اگر استارت آپ یا کسب و کاری دارید و می خواهید در کمترین زمان ممکن رشد کنید، استفاده از تبلیغات اینترنتی راه کار مناسبی است. ما در مقالات قبلی به بررسی موضوع تبلیغات اینترنتی و انواع آن برای استارت آپ ها پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

افزودن اپلیکیشن های موبایل به کمپین بازاریابی

اپلیکیشن های موبایل در کمپین های بازاریابی موبایلی می توانند بسیار موثر باشند و دست شما را در انجام اقدامات زیادی باز می گذارد. اقداماتی که می تواند کاملاً شخصی سازی شده و متناسب با هر کاربر با پیامی تبلیغاتی منحصربه فرد انجام شود. این اپلیکیشن می تواند یا متعلق به کسب وکار ما باشد و یا خیر از سایر اپلیکیشن ها استفاده کرد.

این اقدامات می تواند از دو طریق صورت گیرد: سرویس پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) و نوتیفیکیشن های درون برنامه ای (in-app Notification). هر دو نوع پیام مستقیماً با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کنند، بنابراین هر دو باید از کانال های بازاریابی استراتژیک در نظر گرفته شوند.

ارسال پوش نوتیفیکیشن

در پوش نوتیفیکیشن پیام هایی توسط برنامه ی شما به کاربر نمایش داده می شود. این پیام ها صرف نظر از اینکه آیا کاربر مشغول کار کردن با برنامهٔ شما باشد یا حتی آن را باز کرده باشد یا خیر، در صفحهٔ اصلی دستگاه همراه او نمایش داده می شود. برای اینکه بتوانید از سرویس پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید، کاربر باید قبلا برنامهٔ شما را دانلود کرده و با ارسال پوش نوتیفیکیشن موافقت کرده باشد. خوشبختانه ۷۰٪ کاربران موبایل اجازهٔ ارسال پوش نوتیفیکیشن را می دهند. نوع دیگری از پوش نوتیفیکیشن ها نیز مربوط به زمانی است که کاربری در دسکتاپ یا موبایل با دریافت نوتیفیکیشن از طرف سایتی موافقت کرده باشد و در این صورت کاربر، حتی اگر نخواهد به سایت شما بیاید ولی با باز کردن مرورگر موبایل خود، پیام شما را خواهد دید.

نمونه هایی از پیام پوش نوتیفیکیشن ها عبارت اند از:

  • یادآوری ها؛
  • پیام های تبلیغاتی؛
  • دعوت به اقدام (CTA) برای رویدادها یا اهدافی خاص؛
  • پیام هایی که براساس پروفایل کاربر بسیار شخصی شده اند.

نوتیفیکیشن های درون برنامه ای

اعلان های درون برنامه ای هنگامی کاربرد دارند که کاربری برنامه شما را دانلود کرده است. این اعلان ها توجه کاربر را به اقدام ها، پیام ها و ویژگی های خاصی در درون برنامهٔ شما جلب می کنند و فرصتی را فراهم می کنند تا با کاربران خود تعامل داشته باشید. در این پیام ها می توانید شخصی تر و خلاقانه تر از پیامک ها یا پوش نوتیفیکیشن وب عمل کنید، زیرا کاربر قبلاً وارد برنامهٔ شما شده است و دیگر با مشکلات محدودیت های فضا یا حجم پیام مواجه نیستید.

۴ راه بهره بردن از اعلان های درون برنامه ای عبارت اند از:

  • معرفی ویژگی های جدید برنامه به کاربران؛
  • ارسال پیام هایی برای تشویق تعامل با مطالب و محتواهای خاص؛
  • تبدیل کاربران به مشتری با ارائهٔ CTA هایی با هدف رسیدن به سطوح خاصی از تعامل.
  • اعلام اتفاق خاصی در پروفایل یا پنل کاربر، مثل تراکنش های مالی یا …

هر دو نوع پیام پوش نوتیفیکیشن و اعلان های درون برنامه ای روش های قدرتمندی برای رسیدن به مخاطبانتان هستند. می توانید با استفاده از سرویس نجوا پوش نوتیفیکیشن اندروید خود را تنظیم و ارسال کنید.

کدهای QR و واقعیت افزوده را نیز دریابید: کدهای QR دست شما را باز می گذارند تا با استفاده از یک اسکن ساده کاربر را به انجام هر فعالیتی که می خواهید هدایت کنید. به ارسال یک پیامک، بازکردن یک لینک، یک تماس، دانلود یک فایل و … . برای ساخت رایگان کدهای QR می توانید به سایت qrstuff.com سری بزنید. واقعیت افزوده در موبایل نیز یک روند بسیار رو به رشد است که هرگز نباید از آن غافل شوید. واقعیت افزوده و کدهای QR به زودی می تواند به هر تبلیغات چاپی امکان ایجاد تعامل بدهند و آن ها را کاربردی تر کنند.

ده) تبلیغات نوتیفیکیشن

یکی از ابزارهای پرکاربرد بازاریابی پوش نوتیفیکیشن است. پوش نوتیفیکیشن برنامه یا وب‌سایت شما را به کاربر یادآوری می‌کند و سبب می‌شود کاربر بار دیگر از کسب‌وکار شما استفاده کند. با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال تبلیغات نوتیفیکیشن چیست پی خواهید برد. تبلیغات نوتیفیکیشن به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود. دسته اول تبلیغات نوتیفیکیشن، پیام‌هایی است که از طریق سایت به کاربر ارسال می‌شود و دسته دوم، پیام‌هایی است که از طریق اپلیکیشن به تلفن همراه ارسال می‌شود. جالب است بدانید که می‌توانید با به کارگیری تبلیغات پوش نوتیفیکیشن نرخ درگیری کاربر با برنامه خود را حدود ۸۸ درصد افزایش دهید. برخلاف تبلیغات سنتی که در بسیاری از مواقع توسط کاربران نادیده گرفته می‌شود، ۵۰ درصد از تبلیغات نوتیفیکشن مورد توجه کاربر قرار می‌گیرد و تجربه کاربری خوبی را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

تبلیغات نوتیفیکیشن از گذشته تا کنون!

ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی می‌تواند برای برنامه‌های متفاوت تبلیغاتی، بسیار موثر و کاربردی باشد. از آنجایی که نرخ بازدید و بازدهی بالایی دارد، برندهای زیادی از تبلیغات نوتیفیکیشن استفاده می‌کنند. برخلاف تبلیغات سنتی که بعد از چند ثانیه از صفحه موبایل ناپدید می‌شوند، تبلیغات نوتیفیکشن می‌تواند ساعت‌ها در صفحه تلفن همراه شما باقی بماند. همچنین این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا در هر زمانی که تمایل دارد، به تبلیغات نوتیفیکیشن خود رسیدگی کند. همچنین درگذشته برای دیدن تبلیغات لازم بود کاربر، اپلیکیشن و یا سایت مورد‌نظر را باز کند ولی هم‌اکنون بعد از به وجود آمدن تبلیغات نوتیفیکیشن، دیگر نیازی به باز شدن اپلیکیشن یا سایت توسط کاربر نیست و مخاطب به راحتی می‌تواند تبلیغ مرتبط با کسب‌وکار شما را دریافت و از آن استفاده کند. در این نوع از تبلیغات، می‌توانید از بنر و عکس استفاده و متن تبلیغاتی خود را به آن اضافه کنید. از این طریق توجه کاربر را به خود جلب کنید و  نرخ بازدیدتان را دو چندان کنید.

از چه راه‌هایی می‌توان تبلیغات نوتیفیکیشن ارسال کرد؟

راه‌های بسیاری برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی وجود دارد که در بسیاری از مواقع، کاربر تفاوت بین آنها را درک نمی‌کند. دو راه ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن به شرح زیر است:

  • توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن می‌توانند با قرار دادن SDK در نرم افزار خود، امکان ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن را فراهم کنند.
  • دارندگان سایت‌ها می‌توانند با قرار دادن اسکریپ در وب‌سایت خود و با کسب اجازه از کاربر، بر روی مرورگری که کاربر با آن وارد سایت شده، تبلیغات نوتیفیکیشن ارسال کنند.

شما می‌توانید با هر یک از روش‌های ذکر شده، با کاربر ارتباط برقرار کنید و تبلیغات نوتیفیکیشن خود را ارسال کنید.

تفاوت تبلیغات نوتیفیکیشن با پوش نوتیفیکیشن چیست؟

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کار یا رسانه‌ باشید، می‌دانید که ارتباط با مشتریان و کاربران بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتریان و کاربران وفادار، همیشه‌ با هزینه‌های مختلف همراه است و بعضا راهکارهای سنتی و استفاده از هر پلتفرمی مناسب نیاز شما نیست. پوش نوتیفیکیشن، وب‌پوش و سرویس‌های ارسال نوتیفیکیشن برای همین هدف به‌وجود آمده‌اند. با ما همراه باشید تا بیشتر با سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن یا پوش نوتیفیکیشن آشنا شوید. پوش‌ نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه (SMS) است؛ با این تفاوت که می‌تواند در بسیاری از ابزارها از قبیل مرورگر وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل ارسال شود و نیازی به داشتن اطلاعات تماس مشتری برای ارسال پیام نیست و کاربر با اختیار خود و با عضویت در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما، پیام‌های ارسالی شما را دریافت می‌کند.

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با سیستم‌های ارسال پیام دیگر

بزرگ‌ترین تفاوت سرویس پوش نوتیفیکیشن در هزینه است. هزینه‌ی ارسال پوش نوتیفیکیشن به‌مراتب پایین‌تر از ارسال ایمیل یا ارسال پیام کوتاه است؛ در‌حالی‌که میزان open rate یا نرخ باز شدن پیام بسیار بالاتر است. اگر بخواهید پیام خود را به کاربران عضو سرویس خود ارسال کنید، این هزینه نزدیک به صفر است. شما با عضویت در سرویس پوش ایرانی نجوا می‌توانید از همین امروز، به‌راحتی به جمع‌آوری عضو در وب‌سایت یا اپلیکیشن خود بپردازید. تفاوت دیگر پوش نوتیفیکشن امکانات بیشتر آن در زمان نمایش پیام است. به‌طور مثال یک پیام می‌تواند همراه با یک عکس کوچک یا متوسط باشد و یا تیتر و متن اختصاصی خود را داشته باشد؛ در‌حالی‌که در پیام کوتاه یا ایمیل، نوتیفیکیشن تنها شامل متن است.

استفاده از سرویس های ایرانی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن مناسب است؟

به‌جز مواردی همچون هزینه و امکانات بهتر پوش نوتیفیکیشن نسبت به سرویس‌های ارسال دیگر، باید به قدرت این ابزار در بازگرداندن مشتریان به وبسایت یا اپلیکیشن شما اشاره داشت. با ارسال پوش نوتیفیکیشن به‌راحتی می‌توانید حتی زمانی که کاربر در وب‌سایت شما حضور ندارد یا اپلیکیشن شما را فراموش کرده است، مجددا او را نزد خودتان برگردانید. از آنجا که سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن وان سیگنال برای ایرانیان فیلتر شده است، سرویس پوش ایرانی نجوا جایگزین مناسبی برای این سرویس است چرا که نجوا با وان سیگنال ادغام شده است و شما می‌توانید برای کاربران گذشته خود نیز از این طریق پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. کاربردهای اصلی پوش نوتیفیکیشن موارد زیر است:

  • ارسال اخبار فوری، جذاب و مهم برای رسانه‌ها و جذب گسترده‌ی ترافیک به لینک هدف
  • ارسال پیشنهاد‌های لحظه‌ای و روزانه به کاربران عضو و تبدیل کردن آنها به مشتری
  • ارسال به‌روزرسانی‌های جدید اپلیکیشن یا وب‌سایت و اطلاع کاربران از تغییرات
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یا ارسال پست‌های تبلیغاتی برای جذب ترافیک به مشتریان سازمانی شما و کسب درآمد

رایگان بودن ارسال پوش نوتیفیکیشن و بازدهی بالای این سرویس موجب شده است تا این ابزار به یکی از کارآمدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رسانه‌ها و سازمان‌ها بدل شود و تقریبا تمام سازمان‌های موفق از آن استفاده کنند. پس شما هم اگر هزینه‌ی بالایی برای جذب کاربر پرداخته‌اید و می‌خواهید این کاربران ارزشمند را برای خود حفظ و آن‌ها را به کاربران وفادار یا مشتریان وفادار تبدیل کنید، همین امروز برای پیاده‌سازی اصولی این ابزار اقدام کنید.

در چندین مقاله سعی کردیم به بررسی راه کار های تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار های نوپا یا استارت آپ ها پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *