سفر یکی از مسائلی است که امروزه جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان افراد مختلف دارد! اگر از افرادی هستید که در سال چندین سفر کوچک و بزرگ را تجربه می‌کنید، حتما می‌دانید که هنگام سفر کردن برخی از ابزارها و امکانات هستند که پیش از سفر، در هنگام سفر و گاهی پس از سفر به آنها نیاز خواهید داشت!سفر شما با سیستم حمل‌ونقل آغاز می‌شود و برای سفر باید یکی از راه‌های حمل‌ونقل زمینی، هوایی یا دریایی را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از ابزارها و اپلیکیشن‌هایی که در هنگام سفر به آن نیاز خواهید داشت بپردازیم. اپلیکیشن‌هایی که برای رزرو خدمات حمل‌ونقل، اقامت، تفریح و… به کمک شما می‌آیند البته برخی از این اپلیکیشن‌ها مختص به سرویس‌های داخلی و برخی برای سرویس‌های خارجی هستند. در ادامه به بررسی چندین مورد از اپلیکیشن‌های برتر در ایران و دنیا خواهیم پرداخت که سفر را برای شما بسیار آسان و البته لذت‌بخش خواهد کرد.

اپلیکیشن‌هایی برای سفرهای خارج از کشور

اگر با اپلیکیشن‌های داخلی کار کرده باشید، قطعا متوجه محدودیت‌های آنها شده‌اید که البته هریک از آنها مزایای زیادی را برای حمل‌ونقل داخلی در اختیار شما قرار می‌دهند! اما باتوجه به محدودیت‌های زیادی که برای آنها وجود دارد، تنها می‌توانند به سرویس‌های داخلی بپردازند و سرویس‌های حمل‌ونقل خارج از ایران نیازمند استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی است. در ابتدا قصد داریم چندین اپلیکیشن حرفه‌ای و کاربردی که برای سفرهای خارجی است را معرفی کنیم و در مقالات بعدی به بررسی اپلیکیشن‌های داخلی نیز خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن Hopper

یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توان نام آن را در لیست برترین اپلیکیشن‌های رزرو سرویس‌های حمل‌ونقل آورد، اپلیکیشن Hopper است که به شما در سراسر دنیا کمک می‌کند تا بتوانید از یک شهر یا کشور، به شهر و کشور دیگری بروید. این اپلیکیشن برای زمانی است که شما می‌خواهید بلیط پرواز با بهترین تخفیف را دریافت کنید اما گاهی این اتفاق نمی‌تواند توسط خود افراد صورت بگیرد! این اپلیکیشن عملکرد شرکت‌ها و هواپیما‌های مسافربری را بررسی کرده و به شما کمک می‌کند تا بتوانید تخفیف‌ شرکت‌های مختلف را پیش‌بینی کنید و بهترین زمان رزرو را پیدا کنید.

از طرف دیگر شما می‌توانید نوتیفیکشن آن را فعال کنید تا در بهترین زمان بلیط موردنظر خود را رزرو کنید. امکان رزرو آنلاین نیز برای شما وجود خواهد داشت و می‌توانید برای تاریخ موردنظر خود بلیط خود را رزرو کنید.

  قابلیت بسیار عالی و جالب دیگر این اپلیکیشن این است که شما تاریخ و محدوده زمانی خود را وارد و بقیه کارها را به این اپلیکیشن بسپارید . استفاده از المان خرگوش در لوگوی این اپلیکشن نشان دهنده انعطاف‌پذیری این اپلیکیشن است که باتوجه به کاربرد آن یک نماد بسیار عالی محسوب می‌شود. همچنین در این اپلیکیشن می‌توانید دسته مربوط به قیمت‌ها را انتخاب کنید و برای رزرو بلیط بهترین دسته از قیمت‌ها را برای خود انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در میان ۱۵میلیارد پرواز روزانه بلیط مورد نظر خود را پیگیری کنید و بتوانید در بهترین زمان و کمترین هزینه بلیط خود را رزرو کنید. این برنامه به صورت کاملا رایگان برای انواع پلتفرم‌ها در دسترس شما قرار دارد و به راحتی می‌توانید از تمامی امکانات این اپلیکیشن استفاده کنید. همچنین نسخه وب این اپلیکیشن نیز در دسترس است و تمامی امکانات را از طریق نسخه دسکتاپ در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Skyscanner

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا در کنار رزرو پروازهای خارج از ایران، به رزرو ماشین و هتل نیز بپردازید. ماشین و هتل دو مورد بسیار مهم در سفر هستند که مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند! این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا در فضای موردنظر خود بتوانید یک اتاق با بهترین قیمت و در زمان موردنظرتان رزرو کنید. همچنین با اجاره ماشین دیگر نیازی به تاکسی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید در شهر رفت‌وآمد کنید و به تمامی تفریحات و امور خود رسیدگی کنید. این اپلیکیشن مراکز خرید دارای تخفیف‌های مناسب را نیز به شما پیشنهاد می‌کند و می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمتر اجناس بسیار عالی را تهیه کنید. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری بسیار آسان است و می‌توانید با آن یک تجربه بسیار عالی را تجربه کنید؛ از طرف دیگر عکس‌های مختلف از شهرهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به صورت آنلاین هر شهر را مشاهده کنید.

استفاده از اپلیکیشن‌ها در هنگام سفر به شما کمک می‌کنند تا بدون دسترسی مستقیم به سازمان‌های خدماتی از هر نقطه در جهان بتوانید سرویس‌های موردنظر خود را رزرو کنید. مهم‌ترین مسئله در هنگام سفر حمل‌ونقل و اقامت است که هریک از این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا بدون اطلاع قبلی در همان لحظه سرویس‌های موردنظر خود را بررسی و در نهایت رزرو کنید. اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل که معمولا به دست سازمان‌های حمل‌ونقل طراحی و توسعه پیدا می‌کنند، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به صورت آنلاین و لحظه‌ای از آخرین بلیط‌ها اطلاع پیدا کنید. همچنین این اپلیکیشن‌ها تخفیف‌های بسیار خوبی به صورت عمومی و خصوصی در اختیار شما قرار می‌دهند که هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *