اگر قصد دارید یک استراتژی عالی برای افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید، ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید! بدون دانستن هدف نمی‌توانید یک استراتژی خوب داشته باشید و بر اساس آن به رشد صفحه اینستاگرام خود کمک کنید. اگر یک شرکت مسافرتی هستید، احتمالا به برندسازی نیاز دارید؛ زیرا رقابت در این حوزه بسیار سنگین است و بدون برندسازی نمی‌توانید یک آژانس موفق داشته باشید. باید کاری کنید که کاربران شما را بشناسند، به شما اعتماد کنند و در نهایت بلیط‌های خود را از شما تهیه کنند.

مثلاً می‌توانید تصاویر مربوط به پروازهای مختلفی که ارائه می‌دهید را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا از خدماتی که مسافران در هنگام پرواز دریافت می‌کنند، تصاویری به اشتراک بگذارید. از طرف دیگر باید سعی کنید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و این موضوع تنها با جلب اعتماد و نظر کاربران اتفاق می‌افتد! اگر کاربران به شما اعتماد کنند و نظرشان نسبت به عکس‌های شما جلب شود، تعامل خوبی با صفحه شما برقرار می‌کنند.

هدف خود را با استراتژی تجاری و بازاریابی هماهنگ کنید!

گاهی اوقات هدف کسب‌وکار شما یک چیز و هدف صفحه اینستاگرام چیز دیگری است! باید سعی کنید هدفی که در نظر می‌گیرید، با فعالیت‌ها و استراتژی تجاری شما هم هماهنگ باشد. به طوری‌که بتوانید علاوه بر تعامل با کاربران، محصولات یا خدمات خود را هم به کاربران ارائه کنید. مثلاً اگر هدف شما فروش است، می‌توانید یک دکمه عمل (CTA) ایجاد کنید و از کاربران بخواهید برای اطلاع بیشتر از شرایط فروش یا قوانین کسب‌وکارتان، بر روی آن کلیک کنند.

هشتگ‌های حوزه فعالیتی خود را بشناسید!

در اینستاگرام هشتگ‌های زیادی وجود دارند که هر یک از آن‌ها توسط کاربران یا کسب‌وکار ایجاد شده‌اند. در این میان هشتگ‌هایی وجود دارند که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند و علاوه بر وجود تعداد زیاد پست‌ها، جستجوی آن‌ها هم در میان هشتگ‌ها زیاد است. هر کسب‌وکاری با حوزه کاری مختلف هشتگ‌های مختص به خود را دارد و به عبارتی این هشتگ‌ها در میان کاربران ترند شده‌اند. لیستی از تمام هشتگ‌های مربوط به حوزه فعالیتی خود را در Noteهای موبایل خود ذخیره کنید تا هربار که به آن‌ها نیاز داشتید، آن را جستجو نکنید.

هشتگ‌های پرجستجو  و پراستفاده در میان کاربران را ذخیره کنید و آن‌ها را در پست‌های خود استفاده کنید؛ این کار به شما کمک می‌کنند تا پست‌هایتان همیشه در دید کاربران قرار بگیرد. از طرف دیگر هشتگ‌های جدیدی را استفاده کنید که احتمال افزایش تعامل کاربران با پست شما را افزایش می‌دهد. در نهایت توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که تعامل پست‌هایتان را افزایش دهد تا بتوانید به برندسازی کسب‌وکارتان هم کمک کنید.

هنگامی که شما اکانت خود را به اینستاگرام تجاری تبدیل میکنید، قادر خواهید بود همه ویژگی های آن را از داخل برنامه ببینید. اگر مطمئن نیستید همین حالا اکانت اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید، ما برخی از بهترین ویژگی های اینستاگرام برای کسب و کار را در اینجا قرار دادیم.

  • تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام:  ابزار تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام، ابزاری قدرتمند برای ارزیابی پست های در دسترس، تعامل با فالورهایتان و تعدا کلیک بر روی وب سایت است. شما می توانید پست های خود را بر اساس نوع محتوا، نوع تعامل، و تاریخ فیلتر کنید. این فقط برای پست هایی است که بعد از تبدیل اکانت تان به اکانت تجاری برایتان به نمایش در می آید. پس هر چه زودتر اکانت تجاری تان را فعال کنید به همان اندازه بهتر است.
  • دکمه تماس با ما: تنها لینک قابل کلیک بر روی حساب های عادی اینستاگرام در بیو اکانت است. اما برای حساب های تجاری میتوانید از دکمه تماس با ما نیز بهره مند شوید. این اجازه می دهد تا فالورهایتان به شما ایمیل زده و یا با شما تماس بگیرند، و یا بطور مستقیم به شما با دایرکت مسیج پیام بدهند. تمامی این ویژگی ها در درون برنامه اینستاگرام است. شما همچنین می توانید اطلاعات تماس کاربران صفحه فیس بوک خودتان را نیز وارد کنید.
  • معرفی ابزارهای آنلاین زمانبندی انتشار پست‌های اینستاگرام
  • ارتقای پست (Post promotion): اگر شما بر روی فیس بوک یا توییتر هستید، می توانید با پرداخت چند دلار یک پست را حمایت یا ارتقا دهید. این به این معنی است که آن پست به دست بسیاری از مردم برسد، و امیدوار خواهید بود تا فالور و مشتریان جدید زیادی را جذب کنید. در حال حاضر، صاحبان کسب و کار می توانند پست های خود را بر روی اینستاگرام ارتقا دهند. آنها می توانند بودجه و مدت زمان را برای ارتقا تعیین کنند و جالب است بدانید حتی مخاطبان آنها می خواهند پست به دست آنها برسد.
  • لینک های قابل کلیک در پست: این بخشی از ویژگی پست ارتقا داده شده است. هنگامی که شما برای ارتقای یک پست هزینه پرداخت میکنید، می توانید یک لینک قابل کلیک و یا دکمه لینک دار  به پست اضافه کنید. وجود لینک قابل کلیک یکی از بزرگترین مشکلات در اینستاگرم را حل میکند.

اینستاگرام، بستر مناسبی را برای افراد و کسب و کارها فراهم آورده است و می‌توان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. همه دوست دارند تا صفحاتی با تعداد فالوور بالا داشته باشند و بتوانند خیلی زود در اینستاگرام، پیشرفت کنند. خیلی‌ها برای درآمدزایی اقدام به افزایش فالوور خود می‌کنند و برخی نیز چندان به اهداف تجاری فکر نمی‌کنند، تنها دوست دارند فالوورهای زیادی داشته باشند تا بتوانند از این طریق به شهرت برسند. روش‌های زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد که هر کدام می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.  یکی از روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام این است که ارسال پست شما بصورت منظم باشد. البته نباید بیش از حد پست ارسال کنید، بلکه باید حد تعادلی را رعایت کنید. با ارسال بیش از اندازه پست، احتمالاً با ریزش فالورر مواجه خواهید شد. چون کاربران، معمولاً صفحات زیادی را دنبال می‌کنند و وارد اینستاگرام می‌شوند تا پست‌های صفحات دیگر را نیز ببینند. اگر شما بیش از حد معمول پست ارسال کنید، بعضی از کاربران شما را آنفالوو می‌کنند.

بطور معمول روزانه باید حداقل یک پست ارسال کنید تا ارتباط‌تان با فالوورهای‌تان حفظ شود. اما امکان دارد برای برخی از صفحات، ارسال یک پست در هفته نیز کافی باشد و شاید برای برخی دیگر، نیاز باشد تا در روز مثلاً ۳ پست ارسال کنند. تعداد پست‌ها در روز، به نوع فعالیت صفحه مربوطه بستگی دارد، یعنی بستگی به این دارد که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید.  مثلاً اگر صفحه شما در زمینه آموزش آشپزی است و برای طراحی پست‌ها و تولید محتوا وقت می‌گذارید، احتمالاً ارسال یک پست در روز کافی است، اما برای صفحه‌ای که در حوزه خبرهای فوتبالی فعالیت می‌کند، امکان دارد در یک روز ۲۰ پست هم ارسال کند. شما باید طبق موضوع صفحه خود، پست ارسال کنید.

در مقاله بعد به بررسی ادامه این پست می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *