اینستاگرام ابزاری برای افزایش فروش است و این مسئله با افزایش تعامل کاربران اتفاق می‌افتد! افزایش تعامل کاربران نیز با استفاده از تولید محتوای جذاب و قدرتمند برای آنها شکل می‌گیرد و برای تولید محتوای جذاب و حرفه‌ای باید به تولید محتوای منظم در کنار خلاقیت بپردازید. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

اهداف استفاده از اینستاگرام

  • هدف هفتم، نمایش کاربرد محصولات به جای خود محصول: اگر در صفحه اینستاگرام خود بخواهید خود محصول را مستقیم نمایش دهید، ممکن است نتوانید فروش زیادی داشته باشید؛ به طور مثال اگر فروشنده دوربین هستید، اگر بیایید از هر محصول ۱۰ عکس منتشر کنید، فایده زیادی نخواهد داشت! زیرا کاربران با یک جستجوی ساده می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند اما تصاویری که با آن محصولات گرفته شده‌اند در دسترس همه‌ کاربران نخواهد بود! اگر به صفحه کمپانی‌های بزرگ صنعت دوربین نظیر Nikon نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این کمپانی تصویری از محصولات خود منتشر نمی‌کند!
  • استراتژی اینستاگرام و افزایش درآمد در کسب‌وکار – بخش دهم

  • پس پست‌های صفحه این کمپانی را چه تصاویری تشکیل می‌دهند؟ عکس‌هایی است که با دوربین نیکون تهیه شده است و در واقع این کمپانی در حال نمایش کاربردهای محصول و کیفیت آن است که خود نوعی بازاریابی حرفه‌ای به شمار می‌آید! هنگامی که کاربر تصاویر گرفته شده با یک دوربین را مشاهده می‌کند، خود به خود به دنبال این است که این تصاویر با استفاده از چه دوربینی گرفته شده‌اند. نیکون به جای آنکه عکس دوربین را منتشر کند، یک تصویر حرفه‌ای قرار می‌دهد و به جای عکس دوربین مشخصات آن نظیر نام دوربین و لنز استفاده شده را قرار می‌دهد! در اینصورت کاربران با رضایت کامل اقدام به تهیه محصول و لنز آن می‌کنند که سودآوری آن بسیار زیاد خواهد بود. اگر یک صفحه درباره فروش محصولات آموزشی نظیر آموزش سئو دارید، اگر بخواهید سرفصل‌ها یا بخش‌هایی از آموزش را قرار دهید کار مناسبی کرده‌اید اما نمی‌توانید اعتماد کاربران را تا حد زیادی جلب کنید؛ حال فرض کنید نتایج بدست آمده توسط افراد آموزش‌دیده آن آموزش را در صفحه خود نمایش دهید، کاربران با خود تصور می‌کنند که با تهیه این محصول می‌توانند جایگاه خوبی در گوگل پیدا کنند. با همین روش است که می‌توانید محصولات صفحه اینستاگرام و سایت خود را تا حد زیادی به فروش برسانید و رضایت کامل کاربران را به راحتی و با استفاده از نتایج بدست آمده توسط کاربران، جلب کنید.
  • بازاریابی محتوایی برای کسب‌و‌کار‌های کوچک به زبان ساده

نحوه کسب‌ درآمد از صفحه اینستاگرام شما چگونه است؟

هدف اصلی کسب‌ درآمد از صفحه اینستاگرام است. باید توجه داشته باشید این هدف تنها برای صفحات تجاری است و اگر یک صفحه شخصی دارید، هدف شما تنها معرفی خود، سرگرمی و… است که هدف تجاری در آن جایگاهی ندارد! در اینستاگرام از روش‌های مختلفی می‌توانید کسب درآمد کنید اما منظور ما نحوه کسب درآمد است و نوع آن در این مقاله جایگاهی ندارد. برخی از صفحات اینستاگرام به صورت مستقیم و باتوجه به تعداد کاربران خود درآمد کسب می‌کنند و برخی دیگر از صفحات قصد دارند برای کسب‌وکار خود درآمدی کسب کنند که این دو موضوع کاملا متفاوت هستند.

پس از تعیین هدف خود از داشتن صفحه اینستاگرام، زمان آن است که شما نحوه کسب درآمد را مشخص کنید؛ این موضوع به این معنی است که تعیین کنید می‌خواهید از طریق صفحه اینستاگرام درآمد کسب کنید یا تنها یک ابزار برای افزایش فروش و معرفی محصول یا خدمات سایت است. اکثر کسب‌وکارهای آنلاین از روش دوم، یعنی استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار حرفه‌ای برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند و مرحله نهایی فروش در سایت کسب‌وکارها انجام می‌شود. برای فروش از طریق سایت شما باید فرآیند تهیه محصول، معرفی آن به کاربران از طریق اینستاگرام و کانال‌های دیگر، انتقال کاربران از صفحه اینستاگرام و کانال‌های دیگر به سایت و در نهایت خرید محصول یا خدمات توسط کاربران را طی کنید. یکی از امکانات اینستاگرام قابلیت فروش به صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن اینستاگرام است که متاسفانه کاربران ایرانی از چنین قابلیتی در حال حاضر بهره‌مند نیستند و تنها راه فروش شما، خرید کاربران به صورت مستقیم از طریق خود فرد یا سایت کسب‌وکارها است. از طرفی فرآیند فروش محصول در سایت نیازمند بهینه‌سازی و ساده‌سازی فرآیند خرید است که می‌توانید با یک جستجوی ساده این مسائل را پیگیری کنید. استفاده از اینستاگرام به عنوان یک کانال، مزیت‌هایی برای سایت‌های کسب‌وکار آنلاین نیز دارد که به برخی از آنها عبارتند از:

  • قابلیت فروش محصولات یا خدمات در کنار دریافت اطلاعات کاربران
  • قابلیت افزایش ترافیک سایت از طریق قرار دادن لینک محصول در بخش بیو، استوری و پست‌های صفحه
  • قابلیت ثبت‌نام کاربران در سایت برای انجام فرآیند خرید
  • قابلیت معرفی سایت محصولات در هنگام ورود کاربران به سایت
  • قابلیت ارائه تخفیف و نمایش جشنواره‌های فروش به کاربران سایت
  • امکان آنالیز دقیق کاربران در سایت

این موارد تنها مزیت‌های اصلی هستند و موارد دیگری نیز وجود دارند که با ورود کاربران به سایت می‌توانند از آنها استفاده لازم را ببرید.

به کاربران خود اطلاعات ارزشمند و البته رایگان ارائه کنید!

اگر اطلاعات ارزشمند و البته کوتاه به صورت رایگان در صفحه تجاری شما ارائه شوند، کاربران لبخند رضایت را به کسب‌وکار شما نمایش می‌دهند و با خود می‌گویند آموزش‌ها، خدمات و محصولات پولی این کسب‌وکار ارزش خرید دارد و این مورد به افزایش فروش کسب‌وکار شما کمک زیادی می‌کند. در واقع فالورهای شما اطلاعات شما را استفاده می‌کنند و به شما به عنوان یک متخصص کسب‌وکار نگاه می‌کنند! در مقاله بعدی برخی از مزایای دیگر این روش رو توضیح خواهیم داد تا بتوانید دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود را افزایش دهید.

در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *