در میدان رقابتی امروزی که میان کسب‌وکارها وجود دارد، استفاده از روش‌های مختلف می‌تواند موجب افزایش مخاطبان شود . در کسب‌وکارهای کوچک که احتمال شکست آن وجود دارد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها یکی از معیارهای بسیار مهم برای کاربران به شمار می‌آید ، روش‌های مورد استفاده برای افزایش مخاطبان و توسعه کسب‌وکار باید به گونه‌ای باشد که در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی شود. کم‌هزینه‌ترین ابزار برای شناساندن برند تجاری و پیشرفت کسب‌وکار آنلاین استفاده از قوانین گوگل برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو به خصوص گوگل است و می‌توانید در کسب‌وکار کوچک خود از آن استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم برخی از روش‌های بهینه‌سازی کسب‌وکارها برای موتور جستجو بپردازیم که امیدواریم بتوانید با کمترین هزینه ممکن، بیشترین سود و بازدهی را بگیرید.

بروزرسانی هرساله قوانین گوگل، یک دلیل خسته‌کنندگان برای کسب‌وکارهای کوچک

یکی از مسائلی که سبب می‌شود کسب‌وکارهای کوچک از افزایش رتبه سایت و برندینگ تجاری ناامید شوند، بروزرسانی سالانه قوانین گوگل است! گوگل از زمان تاسیس خود تاکنون چندین بار قوانین خود را تغییر داده است و این عامل یک مزیت و یک مشکل به شمار می‌آید. مشکلی که بروزرسانی قوانین گوگل بوجود می‌آورند، کمبود فرصت برای کسب‌وکار کوچک است که درآمد زیادی ندارند و نمی‌توانند از متخصصان حرفه‌ای استفاده کنند! در اینگونه موارد صاحبان کسب‌وکارها سعی می‌کنند با رعایت قوانین گوگل و دیدگاه متخصصان سئو و بهینه‌سازی سایت بتوانند رتبه سایت مربوط به کسب‌وکار خود را افزایش دهند. بروزرسانی‌های گوگل مشکلاتی را بوجود می‌آورند که مهم‌ترین آنها کمبود زمان برای پیاده‌سازی الگوریتم‌های جدید گوگل بر روی فعالیت‌های قدیمی صورت رفته بر روی سایت است. در مقالات قبلی به این موضوع اشاره کرده‌ایم که سئو به دو بخش اصلی سئو داخلی و خارجی تبدیل می‌شود که اولین و مهم‌ترین مورد برای افزایش رتبه یک سایت رعایت همین مورد است.

رعایت سئوی داخلی بدون رعایت موارد دیگر کافی نیست!

سئوی داخلی به تمامی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که بر روی سایت انجام می‌شود؛ به عبارت دیگر سئوی داخلی به تمامی مواردی که شما در سایت خود اعمال می‌کنید گفته می‌شود و  تنها با عناصر داخلی سایت شما ارتباط دارد. بهینه بودن کدهای سایت، استفاده از افزونه‌های سئو، ظاهر بصری، معماری سایت، محتوای بصری و متنی و… همگی در این دسته از سئو قرار می‌گیرند. پس از بهینه‌ بودن کدهای سایت شما مهم‌ترین موردی که برای موتورهای جستجو و رتبه‌بندی آنها اهمیت دارد، محتوای با کیفیت است! در قدم اول باید سئوی داخلی سایت را بهینه‌سازی کنید! جالب است بدانید اگرچه الگوریتم‌ گوگل هرسال دچار تغییراتی می‌شوند اما معمولا مواردی که به سئوی داخلی مربوط می‌شوند، تغییرات زیادی نمی‌کنند! بنابراین سعی کنید یکبار برای همیشه سئوی داخلی سایت خود را به بهینه‌ترین شکل ممکن تنظیم کنید. سئوی داخلی بدون سئوی خارجی امکان‌پذیر نیست و این مورد سبب می‌شود که تغییرات سئوی خارجی بروزرسانی وبسایت را سخت‌تر کنند! می‌توانید به جای آنکه زمان فعالیت تجاری خود را تلف کنید، یک متخصص را جهت همکاری با شما در این بخش یاری کند.

محتوای باکیفیت و مفید برای کاربران خود منتشر کنید!

یکی از مسائلی که در سئو و بهینه‌سازی یک سایت باید رعایت شود، مسئله محتوا و پادشاهی آن در سایت است! اگر می‌خواهید تا حد بسیار خوبی در موتورهای جستجو نظیر گوگل دیده شوید، انتشار محتوای باکیفیت را در راس مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها خود قرار دهید! گاهی ممکن است کاربران بگویند سایت و کسب‌وکار ما به گونه‌ای نیست که بخواهیم مطالبی را منتشر کنیم اما می‌توانید برای سایت خود یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و متناسب با زمینه فعالیت تجاری خود محتوای آموزشی یا خبری منتشر کنید؛ اینکار به شما کمک می‌کند تا بتوانید در موتورهای جستجو دیده شوید و از نظر موتورهای جستجو راه‌اندازی وبلاگ بر روی ساب‌فولدر (مانند Site.ir/sub) نسبت به ساب‌دامین (مانند sub.site.ir) مناسب‌تر است. از طرفی سعی کنید محتوا را برای کاربرانتان بنویسید و مهم‌ترین مورد در کنار محتوای باکیفیت، آموزشی بودن و البته جذابیت محتوا برای کاربران است؛ اگر در سایت خود نویسندگانی را بکار گرفته‌اید تا برای شما تولید محتوا کند، پیش از انتشار محتوا از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید تا در سئوی داخلی و خارجی سایت شما تاثیر منفی نگذارد. برای کاربران شما نیز محتوای شما اهمیت دارد و باید سعی کنید پادشاهی محتوا در سئو را در سایت خود درنظر بگیرید.

کیفیت و کمیت، دو مکمل جدانشدنی ازهم!

در مسائل دیجیتال مارکتینگ معمولا بحث ایمیل مارکتینگ و ارسال انبوه ایمیل مطرح می‌شود! ارسال ایمیل‌های انبوه با هزینه کم از جمله مواردی هستند که کاربران و مدیران کسب‌وکارها را وسوسه می‌کنند و این موضوع یک امر طبیعی است! کاربران زیادی نیز هستند که از عواقب این موضوع آگاهی ندارد و با اینکار سبب کاهش اعتماد کاربران نسبت به برند تجاری شما می‌شود. بنابراین از ایمیل مارکتینگ تنها زمانی استفاده کنید که کاربران با میل خود در خبرنامه سایت شما عضو شده باشند. دراینصوت کاربران نه تنها محتویات ارسالی شما را اسپم به حساب نمی‌آورند، بلکه نرخ کلیک آن به طور زیادی افزایش پیدا خواهد کرد . البته شاید به عنوان مدیریت یک کسب‌وکار کوچک باتوجه به زمان زیادی که نیازمند جمع‌آوری اعضای خبرنامه هستید، این زمان طولانی را دوست نداشته باشید و بخواهید از سیستم‌های ارسال ایمیل انبوه‌ که هزاران ایمیل را در بانک ایمیل خود دارند استفاده کنید اما پیشنهاد ما این است که دست به چنین کاری نزنید تا اعتماد کاربران نسبت به برند تجاری خود را حفظ کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از روش‌ها برای افزایش ترافیک کسب‌وکارهای جدید که منجر به افزایش تعداد مشتریان و در نهایت درآمد شما می‌شود پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *