اسپاتیفای در حال حاضر پرطرفدارترین سرویس استریم آهنگ بوده و تقریبا تمامی هنرمندان معروف داخلی و خارجی، آهنگ‌های خود را بر روی این سرویس منتشر می‌کنند. یکی از امتیازات اسپاتیفای، ابزار خوب آن برای ساخت پلی لیست است. شما در تمامی نسخه‌های اسپاتیفای، می‌توانید، پلی لیست درست کرده و آهنگ‌هایی را در ادامه به آن‌ها اضافه کرده یا از لیست حذف کنید. همراه ما باشید تا روش انجام این کار را به صورت کامل برایتان توضیح دهیم.

ساخت پلی لیست در اسپاتیفای

ساخت پلی لیست در اسپاتیفای بسیار ساده است. اگر می‌خواهید، لیست خود را از اول بسازید، کافی است به صفحه اصلی رفته، روی Your Library بزنید و سپس با زدن روی آیکون +، گزینه‌ی پلی لیست را انتخاب کنید. شاید ظاهر کلی اسپاتیفای در نسخه‌های مختلف کمی متفاوت باشد، اما مسیر ساخت پلی لیست در تمامی این نسخه‌ها یکسان است.

بعد از این که پلی لیست را ساختید، اسمی برای آن انتخاب کنید و سپس روی Create بزنید. در نسخه کامپیوتر و تحت وب، بعد از ساخت پلی لیست با یک اسم پیش فرض، لیست ساخته می‌شود و شما باید روی نام آن کلیک کنید تا بتوانید، اسم و توضیحات لیست را تغییر دهید.

اسپاتیفای یک سری آهنگ در همان ابتدا به شما پیشنهاد می‌دهد که شما می‌توانید با زدن روی Add to the playlist  که با یک آیکون + مشخص شده، آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید. این آهنگ‌ها بر اساس چیزهایی پیشنهاد می‌شوند که شما به طور کلی در اسپاتیفای گوش داده‌اید. البته شما می‌توانید، هر آهنگی که دوست داشتید را به لیست اضافه نمایید.

برای اضافه کردن آهنگی دیگر، باید آن را در بخش جستجو پیدا کنید. سپس می‌توانید به همان روش، با زدن روی آیکون + آن را به پلی لیست اضافه کنید. هر بار که روی آیکون + می‌زنید، می‌بینید که لیستی از پلی لیست‌هایی که درست کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید از میان آن‌ها، گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید با زدن روی ژانر آهنگ، یا خواننده به آهنگ‌های بیشتری در همان ژانر برای اضافه کردن به پلی لیست خود دسترسی داشته باشید.

همچنین وقتی یک پلی لیست را باز می‌کنید و به مشخصه‌های آن پلی لیست می‌روید، با گزینه‌هایی مواجه می‌شوید. گزینه‌ی Add to this playlist این لیست را به پلی‌ لیست‌های شما اضافه می‌کند و در لایبرری خودتان در دسترس خواهد بود. بعد از این کار، شما می‌توانید به لیست مذکور، آهنگی را اضافه کنید، از آن آهنگی را حذف کنید یا این که حتی اسم آن را تغییر دهید.

و اما برای ویرایش پلی لیست کافی است دوباره به Your Library بروید و پلی لیست‌های خود را در آن‌جا ببینید. تمامی این پلی لیست‌ها دارای گزینه‌هایی همچون اضافه کردن آهنگ، ویرایش مشخصات و پاک کردن کامل هستند. برای مثال اگر روی Delete playlist بزنید، آن پلی لیست به صورت کامل حذف می‌شود. همچنین اگر وارد پلی لیست شوید، می‌توانید در مشخصه‌های هر آهنگ، گزینه‌ی Remove from this playlist را ببینید که با زدن آن، آهنگ از لیست حذف می‌شود.

ساخت پلی لیست اشتراکی

یکی از امکانات جالب اسپاتیفای، ساخت پلی لیست‌های اشتراکی است که با عنوان Blend شناخته می‌شود. شما می‌توانید تا 10 نفر از دوستان خود در اسپاتیفای را به یک پلی لیست Blend دعوت کنید.

برای این که شخصی را به پلی لیست خود دعوت کنید، به مشخصه‌های پلی لیست رفته و روی Invite بزنید. شما هم می‌توانید از طریق دوستان خود در اسپاتیفای کسی را دعوت کنید و هم این که لینکی که به شما داده می‌شود را برای دیگران ارسال نمایید.کاربران می‌توانند درخواست شما را تایید یا رد کنند.

نکاتی در مورد ساخت یک پلی لیست جذاب در اسپاتیفای

اگر پلی لیست خود را به صورت عمومی منتشر کنید، دیگر کاربران نیز آن را می‌بینند و می‌توانند از پلی لیست ساخته شده شما، لذت ببرند. اگر دوست دارید، پلی لیستی جذاب داشته باشید، بهتر است به بعضی نکات مهم توجه کنید:

  • یک تم بخصوص برای پلی لیست خود انتخاب کنید
  • یک اسم متناسب با محتوای آهنگ‌ها انتخاب نمایید
  • سعی کنید تا دیگران را برای همکاری در پلی لیست دعوت نمایید
  • با اضافه کردن آهنگ‌های جدید، پلی لیست خود را به روز نگهدارید
  • از پلی لیست‌های مشابه دیدن کرده و آهنگ‌های مورد نظر خود را برای اضافه کردن، پیدا نمایید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *