هزینه‌ای که برای ساختن لینک‌ها به‌صورت ماهیانه نیاز دارید. از کسانی که لینک ایجاد می‌کنند یا لینک می‌فروشند، میزان هزینه لازم برای ساخت لینک‌های خود را بپرسید سپس به آن ۳۰ درصد اضافه کنید. با این روش تخمین قابل قبولی از هزینه‌ها خواهید داشت. البته ممکن است بتوانید بعداً به میزان بودجه خود اضافه کنید و لازم است بدانید که این مسئله اصلاً کار راحتی برای مدیران نیست!

یک نکته مهم! دو برنامه بنویسید یکی برای خودتان و دیگری برای مدیر سایت! در برنامه خودتان با جزییات کامل بنویسید که چه لینک‌هایی با چه کلماتی (anchor text) به چه صفحاتی باید ایجاد شود و جایگاه این صفحات در موتورهای جستجو جز ۳ تای برتر ،‌۵ تای برتر و یا جزء‌ ۱۰ تای برتر خواهد بود و نرخ تبدیلی که این صفحات ایجاد خواهند کرد چقدر خواهد بود. و در برنامه‌ای که برای مدیر سایت نوشته‌اید، تنها میزان ورودی موتورهای جستجو و بودجه لازم را به‌صورت ماهیانه قید کنید.

مرحله پنج) استراتژی سئوی خود را اجرا کنید

این مرحله نیز یک بخش از استراتژی است. نقشه عالی است و باید عملکرد شما نیز عالی باشد و برنامه‌ای که تنظیم کرده‌اید را بی‌نقص اجرا کنید. با توجه به تحلیلی که قبلاً انجام دادید می‌توانید صحت اجرای نقشه را بررسی کنید. حتماً لازم است که صحت اجرای برنامه بررسی شود،‌ چرا که نمی‌توانید به کسی اعتماد کنید(حتی به خودتان!). در غیر این صورت پیش بینی‌های شما همگی نادرست خواهند بود.

مرحله شش) بک‌لینک‌های بیشتری برای سایت خود بگیرید!

اگر در تیم شما لینک ساز وجود دارد یا بودجه‌ای برای استخدام چنین شخصی کنار گذاشته‌اید، پس می‌توانید با جزییات کامل برنامه ای را برای او بنویسید و بگویید که چه لینک هایی را از چه سایت هایی با چه موضوع‌ها و به چه صفحاتی می‌خواهید. اگر چنین شخصی در تیم شما وجود ندارد، اصلاً خوب نیست چراکه کار او را خود شما باید انجام دهید. برای این کار ۳ تا ۴ ساعت در نظر بگیرید. برای مذاکره با فروشندگان لینک و پیدا کردن سایت هایی که شاخص‌های مورد نظر شما را داشته باشند حداقل به این مقدار از زمان نیاز خواهید داشت.

مرحله هفتم) تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی و ویرایش مطالب قدیمی سایت

این مرحله بهتر است به دو کار تقسیم شود :‌ اول اصلاح محتواهای موجود و بعد پیدا کردن کلمات کلیدی و تولید محتوا بر اساس آن‌ها. می‌توانید به محتواهای خود عکس، فیلم، اینفوگرافیک یا جدول‌های مقایسه اضافه کنید. برجسته کردن (bold) قسمت‌های مهم متن و سربرگ (heading) ساختن را فراموش نکنید. محتوای جدیدی که می‌سازید باید با توجه به استراتژی رقیبان باشد و محتوای شما از چیزی که آن‌ها دارند بهتر باشد.

مرحله هشت) روند فعالیت خود را با به صورت مداوم و منظم آنالیز کنید!

به طور منظم (در حالت ایده آل،‌ ماهی یک‌بار) باید نتایج به دست‌آمده را با برنامه ای که قبلاً ریخته اید مقایسه کنید (میزان لینک و بازدید) و اگر از برنامه عقب هستید، باید بررسی کنید که کدام کار را اشتباه و یا کم انجام داده‌اید. شاید لازم باشد برای جبران عقب افتادگی‌ها بودجه را بالا ببرید یا فعالیت خود را بیشتر کنید. روند اجرای استراتژی سئو ماه‌ها طول می‌کشد، پشتکار و صبر عاملی است که شمارا از رقبایتان بالاتر قرار خواهد داد.

اگر علاوه بر سئو محتوای با کیفیت، سئو تکنیکال را هم مورد توجه ویژه خود قرار دهید نور علی نور است. اگر میپرسید چرا باید بگویم که وبسایتی که از لحاظ سئو تکنیکال بهینه نیست، حکم طبل توخالی را دارد یعنی هرچه محتوای مفید و با کیفیت تولید کنید در نهایت انگار نه انگار! این محتوا صدایش به جایی نمیرسد. سئو تکنیکال چرخش بازدید کننده را در سایت شما سهل تر میکند. وقتی محتوا های شما بخوبی به هم گره بخوردند قدرت آنها چند برابر می شود.

مواردی که در بهینه‌سازی داخلی سایت باید رعایت کنید:

اگر محتوایی تولید کنید که به برخی پرسش ها و چالش های مخاطبان پاسخ دهد، نانتان در روغن است. قبل از شروع، از کیفیت جستجوی داخلی سایت و نتایج حاصله، مطمئن شوید. مخاطبان سایت شما پشتشان به پشتیبانی سایت شما گرم است پس در ارائه خدمات کیفی در زمینه پشتیبانی همه جانبه از هیچ چیز دریغ نکنید! دیگر زمان آن گذشته که مخاطب در هر ظرفی غذا بخورد.  مخاطب کیفیت را در نگاه اول درک میکند. اگر ظاهر محتوای شما زیبا نباشد از نگاه مخاطب ارزش صرف زمان را ندارد. پس با استفاده از ابزارهای ساده نگارشی میتوانید ظاهر محتوای خود را تا حد ممکن کاربر پسند کنید. تاکید بر تولید محتوای سبز همیشه از جانب سئوکاران وجود داشته اما مفهوم دقیق این نوع محتوا همیشه در لایه ای از ابهام پنهان بوده است. سئو کاران عموما محتوای همیشه سبز را با تمثیل به درخت کاج می شناسند!

در تولید محتوا بطور کلی سعی کنید یک چیز متفاوت یا بهتر خلق کنید. محتوای شما میبایست در نگاه نخست نیز عالی به نظر برسد. شاید تصور کنید ارزش آفرینی یعنی آپدیت مکرر محتوا ولی سخت در اشتباهید. موضوع محتوای شما باید به گونه ای باشد که همیشه برای مخاطب ارزش داشته باشد. شاید محتوایی که در یک زمان خاص ترافیک عظیمی را به سمت سایت شما روانه کند و شما را هیجان زده نماید اما اتفاقی که در نهایت رخ میدهد، به نفع شما نخواهد بود چرا که شما تکنیک محتوای همیشه سبز را زیر پا گذاشته اید بعضی محتوا ها با گذشت زمان کاملا کمرنگ و بی استفاده می شوند اما محتوای همیشه سبز هم جزو محتواهایی است که میتواند برای سایت شما به معنای واقعی معجزه را به ارمغان بیاورد. البته تشخیص و غربال چنین محتواهایی کمی مشکل است اما مطمئن باشید پس از کمی تجربه و بالا پایین کردن محتواها، آن ها را بشناسید.

در چند مقاله سعی کردیم به بررسی استراتژی سئو، اهمیت و مراحل تنظیم آن پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شود.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *