هر ساله همایشی با نام  Ludum Dare برگزار می‌شود که در آن شرکت‌کنندگان ۴۸ساعت فرصت دارند تا یک بازی در تمی خاص را اجرا و کامل کنند. مسلما نمی‌توان انتظار بازی‌های ویدیویی بزرگی را حتی در قالب یک تیم در ۴۸ ساعت داشت، چه برسد به یک نفر. با این حال هر سال بازی‌های زیادی در این کنگره به وجود می‌آیند، که ایده‌های نابی برای ساخت بازی‌های آینده می‌شوند.

اگر به دنبال یک تجربه ناب هستید، یا اینکه دنبال یک بازی خوب می‌گردید تا با حل معماهای آن، نهایتا در یک یا دو ساعت بازی را به اتمام برسانید،  Windowframe بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این بازی با یک ایده فوق‌العاده شکل گرفته است. این که شما می‌توانید با کوچک یا بزرگ کردن پنجره بازی، معماهای آن را حل کنید. یک بازی معمایی دو بعدی بسیار زیبا که در قالب بازی‌های خون آشامی بنا شده است و شما بعد از طی معماهای مختلف، در آخر هر مرحله باید یک خون‌آشام را از پا در بیاورید.

گیم پلی بازی به این صورت است که شما با کوچک یا بزرگ کردن پنجره بازی و محدود کردن یک طرف آن می‌توانید، راه شخصیت را به خارج از پنجره می‌بندید. به این ترتیب می‌توانید از روی جاهایی که قبلا غیر قابل عبور بودند رد شوید، یا اینکه جاهایی نمی‌دیدید را مشاهده کنید. با محدود کردن یک سمت شخصیت شما می‌تواند با پرش روی آن به جاهایی که قبلا دسترسی نداشتید نیز برسد و همه‌ی این‌ها به شما کمک می‌کند تا مراحل را یکی پس از دیگری به اتمام برسانید.

در ابتدای کار شما ۶ چوب خواهید داشت که به وسیله آن‌ها می‌توانید هر چهار طرف تصویر را ببندید و باز هم دو چوب اضافه می‌آورید. این حس قدرت اول بازی به مرور با مصرف کردن هر کدام از این چوب‌ها برای کشتن هر خون‌آشام از بین می‌رود. وقتی چوب‌هایتان به زیر ۳ تا رسید باید کم کم مهارت خود را در استفاده از آن‌ها بالا ببرید تا بتوانید در نهایت با یک چوب مرحله پایانی را به اتمام ببرید.

Windowframe به بازی‌سازها و بازیکن‌ها نشان می‌دهد برای ساخت یک بازی خوب و برای لذت بردن از آن، نیاز به کارهای خارق‌العاده و استفاده از گرافیک‌های آنچنانی نیست، این یک ایده خوب است که یک بازی ساده را می‌تواند تا این اندازه ارزشمند کند.

این بازی مفرح را می توانید به رایگان و با حجم دو مگابایت از این صفحه دانلود کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *