استراتژی محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید محتوای قدرتمندی برای کاربران خود تولید کنید و سبب می‌شود تا بتوانید تعامل کاربران خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

ارائه محتوای جذاب پس از شناسایی مخاطبان صفحه اینستاگرام

در مقالات قبلی به بررسی اهمیت و روش‌های شناسایی مخاطبان یک صفحه اینستاگرام پرداختیم و به شما نحوه یافتن مخاطبان یک صفحه اینستاگرام را بر اساس ویژگی‌های کسب‌وکار اینستاگرامی شما آموزش دادیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌های جذب مخاطبان در صفحات اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید به افزایش تعامل کاربران و در نهایت افزایش فروش مربوط به کسب‌وکار آنلاین خود کمک کنید.

تنها راه جلب نظر کاربرانی که در صفحه شما وجود دارد، تولید محتوای جذاب و کاربردی است! اما این مسئله پس از آن است که مخاطبان را وارد صفحه خود کرده باشید؛ بنابراین پس از تولید تنها چند محتوای جذاب باید به دنبال راهی برای افزایش تعداد فالورهای اینستاگرام خود و آوردن کاربران جدید به صفحه خود است. نگه‌داشتن مخاطبان در صفحه با استفاده از تولید محتوای جذاب امکان‌پذیر است؛ تولید محتوا می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت بگیرد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

روش‌های تولید محتوای جذاب

محتوای جذاب عاملی است که سبب افزایش تعداد کاربران صفحه اینستاگرام شما و در نهایت افزایش تعامل میان کاربران در آن صفحه می‌شود. روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمی خلاقیت می‌توانید یا یک یا چند مورد از آن را مورد استفاده قرار دهید و ما در همین بخش به بررسی چند روش رایج و خلاقانه خواهیم پرداخت.

  • تولید محتوای بصری جذاب و حرفه‌ای: اگر طراح گرافیک هستید یا در کسب‌وکار خود با یک گرافیست خلاق همکاری می‌کنید، اولین و اصولی‌ترین راه تولید محتوای تصویری با متن‌های جذاب در اینستاگرام است. البته محتوای محتوای تصویری بسیار مهم است و این محتوا بستگی به محتوای کلی صفحه شما دارد؛ به طور مثال اگر محتوای صفحه اینستاگرام شما مرتبط با حوزه دیجیتال است، می‌توانید تصاویر یک محصول دیجیتال را به همراه یک عنوان جذاب درج کنید. در بخش توضیحات (Caption) می‌توانید جذاب‌ترین ویژگی‌های آن محصول را درج کنید و در نهایت کاربر را برای خواندن کامل مقاله مربوط به آن محصول به بازدید از سایت خود دعوت کنید. با این‌کار نه تنها صفحه اینستاگرام شما کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند، بلکه می‌توانید ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهید و اگر فروشنده محصول هستید می‌توانید با جلب اعتماد کاربران آنها را به مشتریان فروشگاه آنلاین خود تبدیل کنید.
  • تولید محتوای سئو شده برای گوگل در سال ۲۰۱۸ – بخش اول
  • تولید محتوای ویدیویی: محتوایی ویدیویی نسبت به محتوای متنی چندین مزیت بسیار ویژه دارد؛ واضح بودن توضیحات، ارائه تصاویر یک محصول یا خدمات، ارائه توضیحات کامل در زمانی کوتاه، صرفه‌جویی در زمان کاربران، جلب توجه بیشتر کاربران، افزایش نرخ تبدیل مشتریان و… از مهم‌ترین آنها هستند. تولید محتوای ویدیویی صرفا به معنای تولید ویدیوهایی که توسط خود شما فیلم‌برداری شده‌اند نیست! ویدیوها می‌توانند از یک سایت خارجی ترجمه شوند، از صفحه دسکتاپ کامپیوتر یا اسکرین‌هوم موبایل ضبط شده‌ باشند؛ همچنین می‌توانید با استفاده از دوربین موبایل یا یک دوربین فیلم‌برداری حرفه‌ای ویدیوهای جذابی را تولید کنید که هزینه‌های مربوط به فیلم‌برداری و ویرایش فیلم‌های این روش کمی بیشتر از روش‌های قبلی است. موشن‌گرافیک‌ها ویدیوهایی انیمیشنی هستند که در آن طراح سناریوی موردنظر خود را با استفاده از کاراکترهای انیمیشنی طراحی می‌کند؛ این روش نیز در میان کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد و اگر بخواهید از این روش استفاده کنید کافی است به دنبال یادگیری نرم‌افزار Adobe After Effects بروید یا یک متخصص را برای تولید چنین ویدیوهایی در مجموعه خود استخدام کنید.
  • بررسی بازاریابی محتوا و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

  • ایجاد مسابقه‌های جذاب به مناسبت‌های مختلف:حتما تاکنون صفحات زیادی را دیده‌اید که به مناسبت‌های مختلف مسابقه برگزار می‌کنند! به طور مثال فروشگاهی به کاربران خود می‌گوید ۳ نفر را در زیر پست خود منشن کنند و با قرعه‌کشی به ۳ نفر از آنها یک محصول نظیر تبلت یا موبایل هدیه می‌کند! در واقع اگر با این روش بتوانید تنها ‌ده‌هزار نفر را به فالورهای خود اضافه کنید، سود بسیار زیادی برده‌اید. با این روش نه تنها توانستید با هزینه‌ی کمتر تعداد دنبال‌کنندگان هدفمند بیشتری جذب کنید، بلکه توانستید محبوبیت خود را در میان کاربران افزایش دهید! از دیگر مزایای این روش افزایش تعامل بسیار زیادی کاربران است که باتوجه به الگوریتم‌های رتبه‌بندی اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.

  • تهیه ویدیو بازخورد کاربران نسبت به محصولات یا خدمات شما: از مهم‌ترین مواردی که از آن می‌توان به عنوان سوژه محتوای جذاب نگاه کرد، تهیه ویدیوی بازخورد کاربران نسبت به محصولات یا خدمات مجموعه شما است! فرض کنید یک محصول آموزشی دارید که تعدادی از آن کاربران از آنها استفاده کرده‌اند؛ قطعا پس از استفاده از آن بازخورد مثبت یا منفی دارند که اگر بازخورد آنها منفی است ابتدا باید ویرایش محصول خود بپردازید! اگر بازخورد آنها مثبت است آنها را به جلوی دوربین بیاورید و از آنها بخواهید نظر خود را درباره محصول شما بیان کنند. هنگامی که کاربران از کاربران دیگر کسب‌وکار شما بازخورد مثبتی را می‌شوند، حس اعتماد در آنها ایجاد شده و احتمال تبدیل آنها از کاربر به مشتری بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.
  • استفاده از ویدیو مارکتینگ برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی
  • نمایش و معرفی نیروهای انسانی و پشت‌صحنه کسب‌وکار خود: نیروهای انسانی و افرادی که در پشت‌صحنه کسب‌وکار شما کار می‌کنند، برای کاربران شما بسیار مهم هستند! تاکنون توجه کرده‌اید که اگر کاربر بخواهد یک آموزش تهیه کند، افراد سرشناس‌تر را انتخاب می‌کند. بنابراین شناخت افراد کسب‌وکار شما برای کاربران اهمیت زیادی دارد تا بتوانند با خیال راحت از خدمت شما استفاده کنند و حس صداقت و اعتماد در آنها ایجاد می‌شود. بنابراین سعی کنید گاهی اوقات از جشن‌های تیم خود عکس یا فیلم بگذارید؛ به صورت پست‌های جداگانه نیز می‌توانید اعضای تیم خود را معرفی کنید و در آن از تخصص‌هایشان بگویید! از طرف دیگر می‌توانید دوره‌ها یا خدماتی را که توسط آنها در مجموعه شما ارائه می‌شود را بررسی کنید تا کاربران بتوانند باتوجه به توانایی‌ها و تخصص‌ تیم شما محصولات یا خدمات شما را تهیه کنند. در واقع با این کار به کاربران می‌گویید تهیه‌کننده محصول یا انجام‌دهنده خدمات سایت شما چه کسی است!

در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *