حضور در فضای بسیار گسترده اینترنت نیازمند برخی از اصول است تا بتوانید با وجود رقابت بسیار سنگین در میان کاربران و مصرف‌کنندگان شناخته شوید و به درآمد مناسب برسید.دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم‌ترین اصولی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در میدان رقابت در میان سایر کسب‌وکارها شناخته شوید. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روش‌های بازاریابی آنلاین بپردازیم تا بتوانید متناسب با نوع کسب‌وکار خود یکی از آنها را برای توسعه کسب‌وکار خود بشناسید و بر روی آن تمرکز کنید.

دیجیتال مارکتینگ‌ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم شما را با مفاهیم و کلمات کلیدی حاکم بر این حوزه آشنا کنیم، ابتدا باید شما را با بحث دیجیتال مارکیتنگ آشنا کنیم تا بتوانید مفاهیم را در کنار مفهوم اصلی این حوزه فرا بگیرید. بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی را تشکیل می‌دهد که در فضای آنلاین و غیرآنلاین بر روی آن تمرکز می‌شود. بازاریابی دیجیتال شامل تمامی رفتار و اعمالی می‌شود که با استفاده از ابزار و روش‌های حوزه دیجیتال برای دست‌یابی به اهداف خود خواهید رسید؛ معمولا اهداف مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات و خدماتی است که به کاربران خود ارائه می‌کنند. در مقالات قبلی به بررسی برخی از مفاهیم کلیدی در حوزه دیجیتال مارکتینگ پرداختیم تا بتوانید با دید بازتر به کسب تجربه در این حوزه بپردازید.

برخی از ابزارهایی که دیجیتال مارکتینگ بر روی آن متمرکز است عبارتند از:

سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت

سئو و بهینه‌سازی به مجموعه فعالیت‌ها و اعمالی گفته می‌شود که در سایت برای رسیدن به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو نظیر گوگل صورت می‌گیرد که هر سال گوگل با ارائه الگوریتم‌ها و قوانین جدید سعی می‌کند بهترین محتوا را انتخاب کند. انتخاب بهترین محتوا و استانداردترین سایت‌ها به معنی نمایش آنها در رتبه‌های بهتر نسبت به سایر سایت‌ها است و اگر دقت کرده باشید صفحه اول گوگل تنها ۱۰ سایت را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد! نکته حائز اهمیت این است که از میان تمامی صفحات گوگل، صفحه اول نتایج سهمی بیش از ۹۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهد و کاربران کمتر ترجیح می‌دهند از صفحات دیگر بازدید کنند. یکی از روش‌های بسیار مهم و موثر جذب کاربران برای کسب‌وکار خود افزایش رتبه در موتور جستجو است! موتورهای جستجو بر روی مطالب با کیفیت تمرکز می‌کنند و این موضوع بسیار مهم است که بتوانید محتوای باکیفیت تولید کنید. البته در امر سئو مباحث بیشتری وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید و دیجیتال مارکتینگ در این زمینه یاری‌گر شما خواهد بود.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از مسائل بسیار مهم بخش بازاریابی را شامل می‌شود که شامل تولید محتوا، نگارش متن، ضبط صدا و تدوین ویدیو می‌شود. بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که با استفاده از محتوا به جذب مشتری بیشتر می‌پردازید و با استفاده از آن می‌توانید سود کسب‌وکار خود را افزایش دهید. تاریخچه تولید محتوا بسیار طولانی است و به سال‌های بسیار طولانی در گذشته برمی‌گردد. در مقاله‌ دیگری به بررسی کامل این مبحث می‌پردازیم که اگر به آن علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مطلب بررسی بازاریابی محتوا و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

بازاریابی درون‌گرا

بازاریابی درون‌گرا یکی از بخش‌های بسیار مهم دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران سایت خود را به مشتریان دائم و بالقوه سایت خود تبدیل کنید.

پرداخت در ازای کلیک

یکی دیگر از مفاهیم بسیار مهم دیجیتال مارکتینگ را شامل می‌شود که در امر تبلیغات اینترنتی تاثیر زیادی دارد؛ شاید فکر کنید تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ دو مبحث کاملا مجزا از یکدیگر هستند اما باید بگوییم این دو مبحث بسیار گسترده مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند و مسئله پرداخت در ازای کلیک به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

همکاری در فروش

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم و به معنای کمک گرفتن از کاربران برای افزایش فروش یک کسب‌وکار است. در این روش درصدی از فروش خود را به بازاریابانی که در این زمینه به شما کمک می‌کنند پرداخت می‌کنید.

بازاریابی بومی (همسان)

این روش یک روش بسیار کاربردی به شما می‌آید و به معنای کمک گرفتن از صفحات شبکه‌های اجتماعی که مربوط به کسب‌وکار افراد دیگر برای افزایش فروش و درآمد کسب‌وکار است.

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بازاریابی

نرم‌افزارهایی هستند که به شما در زمینه مدیریت فعالیت‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کنند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید نرخ تبدیل، ارسال ایمیل، میزان بازخورد کاربران در امر تبلیغات و… را به راحتی مدیریت کنید.

بازاریابی ایمیلی

در این روش برای افرادی که ایمیل خود را در سایت شما وارد کرده‌اند ایمیل‌های تبلیغاتی مربوط به محصولات یا اخبار خود را ارسال می‌کنید! همچنین گاهی می‌توانید از ایمیل‌های دیگر کسب‌وکارها برای ارسال ایمیل در ازای پرداخت هزینه استفاده کنید که بسیار مفید است.

نتیجه‌گیری: استفاده از روش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ بسیار موثر است و استفاده از برخی از روش‌ها برای برخی از کسب‌وکارها موثرتر از روش‌های دیگر است. در این مقاله به بررسی برخی از مفاهیم مرتبط با دیجیتال مارکتینگ پرداختیم تا بتوانید بهتر این مفهوم را درک کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *