اینستاگرام قدرتمندترین شبکه اجتماعی در ایران به شمار می‌رود و بازاریابی اینترنتی تمرکز زیادی بر روی آن کرده است. با استفاده از اینستاگرام می‌توانید تعامل کاربران خود را برای برندسازی کسب‌وکار اینترنتی افزایش دهید. افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام به معنای افزایش مخاطبان و در نهایت افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی است! اگر بتوانید تعداد مشتریان کسب‌وکار اینترنتی خود را افزایش دهید، به راحتی می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید! اما اصولی برای افزایش تعامل وجود دارد که مهم‌ترین آن زمان پست گذاشتن در اینستاگرام است! در برخی از ساعات کاربران بیشتری در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام تاثیر زیادی در تعامل کاربران دارد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده زمانی که کاربران بیشتری فعالیت می‌کنند شناسایی شده است! البته در صفحاتی با موضوعات خاص‌تر میزان فعالیت کاربران مختلف متفاوت است که باید با استفاده از ابزارهای مختلف آن را شناسایی کرد. ابزار insights به شما کمک می‌کند تا ساعت فعالیت کاربران را شناسایی کنید. بنابراین اگر قصد افزایش تعامل صفحه خود را دارید، مهم‌ترین مسئله این است که بتوانید ساعت پست خود را در استراتژی اینستاگرام قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین ساعاتی که در آن کاربران فعالیت بیشتری دارند را بررسی کنیم و به بررسی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بپردازیم.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

کاربران در اینستاگرام به دلایل مختلفی فعالیت می‌کنند اما بیشتر آن‌ها از اینستاگرام به عنوان یک سرگرمی برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می‌کنند. به همین دلیل برخی از آنها که زمان آزاد بیشتری دارند، فعالیت بیشتر و کسانی که وقتشان پر است کمتر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند! اما به صورت کلی همۀ کاربران در اینستاگرام فعالیت دارند و تعداد کاربران فعال در برخی روزها و ساعت‌ها نسبت به ساعت‌های دیگر بیشتر است. طبق آمار ارائه شده توسط اینستاگرام برخی از ساعت‌ها کاربران بیشتری فعال هستند که می‌توان با استفاده از آن، بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را شناسایی کرد. پیش از آن که گزارش‌های اینستاگرام را بگوییم، باید چند مسئله مهم که در بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام برای کسب‌وکار شما تاثیر دارد را بررسی کنیم.

فاکتورهای مهم کسب‌وکارها برای شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

هر کسب‌وکاری برای آن که بتواند فروش خود را افزایش دهد، باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرد؛ تصمیم‌های اشتباه نمی‌توانند به افزایش فروش یک کسب‌وکار کمک کند و اگر آن‌ها را رعایت نکنید، ممکن است کسب‌وکار اینترنتی شما با شکست مواجه شود. چند فاکتور مهم برای شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام هر کسب‌وکاری وجود دارد که عبارتند از:

شناسایی پرسونای مشتری در صفحات اینستاگرام

مخاطبان صفحه کسب‌وکار اینترنتی خود را تا چه حد می‌شناسید و با کدام ویژگی‌های آن‌ها آشنا هستید؟ برای آن‌ که بتوانید یک استراتژی مناسب برای زمان انتشار پست در اینستاگرام داشته باشید، ابتدا باید ویژگی‌های مخاطبان خود را شناسایی کنید. در واقع این ویژگی‌های مختلف کاربران است که به شما کمک می‌کند تا پست خود را در زمانی مناسب برای گرفتن بیشترین بازدهی منتشر کنید. پرسونای مشتری به معنای شناسایی شخصیت کاربران است و اینکه بدانید مخاطب شما چه چیزی از صفحه اینستاگرامتان می‌خواهد؟ به چه چیزهایی علاقه دارد؟ در چه ساعات و روزهایی فعالیت بیشتری دارد؟ تمام این موارد بر روی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام تاثیرگذار هستند! بنابراین باید پرسونای مشتریان خود را بشناسید و بر اساس آن پست‌های خود را منتشر کنید. اگر با پرسونای مشتریان آشنا نیستید، در مقالات دیجیتال مارکتینگ به بررسی آن پرداخته‌ایم.

شناسایی منطقه زمانی و جغرافیایی فالوورهای اینستاگرام

صفحات مختلف در اینستاگرام، مخاطبان مختلفی دارند و مدیریت صفحات باید بر اساس مخاطبان باشد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام تاثیرگذار است، شناسایی منطقه زمانی و جغرافیایی کاربران است. باید بدانید مخاطبان شما از چه کشوری هستند و منطقه زمانی آنها چگونه است! مثلاً اگر کاربران شما در کشوری مثل کانادا هستند، ساعت شب و روز آن‌ها با ایران متفاوت است و نباید بر اساس ساعت ایران در آن پست منتشر کنید. کمترین تعداد کاربران در ساعت ۵ بامداد فعالیت می‌کنند و نباید در چنین ساعتی پست منتشر کنید!

شناسایی منطقه زمانی و جغرافیایی فالوورهای اینستاگرام

دلیل این موضوع نیز این است که اگر شما در این ساعت یک پست منتشر کنید، پست شما نسبت به صفحات دیگری که کاربران شما دنبال کرده‌اند، پایین‌تر می‌رود! البته الگوریتم جدید اینستاگرام، پست‌ها را بر اساس میزان علاقۀ کاربران به آن صفحه نمایش می‌دهد اما باز هم زمان انتشار یک پست در افزایش تعامل کاربران بی‌تاثیر نیست. اما این‌همه داستان نیست، بسیاری از کاربران رفتارهای مشابهی باهم دارند، پس می‌توانید از این رفتارهای مشابه و اینکه معمولاً افراد چه ساعاتی در اینستاگرام هستند استفاده کرده ولی لازم به ذکر است که با توجه به آمار و نتایج گذشته و تفکر هوشمندانه بهترین زمان را برای کسب‌وکار خود بیابید و پست‌های خود را ارسال کنید و در صورت امکان از نرم افزار های حرفه ای برای گزارش گیری استفاده نمایید.

  1. تعداد پست‌های روزانه

اگر با پرسونای مشتریان خود آشنا شدید، اکنون زمان آن رسیده که به سراغ استراتژی محتوایی خود بروید! اگر استراتژی محتوا دارید، کاملاً مشخص است که روزانه قصد انتشار چند پست را دارید؟ اگر تنها یک پست در روز منتشر می‌کنید، تنها پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام کافی است! اما اگر روزانه چندین پست منتشر می‌کنید، باید ساعت‌های مختلفی را پیدا کنید تا در آن بهترین بازخورد را داشته باشید؛ توجه کنید که اگر روزانه قصد انتشار ۵ پست را دارید، نباید آن‌ها پشت سر هم منتشر کنید! این کار بازخورد و تعامل کاربران را تا حد بسیار زیادی پایین می‌آورد و ممکن است تعامل در پست آخر منتشر شده صفر باشد! بنابراین بهترین زمان‌های فعالیت کاربران را شناسایی کنید و ۵ پست خود را در ۵ نوبت پست خود را منتشر کنید.

  1. توجه به زمان انتشار پست‌های مناسب برای زمان خاص

برخی پست‌ها تنها برای انتشار در زمان خاصی هستند و اگر آن‌ها را در زمانی غیر از زمان مختص به آن‌ها منتشر کنید، بازخورد بسیار پایینی خواهید گرفت. اگر یک صفحه برای کافه‌ای که صبحانه سرو می‌کند دارید و می‌خواهید عکس یک صبحانه عالی منتشر کنید، بهترین زمان آن صبح است! اگر این پست بعد از ظهر منتشر کنید، قطعاً کاربران به آن توجهی نمی‌کنند اما اگر آن را صبح منتشر کنید، قطعاً کاربران شما بهترین تعامل را خواهند داشت.

  1. به تاریخ انقضای مطالب خاص توجه کنید!

برخی پست‌ها مربوط به کسب‌وکار شما است و می‌خواهید خدمات خود را تبلیغ کنید؛ چنین پست‌هایی تاریخ انقضا ندارند و می‌توانید آن را در ساعت‌هایی که کاربران شما بیشترین فعالیت را دارند منتشر کنید! اما برخی از پست‌ها متناسب با زمان‌های خاصی هستند؛ مثلاً پست‌های مربوط به تابستان باید در همان فصل منتشر شوند و انتشار یک تصویر از روزهای گرم تابستان در کنار سواحل جنوب ایران، در فصل‌های سرد سال نظیر بهمن‌ماه اصلاً درست نیست! اگر قصد انتشار چنین پست‌هایی را دارید، نباید بگذارید تاریخ انقضای آن تمام شود و در اولین فرصت آن را منتشر کنید. انتشار پست‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، نه تنها بازخورد و تعامل خوبی برای شما ایجاد نمی‌کند، بلکه ممکن است به اعتبار صفحه شما لطمه بزند.

با شناخت فاکتورهای بالا راحت‌تر می‌توانید به شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بپردازید و استراتژی محتوایی اینستاگرام خود را بهتر تدوین کنید. در ادامه به بررسی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام از نظر سایت‌های تحقیقاتی می‌پردازیم تا بتوانید یک آمار کلی داشته باشید؛ البته توجه کنید که این آمار کلی است و برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر باید سایت خود را با استفاده از ابزارهای مختلف آنالیز کنید.

آشنایی با بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام بسیار مهم است! انتشار یک پست برای دریافت تعامل بیشتر و مشارکت بیشتر کاربران در اینستاگرام است و اگر بتوانید در زمان مناسبی پست خود را منتشر کنید، در این زمان، بازخورد و تعامل بیشتری از کاربران است و اگر بتوانید پست‌های خود را بر اساس آنالیز صفحه خود منتشر کنید، کسب‌وکار شما در مدت زمان کوتاهی رشد زیادی خواهد داشت. در مقاله بعدی به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت تا بتوانید تعامل سایت خود را افزایش دهید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *