بیایید به ویژگی‌های این کنسول بازی جدید دوگانه و جذاب بپردازیم. سیستم نینتندو دارای چند ویژگی جذاب و پنهانی است که بد نیست راجب آن‌ها بدانید.

نگاه به کنسول SNES Classic Edition، قدیمی اما ارزشمند

روشن کردن تلوزیون

نینتندو تلوزیون را برای شما روشن می‌کند و یا ورودی آن را وقتی بوت می‌کنید تغییر می‌دهد. این راه‌اندازی بی‌سیم بوده و تنها باید دکمه Home را در کنترل‌کننده Joy-Con یا Pro را فشار دهید. اگر این ویژگی را که قاعدتا هر تلوزیونی پشیبانی نمی‌کند، نمی‌خواهید از مسیر Settings > TV Settings > Match TV Power State رفته و خاموش کنید.

۱۰ گجت برتر سال به انتخاب مجله تایم

جفت‌سازی Joy-Cons با تلفن اندروید، مک و یا کامپیوتر

شاید امتحان نکرده باشید اما می‌توانید Joy-Con یا Pro Controller خود را با یک گوشی هوشمند اندرویدی جفت‌سازی کنید. این امکان روی سیستم عامل مک و کامپیوتر شخصی هم کار می‌کند و با توجه به بی‌نیاز بودنش به دانگل یا هر وسیله گرانقیمت دیگری همچون محصولات مایکروسافت و سونی، ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود. البته آن‌طور که پیداست به یک برنامه مانند JoyToKey نیاز دارید که دکمه‌ها را به طور صحیح در سیستم عامل ویندوز نصب کند. اما این ویژگی به واسطه بلوتوث نینتندو قابل استفاده خواهد بود. فقط برای چندثانیه دکمه بالای کنترل‌ها را پایین بکشید تا چراغ آن‌ها چشمک‌زن شوند این یعنی دستگاه شما در حالت جفت‌سازی قرار گرفته است. آن‌ها را می‌توانید در منوی بلوتوث اندروید و یا رایانه خود پیدا کنید.

امکان بررسی باتری در هر زمان

عمر باتری نینتندو در هر بار شارژ بین ۳ تا ۶ ساعت دوام دارد که همین زمان کم می‌تواند حین استفاده استرس‌زا باشد. برای دیدن باقی مانده باتری، و چند تنظیم دیگر مانند میزان صدا و روشنایی، در حین بازی چند ثانیه دکمه Home را پایین نگه دارید. بعد یک ثانیه منو بالا خواهد آمد. همچنین درصد دقیق باقی مانده باتری در سمت راست بالای صفحه اصلی و با نگه داشتن دکمه‌های ZL و ZR با هم و یا از مسیر Settings > System > Console Battery (%) به نمایش در خواهد آمد.

 

آمار مقدار بازی انجام شده

شاید غرق در بازی شدن باعث شگفتی شما شود. اما دیدن اینکه چقدر وقت صرف کردید آسان است. روی تصویر آواتار خود در گوشه بالا سمت چپ صفحه اصلی Switch کلیک کنید. روی پروفایل برای دیدن زمان تقریبی صرف شده کلیک نمایید و آن را مشاهده کنید. اگر دوستانی در لیست خود داشته باشید، می‌توانید ببینید که آن‌ها نیز چقدر بازی کرده‌اند. فقط در نظر داشته باشید که برای این‌کار به کد دوستان‌تان نیاز دارید. شما قادرید یک نمایه یا اشتراک‌گذاری زمان بازی را از مسیر Settings > Users > [Your Name] > Friend settings بسازید.

 منطقه خودتان را برای دسترسی به بعضی از بازی‌های محلی عوض کنید

دوره‌‌ای که لازم بود برای بازی‌های ژاپنی کنسول ژاپنی داشته باشید به سر رسیده و شما به راحتی می‌توانید منطقه خود را از Settings > System > Region تغییر دهید. گرچه اکنون اکثر بازی‌ها در سطح جهانی قابل دسترسی هستند اما باز ممکن است برخی از بازی‌ها ابتدا در مناطق خاصی در دسترس باشند. شاید به این طریق به شما کمک شود عنوانی که علاقه دارید بازی کنید را بدست آورید. فراموش نکنید شما باید برای منطقه مورد نظر یک کاربر جدید ایجاد کنید.

 منو در حالت تیره

راه‌اندازی این ویژگی از هر کاری آسان‌تر است. شما باید Basic Black در Settings > Themes انتخاب کنید. این حالت از پس‌زمینه سفید بهتر است مخصوصا اگر از سوییچ در حالت دستی استفاده می‌کنید.

اضافه کردن صفحه‌کلید USB یا هدست

در سوییچ سه پورت USB وجود دارد. شما می‌توانید به آن صفحه‌کلید وصل کنید و قاعدتا باید کار کند. این به شما اجازه تایپ مواردی از قبیل رمز عبور در منو را می‌دهد. فقط به یاد داشته باشید که نمی‌توانید با صفحه‌کلید بازی کنید. هدست بلوتوث USB نیز به همین شیوه کار می‌کند. و زمانی بیشتر شگفت‌زده شدیک که برخی از هدست‌های PS4 که داشتیم به سوییچ متصل شدند. اگر به حالت دستی استفاده می‌کنید می‌توانید یک آداپتور USB-C بگیرید و با استفاده از هدست بلوتوث یا جک صوتی از آن استفاده کنید. نینتندو دارای یک برنامه سیستم عامل iOS و سیستم عامل اندروید است که برای بازی‌هایی که نیاز به گفتگوی صوتی دارد استفاده می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *