادوبی را می‌توان به صورت جداگانه خریداری نمود و بعضی دیگر، تنها از طریق تهیه اشتراک ادوبی کریتیو کلود قابل استفاده هستند. در نوشته امروز ما تعدادی از برنامه‌های موجود در بسته ادوبی را کوتاه توضیح خواهیم داد و در انتها در مورد قیمت بسته‌های مختلف نیز صحبت می‌کنیم.

برنامه‌های مخصوص طراحان

مهم‌ترین بخش برنامه‌های ادوبی مربوط به تولید آثار دو بعدی و سه بعدی و همچنین ویراشگر ویدیویی و همچنین پلت‌فرم‌هایی برای نشر این آثار است.

  1. ادوبی ارو (Adobe Aero)

این برنامه مختص موبایل بوده و برای ساخت و اشتراک گذاری واقعیت افزوده (AR) بدون نیاز به کد نویسی به کار می‌رود.

  1. ادوبی افترافکت (Adobe After Effects)

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسته ادوبی که برای ویرایش ویدیو، ساخت موشن گرافیک، ساخت جلوه‌های ویژه پیچیده ویدیویی و حتی تولید آثار واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می گیرد و دایره استفاده آن بسیار گسترده است.

  1. ادوبی ایر (Adobe Air)

این برنامه توسط توسعه توسعه دهندگان مورد استفاده قرار گرفته و برای تولید برنامه و بازی برای سیستم‌های عامل مختلف به کار می‌رود.

  1. ادوبی انیمیت (Adobe Animate)

ادوبی برنامه‌های مختلفی برای تولید انیمیشن دارد که یکی از آن‌ها ادوبی انیمیت است که جایگزین ادوبی فلش که در گذشته به کار می‌رفت، شده است. ادوبی انیمیت ابزارهایی برای تولید انیمیشن دو بعدی داشته و می‌توان از آن برای ساخت انیمیشن کامل دو بعدی استفاده کرده و با فرمت‌های مختلف از جمله HTML5 خروجی گرفت.

  1. ادوبی آودیشن (Adobe Audition)

بر خلاف دیگر برنامه‌های ادوبی، این ادوبی آودیشن ابزاری برای ویرایش صدا بوده و برای ضبط، ادیت، میکس و افکت گذاری صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر به یکی از ابزرهای عالی برای تولید پادکست و صداگذاری بدل شده است.

  1. ادوبی بیهانس (Adobe Behance)

سایت معروف بیهانس که یکی از معروف‌ترین سایت‌های اشتراک گذاری کارهای هنری است، در اختیار ادوبی بوده و دارای نسخه تحت وب و برنامه‌های موبایلی است.

  1. ادوبی بریج (Adobe Bridge)

همه‌ی برنامه‌های ادوبی برای ساخت اثر نیست و بعضی از آن‌ها برای راحت‌تر کردن کارها برای هنرمندان به کار می‌رود. ادوبی بریج یکی از این ابزارهاست که برای مدیریت برنامه‌ها و فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن، می‌توانید، فایل‌های مختلف خود را در یک فضای بهتر مشاهده کرده و همچنین آن‌ها را در برنامه‌های مختلف در دسترس داشته باشید. ادوبی بریج همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم، کارهای خود را در ادوبی استاک منتشر نمایید.

  1. ادوبی کپچر (Adobe Capture)

ادوبی کپر یک برنامه موبایلی است که به شما اجازه می‌دهد تا وکتور، فونت و پترن بسازید و سپس از آن‌ها در فتوشاپ، ایلاستریتور و دیگر برنامه‌های ادوبی استفاده نمایید.

  1. ادوبی کاراکتر کریتور (Adobe Character Animation)

یکی دیگر از ابزارهای بسیار خوب ادوبی برای تولید انیمیشن که به شما اجازه می‌دهد تا کاراکترهای دو بعدی را انیمیت کنید و از آن‌ها در دیگر برنامه‌ها از جمله افترافکت استفاده نمایید. یکی از کاربردهای عالی کاراکتر کریتور، لیپ سینک اتوماتیک با استفاده از صداست.

  1. ادوبی کانتنت سرور (Adobe Content Server)

جایی امن برای انتشار و فروش کتاب‌های الکترونیک اختصاصی خود که مستقیما به اکانت شما متصل است.

  1. ادوبی دایمنشن (Adobe Dimension)

اگر نیاز دارید که با مدل‌های سه بعدی و عکس‌های دو بعدی در یک محیط کار کنید، باید به صورت ادوبی دایمنشن بروید. این محصول یکی از چندین ابزار سه بعدی ادوبی است.

  1. ادوبی دیرمویور (Adobe Dreamweaver)

از ابزارهای قدیمی ادوبی که برای ساخت وبسایت بدون نیاز به کد نویسی استفاده می‌شود. البته این برنامه ابزارهای گوناگون و پیشرفته‌ای را در اختیار شما قرار داده و امکان کد نویسی را نیز برایتان لحاظ کرده است.

13 و 14. ادوبی فلش بیلدر (Adobe Flash Builder) و فلش پروفشنال (Flash Professional)

هنوز هم سایت‌های قدیمی وجود دارد که از ادوبی فلش استفاده می‌کنند. برای این منظور باید یکی از این دو برنامه را نصب داشته باشید. هر چند به روز رسانی برای برنامه‌های مذکور از سال 2020 متوقف شده است.

15 و 16. ادوبی فونتز (Adobe Fonts) و ادوبی تایپکیت (Adobe Typekit)

وقتی ادوبی فونتز را نصب می‌کنید، ادوبی تایپکیت نیز درون بسته آن قرار دارد. برنامه‌هایی برای ساخت فونت و تایپ که روش‌هایی برای انتشار فونت‌ها نیز در اختیارتان می‌گذارد. البته در حال حاضر این دو برنامه به صورت کامل ادغام شده‌اند و به مرور تنها به عنوان ادوبی فونتز شناخته خواهند شد.

  1. ادوبی فرسکو (Adobe Fresco)

برنامه‌ای که هم نسخه رایگان و هم پولی داشته و برای طراحی و نقاشی مورد استفاده قرار گرفته، دارای قلم‌های زیبایی‌ست.

  1. ادوبی فیوز (Adobe Fuse)

ادوبی فیوز برنامه‌ای برای ساخت مدل‌های سه بعدی انسان است. با این برنامه به سادگی می‌توانید فیزیک افراد و ویژگی‌های ظاهری را تغییر داده و لباس‌های مختلف بسازید.

19 و 20. ادوبی ایلاستریتور (Adobe Illustrator) و ادوبی درا (Illustrator Draw)

ادوبی ایلاستریتور که برای ساخت طراحی‌های برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های بسته ادوبی به شمار می‌رود. ایلاستریتور خود نسخه موبایلی کاملی دارد اما یک برنامه‌ی دیگر موبایلی برای طراحی برداری از طرف ادوبی منتشر شده به نام ادوبی درا که هم نسخه اندروید و هم نسخه iOS داشته و ابزارهای آن برای کار با صفحات کوچک‌تر بهینه شده‌اند.

  1. ادوبی این‌کپی (Adobe InCopy)

این‌کپی یک برنامه ویرایش نوشته است که مستقیما با ایندیزاین نیز کار می‌کند. اگر بر روی مجلات و محصولاتی که به صورت کاغذی منتشر می‌شوند، کار می‌کنید، حتما باید این‌کپی و این‌دیزاین را نصب داشته باشید.

  1. ادوبی این‌دیزاین (Adobe InDesign)

این‌دیزاین برنامه‌ای قدرتمند در باب طراحی‌هایی است که برای انتشار کاغذی مورد استفاده قرار گرفته و برای طراحی کتاب، مجلات و بروشورها بسیار کاربرد دارد.

  1. ادوبی لایتروم (Adobe Lightroom)

ابزار محبوب عکاسان که برای تصحیح نور و رنگ تصاویر مورد استفاده قرار گرفته و و ابزارهای گسترده‌ای برای کار با عکس را در اختیارتان می‌گذارد. لایتروم مکملی عالی برای فتوشاپ بوده و عکاسان حتما باید کار با آن را در کنار فتوشاپ یاد بگیرند.

  1. ادوبی مدیا انکودر (Adobe Media Encoder)

یک ابزار مهم و متفاوت در میان برنامه‌های ادوبی که در واقع برای رندر و انکود ویدیوهای خروجی از برنامه‌های افتر افکت و پریمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این برنامه برای خروجی چند ویدیو، فشرده سازی و بسیاری کارهای دیگر مرتبط با رندر استفاده می‌کنند.

 25 و 26 و 27 و 28 و 29 و 30 . ادوبی فتوشاپ (Adobe Photoshop)

معروف‌ترین و محبوب‌ترین برنامه بسته ادوبی که برای ویرایش عکس مورد استفاده قرار گرفته و در نسخه‌های جدید، ابزارهایی برای استفاده از مدل‌های سه بعدی نیز در خود دارد. این برنامه همچنین یک نسخه کامل برای موبایل و تبلت داشته و چند نسخه دیگر نیز برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و iOS دارد که به نام‌های Photoshop Express، Photoshop Camera، Photoshop Fix، Photoshop Sketch و Photoshop Mix شناخته می‌شوند و در مجموع، شامل 5 برنامه می‌شوند.

  1. ادوبی پورتفولیو (Adobe Portfolio)

ساخت پورتفولیو آنلاین در حال حاضر اهمیت بالایی برای هنرمندان پیدا کرده است. ادوبی پورتفولیو یک بستر آنلاین با ابزارهایی عالی است که به شما برای ساخت پورتفولیو حرفه‌ای بدون نیاز به دانش کد نویسی کمک‌ می‌کند.

  1. ادوبی پریلیود (Adobe Prelude)

پریلیود قدم اول برای ویرایش تعداد بسیار زیادی از ویدیوهاست. شما با این برنامه‌ی سبک، می‌توانید، کات‌های معمولی از ویدیو زده و سپس آن‌ها را به برنامه‌های پیشرفته‌تر برای ویرایش ببرید.

33 و 34 و 35. ادوبی پریمیر (Adobe Premiere)

ویرایشگر ویدیویی مهم و قدرتمند ادوبی که ابزارهایی ادیت حرفه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه نیز نسخه‌های مختلف داشته که شامل نسخه‌ی آماتور Premiere Elements و نسخه موبایلی Premiere Rush می‌شود.

  1. ادوبی اکسپرس (Adobe Express)

این برنامه قبلا با نام اسپارک شناخته می‌شود و بیشتر به درد ساخت ویدیوهای کوتاه برای اینستاگرام و تیک تاک می‌خورد و می‌توان از ابزارهای مختلف همچون ادوبی فونت هم در آن استفاده کرد.

  1. ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)

پر سر و صداترین ابزار جدید فتوشاپ که به تولید کارهای هنری با هوش مصنوعی می‌پردازد. این برنامه همچنین به صورت ابزار در اختیار کاربران فتوشاپ و ایلاستریتور نیز هست و کارها را برای کاربران راحت‌تر هم کرده است.

38 و 39 و 40 و 41 و 42  ادوبی سابتنس (Adobe Substance)

ساخت محتوای سه بعدی، محتوای مرتبط به واقعیت افزوده و بسیاری کارهای دیگر با ادوبی سابتنس ممکن خواهد بود. البته سابتنس تنها یک برنامه نیست و شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که برای مدل سازی، ساخت متریال، رندر و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. لیست برنامه‌های سابتنس شامل موارد زیر می‌شود:

  • Substance 3D Painter
  • Substance 3D Sampler
  • Substance 3D Designer
  • Substance 3D Stager
  • Substance 3D Modeler
  1. اوبی اکس‌دی (Adobe XD)

این ابزار به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا برای رابط کاربری برنامه‌ی خود نسخه پیشنمایش درست کنند، بدون این که کدی روی آن اضافه نمایند.

برای بازاریابان

در کنار ساخت کارهای هنری، ادوبی ابزارهایی برای انجام کارهای دیگر همچون بازاریابی نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

  1. ادوبی اکسپرینس کلاود (Adobe Experience Cloud)

برنامه‌ی مختص کاربران که شامل ابزارهای آنلاین مارکتینگ بوده و جایگزینی برای ادوبی مارکتینگ کلاود است.

  1. ادوبی ادورتایزینگ (Adobe Advertising)

به کاربران اجازه‌ی مدیریت کامل محتوای چند رسانه‌ای خود در قالب یک پلتفرم را می‌دهد.

  1. ادوبی آنالایتیک (Adobe Analytics)

ابزاری برای رصد ترافیک وبسایت و گزارشگیری.

  1. ادوبی تارگت (Adobe Target)

این ابزار با ادوبی آنالیتیک کار کرده و برای شخصی سازی محتوای مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر ابزارهای بسته ادوبی

و خب بعضی از ابزارها نیز در این دسته‌بندی‌ها نمی گنجند که در ادامه باقی آن‌ها را نیز مرور خواهیم کرد.

  1. ادوبی استاک (Adobe Stock)

مجموعه‌ای بزرگ از عکس‌ها، وکتورها، قالب‌های آماده لایه باز و … که برای کار بر روی پروژه‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته شما هم می‌توانید، کارهای خود را روی ادوبی استاک گذاشته و به ازای دانلود، مبلغی را دریافت کنید.

  1. ادوبی کانکت (Adobe Connect)

این پلتفرم برای کنفرانس‌های ویدیویی مختص کورس‌های آنلاین درست شده است و برای انواع وبینار روی موبایل و دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. ادوبی فریم میکر (Adobe FrameMaker)

برنامه‌ی پردازش نوشته که البته به صورت اختصاصی برای سندهای تخصصی طولانی ساخته شده است.

  1. ادوبی پرسنتر (Adobe Presenter)

همان طور که از نامش پیداست، برنامه‌ای شبیه به پاورپوینت است که برای ساخت پرزنتیشن و اسلایدشو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. ادوبی روبو هلپ (Adobe RoboHelp)

نرم‌افزاری برای ساخت صفحه کمک در سایت‌های اینترنتی و برنامه‌ها که از اطلاعات مختلف پر می‌شود.

  1. ادوبی ساین (Adobe Sign)

مدیریت سندها، امضاهای اینترنتی و سندهای مهم اداری و حقوقی که دارای نسخه موبایل هم هست.

  1. ادوبی آکروبات ریدر (Adobe Acrobat Reader DC)

از قدیمی‌ترین ابزارهای ادوبی که برای خواندن فایل‌های PDF مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. ادوبی کاروبات پرو دی‌سی (Adobe Acrobat Pro DC)

از این برنامه برای ساخت و ویرایش فایل‌های PDF استفاده می‌کنند.

  1. ادوبی اسکن (Adobe Scan)

و در آخر، برنامه‌ای که از اسمش پیداست و برای اسکن کردن انواع سندها و عکس‌ها به کار گرفته شده و می‌توان از آن خروجی PDF و عکسی گرفت. این برنامه رایگان بوده و دارای OCR نیز هست تا بتواند نوشته را به خوبی تشخیص دهد.

بسته‌ها و هزینه‌ی خرید ادوبی کریتیو کلاود

و اما می‌رسیم به قیمت محصولات ادوبی که بعضی‌هایشان به صورت جداگانه فروخته شده و بعضی دیگر تنها در قالب یک بسته موجودند. این نکته مهم را باید بدانید که تمامی محصولات ادوبی به صورت اشتراک یک ماهه تا یک ساله به فروش می‌رسند. اول این که قیمت کل بسته کریتیو کلود به صورت ماهانه 59.99 دلار است که هزینه سالانه آن با تخفیف 659.88 دلار بوده و تمامی برنامه‌های به همراه 100 گیگ فضای ابری، آموزش‌ها، فونت‌های ادوبی و خیلی چیزهای دیگر را شامل خواهد شد. این بسته شامل برنامه‌های سه بعدی و ادوبی استاک نمی‌شود.

باقی قیمت‌ها به صورت ماهانه در زیر آمده که اگر سالانه پرداخت کنید، قیمت آن کمی ارزان‌تر خواهد بود:

  • بسته فتوشاپ و لایتروم به همراه یک ترابایت فضای ابری: 20 دلار
  • آکروبات پرو: 20 دلار
  • فتوشاپ: 23 دلار
  • پریمیر: 23 دلار
  • ایلاستریتور: 23 دلار
  • افتر افکتز : 23 دلار
  • این‌دیزاین: 23 دلار
  • لایتروم: 10 دلار
  • ادوبی اکسپرس: 10 دلار
  • فایرفلای: 5 دلار
  • آودیشن: 23 دلار
  • انیمیت: 23 دلار
  • دریمویور: 23 دلار
  • این‌کپی: 5 دلار
  • آکروبات: 13 دلار
  • ادوبی استاک: 30 دلار
  • ادوبی سابتنس کامل: 50 دلار
  • ادوبی سابتنس محدود: 20 دلار

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *