ایجاد یک فراخوان خوب CTA بخش بسیار مهمی از بازاریابی دیجیتال و طراحی محتوا است. یک فراخوان خوب می‌تواند بازدیدکنندگان شما را وادار کند تا اقداماتی را که شما پیشنهاد می‌کنید انجام دهند. به همین دلیل بهتر است در هر صفحه یک نوع فراخوان داشته باشید. مطمئنا انجام این کار به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید.  در این پست نحوه نوشتن یک فراخوان عالی، محل قرار دادن آنها و اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید را توضیح خواهیم داد.

فراخوان برای اقدام CTA چیست؟

فراخوان برای اقدام call to action نوعی محرک است که بازدیدکنندگان شما را به انجام کاری تشویق می‌کند. آنها هر اقدامی که شما بخواهید انجام خواهند داد. به طور مثال شاید بخواهید که آنها محصولی از شما بخرند یا در خبرنامه شما ثبت‌نام کنند. نظری بگذارند یا از صفحه مشخصی در سایت شما بازدید کنند. در تعریف این فراخوان باید بگوییم که یک CTA معمولا حاوی یک نوع زبان دستوری است که به کاربر می‌گوید چه کاری انجام دهد. به این به معنا که با استفاده از کلماتی مانند بخرید، بخوانید، پیدا کنید و دریابید کاربر را به هدف مورد نظر هدایت می‌کند.

اهمیت CTA

وجود هر وب سایت و هر صفحه از آن دلیلی دارد. اما اگر CTA را اضافه نکنید، این احتمال وجود دارد که کاربران شما به محتوای شما نگاه کنند و سپس بدون انجام هدف مورد نظر، سایت شما را ترک کنند. فراخوان Call to Action به شما کمک می‌کند تا کاربران را در سایت خود نگه دارید و آنها را به طرفداران یا مشتریان وفادار تبدیل کنید. اگر می‌خواهید کاربرانتان مجموعه‌ای از مراحل را برای انجام کاری دنبال کنند، CTA‌ها از پراهمیت‌تر خواهند بود. در واقع آنها نوعی نقشه راه ایجاد می‌کنند تا بازدیدکنندگان سایت شما را به سوی محتوایی که باید ببینند یا مجموعه‌ای از مراحل و فرایندی که برای خرید یک محصول باید طی کنند، راهنمایی کند.

نحوه نوشتن  CTA

قبل از هر چیز باید به چند نکته مهم توجه کنید:

  • از صدای فعال Active Voice استفاده کنید: صدای فعال کنش گرا است و به معنای واقعی کلمه مردم را به عمل فرا می‌خواند. این دقیقاً همان چیزی است که شما می‌خواهید. پس مردم را وادار کنید که روی دکمه شما کلیک کنند!
  • از برچسب‌های مرتبط استفاده کنید: مطمئن شوید که متن دکمه شما مختص کاری است که افراد انجام می‌دهند. مثلا کلمه ارسال برای خبرنامه، خیلی کلی است. از چیزی مانند ثبت نام استفاده کنید یا اینکه برای یک فرم تماس، از عبارت با ما تماس بگیرید متن باید توضیح دهد که دکمه چه کاری انجام می‌دهد.
  • متن دکمه را کوتاه نگه دارید: از کلمات کوچک و ساده استفاده کنید. شما باید متن دکمه خود را تا حد امکان ساده نگه دارید. کاربر باید در همان لحظه معنی آن را بفهمد.
  • فوریت ایجاد کنید: ایجاد فوریت می‌تواند افراد را متقاعد کند که بر روی کال تو اکشن شما کلیک کنند. برای مثال، می‌توانید این کار را با داشتن پیشنهادات زمانی محدود یا با گفتن اینکه محصول شما چگونه می‌تواند به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند، انجام دهید. این حتی می تواند یک متن در کنار فراخوان برای اقدام شما باشد.
  • از دیدگاه کاربر بنویسید: به یاد داشته باشید که کاربران نیز اهداف خود را دارند. اگر دعوت به اقدام CTA را از دیدگاه کاربر بنویسید، احتمالاً نتایج بهتری خواهید گرفت. در صورت امکان، نگویید: اکنون این را بخرید! سعی کنید به جای آن بر آنچه کاربران از آن سود می‌برند تمرکز کنید.
  • چگونه از کال تو اکشن پیام استفاده کنیم؟

کجا و چگونه می‌توان فراخوان‌ها را گنجاند

این روزها باید درک دقیق‌تری از اینکه کاربران احتمالاً از کجای سایت گردش خود را شروع می‌کنند و شما می‌خواهید به کجا بروند، داشته باشید. هر نقطه از سایت و صفحات باید دارای یک CTA باشد که منجر به رسیدن به مرحله بعدی شود.

توضیحات متا

بهتر است شما برای هر پست یا صفحه وب سایت خود توضیحات متا را تنظیم کنید. معمولا گوگل این متن را در زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می‌دهد. در واقع اولین فرصت شما برای متقاعد کردن کاربرانی که در موتورهای جستجو به دنبال هدفی هستند، توضیحات متا است. بنابراین برای ایجاد یک فراخوان عالی و متقاعد کننده برای اقدام زمان بگذارید.

صفحات وب سایت

  • صفحه نخست : صفحه اصلی شما باید فقط شامل چند فراخوان CTA  که به وضوح برای کاربران قابل مشاهده باشد. روی اهداف کلیدی که برای سایت شما اولویت دارند تمرکز کنید. اگر می‌خواهید بیش از یک CTA را در صفحه اصلی خود قرار دهید، می‌توانید بلوکی ایجاد کنید که برجسته باشد. در داخل آن بلوک می‌توانید سه فراخوان مشابه را اضافه کنید و به کاربر اجازه دهید مسیری را که می‌خواهید را دنبال کند. به این ترتیب، کل بلوک تبدیل به فراخوان برای اقدام CTA  شما می‌شود.
  • صفحات محصول: هر صفحه محصول به یک فراخوان برای اقدام CTA با عباراتی همچون افزودن به سبد خرید یا اکنون خرید کنید، نیاز دارد. آن دکمه حتما باید برجسته باشد. سایت‌های تجارت الکترونیک تمایل دارند همه چیز را در اطراف آن دکمه جمع کنند:
  1. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی
  2. گزینه های اندازه
  3. محصولات مرتبط
  4. گزینه های رنگ
  5. صفحات تماس

اگر هدف اصلی وب سایت شما برقراری ارتباط با خریداران بالقوه است، دسترسی آسان کاربر به بخش‌های مختلف سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پست‌های وبلاگ و صفحات اطلاعاتی

ممکن است برخی از صفحات اطلاعاتی یا پست‌های وبلاگ شما نیاز به CTA نداشته باشد. اما اگر می‌خواهید برخی از آنها را با هدف خود مرتبط کنید، خوب است که  به آن‌ها CTA  اضافه کنید. عبارتی شبیه به بیشتر بخوانید را به یک مقاله مرتبط وصل کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *