اگر از کسب و کارهای مختلف سوال کنید که مهم ترین هدف شما چیست، می گویند افزایش مشتریان و افزایش فروش از مهمترین الویت ها در هر کسب و کار است! برای آن که مشتریان یک کسب و کار افزایش پیدا کنند، ابتدا باید کاربر جذب شود اما اگر کاربر جذب کردیم و خریدی انجام ندادند آیا سودی برای ما خواهد داشت؟ قطعاً خیر. مهم تر از این مسئله که کاربر جذب شود، این است که چند درصد از کاربران به مشتری تبدیل می شوند. به همین دلیل کسب و کارها به دنبال راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتری هستند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی نکات مهمی که منجر به بالا رفتن نرخ تبدیل می شود، بپردازیم.

نرخ تبدیل مشتری چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی نکاتی برای بالا بردن نرخ تبدیل بپردازیم، ابتدا بهتر است ببینیم که مفهوم نرخ تبدیل چیست! تبدیل به این معنی است که کاربر وارد سایت شما شده باشد و پس از آن، محصول یا خدمات شما را به سبد خرید خود اضافه کند و سفارش دهد. حال نرخ تبدیل به این معنی است که از میان کاربرانی که وارد سایت می شوند، چند درصد از آن ها از خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند. هر چقدر نرخ تبدیل یک کسب و کار بیشتر باشد، درآمد آن هم بیشتر است! نرخ تبدیل با فرمول زیر محاسبه می شود:

بنابراین همیشه تعداد بازدیدکنندگان مهم نیست، بلکه تعداد بازدیدکنندگانی که خرید انجام می دهند اهمیت بیشتری دارد.

10 نکته برای بالا بردن نرخ تبدیل مشتری

تا اینجای مقاله سعی کردیم به صورت ساده و مختصر مفهوم نرخ تبدیل مشتری را بررسی کنیم! اگر کسب و کاری داشته باشید، حتماً به دنبال راه های افزایش نرخ تبدیل مشتری می گردید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 10 مورد از نکات افزایش نرخ تبدیل مشتری بپردازیم! بسیاری از آن ها ساده هستند اما می توانند نرخ تبدیل را تا چندین برابر افزایش دهند. این نکات عبارتند از:

  1. استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت

تصاویر همیشه بخش مهمی از محتوای شما هستند! تفاوتی ندارد که کسب و کار شما در بستر سایت یا شبکه های اجتماعی فعالیت می کند، در هر صورت کاربران به تصاویر و ویدیوها اهمیت زیادی می دهند. اگر تصاویر و ویدیوها با کیفیت باشند، تاثیر زیادی روی افزایش نرخ تبدیل مشتری خواهند داشت! در حالی که گاهی اوقات کسب و کارها بدون توجه به این نکته، مشتریان زیادی را از دست می دهند.

  1. افزایش سرعت بارگذاری سایت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک سایت شده باشید اما مدت زمان بارگذاری آن سایت بسیار طولانی باشد! در چنین شرایطی معمولاً سایت را ترک می کنید و به سراغ سایت دیگری می روید. افزایش سرعت بارگذاری رویش افزایش نرخ تبدیل مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر می خواهید مشتریان خود را افزایش دهید، حتماً به افزایش سرعت بارگذاری سایت بپردازید.

  1. استفاده از کال تو اکشن مناسب

گاهی اوقات در سایت ها یا صفحات اجتماعی یک محتوای مرتبط با محصول یا خدمات دیده می شود اما لینکی برای خرید آن محصول وجود ندارد! جالب است بدانید که اگر یک محصول / خدمات را به خوبی معرفی کنید ، کاربران به آن احساس نیاز پیدا می کنند و قصد تهیه آن را دارند. استفاده از کال تو اکشن مناسب تاثیر زیادی روی افزایش نرخ تبدیل مشتری دارد و باید حتماً آن را در نظر بگیرید. البته توجه داشته باشید که کال تو اکشن شما باید کاملاً مرتبط باشد تا بتوانید نرخ تبدیل خوبی را مشاهده کنید.

  1. به اشتراک گذاری نظرات مشتریان و کاربران

گاهی اوقات کاربران دوست دارند که به کسب و کارها نزدیک تر شوند و به همین دلیل، نظر خود را در مورد بخش های مختلف نظیر محتوا، محصول یا خدمات مطرح می کنند. شما می توانید با اشتراک گذاری نظرات کاربران، اعتماد بقیه را هم جلب کنید.

اگر کاربران به کسب و کار شما اعتماد داشته باشند، به راحتی از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند و این مسئله روی افزایش نرخ تبدیل سایت تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

  1. بهینه سازی تجربه کاربری صفحات سایت

تجربه کاربری بخش بسیار مهمی از سایت است! تجربه کاربری به این معنی است که هنگامی که کاربران وارد سایت می شوند، چه تجربه ای هنگام استفاده از سایت دارند. اگر به تمام بخش های سایت شما به راحتی دسترسی داشته باشند و تمام موارد مورد نیاز آن ها در سایت باشد، تجربه کاربری بهینه ای دارید. این مسئله باعث رضایت کاربران می شود و روی نرخ تبدیل مشتری تاثیر زیادی دارد.

  1. امکان پرداخت با روش های مختلف

یکی از روش های جلب نظر کاربران، این است که امکان پرداخت با روش های مختلف را برای کاربران فراهم کنید! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد یک سایت شوید و پرداخت درب منزل را مشاهده کنید. این مسئله اعتماد کاربران و راحتی آن ها را تا حد زیادی افزایش می دهد و می تواند روی نرخ تبدیل مشتری تاثیر زیادی داشته باشد. حداقل دو یا چند درگاه پرداخت بانکی برای کاربران در نظر بگیرید تا با هر کدام راحت هستند، پرداخت را انجام دهند.

  1. سازگار کردن صفحات سایت با موبایل

بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل از صفحات سایت بازدید می کنند! بنابراین سایت شما همیشه باید برای کاربران بهینه باشد. نباید فراموش کنید که اگر یک کاربر با موبایل وارد سایت شود و ببیند که سایت شما به درستی نمایش داده نمی شود، خیلی سریع آن را ترک می کند. پس اگر می خواهید محصول یا خدمات خود را به کاربران زیادی بفروشید، حتماً باید صفحات سایت با موبایل سازگار باشند.

  1. پشتیبانی 24 ساعته

کاربران سوالات زیادی از شما دارند و پشتیبانی 24 ساعته کمک زیادی به آن ها می کند! اگر کاربر ببیند که پشتیبانی 24 ساعته دارید و همیشه سوالات آن ها را پاسخ می دهید، به راحتی به شما اعتماد می کنند و نرخ تبدیل مشتری افزایش پیدا می کند.

  1. ارائه کدهای تخفیف به کاربران

کدهای تخفیف بخش جذابی از هر کسب و کار هستند! با کمک بازاریابی پیامکی می توانید کد تخفیف برای کاربران ارسال کنید و با این کار به افزایش نرخ تبدیل مشتری کمک کنید. همچنین استفاده از کمپین های تبلیغات پیامکی برای جذب مشتریان جدید راه کار بسیار مناسبی است! بازاریابی پیامکی اگر به درستی انجام شود، تاثیر زیادی روی نرخ تبدیل مشتری خواهد داشت.

  1. شخصی سازی متن های ایمیل و پیامک

یکی دیگر از مسائلی که برای بالا بردن نرخ تبدیل مشتری باید رعایت کنید، شخصی سازی متن های ایمیل و پیامک است! این روزها پنل های پیام امکان استفاده از نام افراد را در ارسال پیامک می دهد و به راحتی می توانید متن های خود را شخصی سازی کنید.

با رعایت این 10 نکته به راحتی می توانید به افزایش فروش خود کمک کنید! پیشنهاد می کنیم هر کسب و کاری که دارید، از پنل پیامک استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *