اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی استراتژی سئو چیست را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا مخاطبان خود را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید.

مرحله ششم) بک‌لینک رقیبان و میزان کیفیت آن را به دقت استفاده کنید!

کمیت و کیفیت حجم لینک‌ها درک روشنی از هزینه خرید لینک‌ها به شما می‌دهد. با تحلیل و بررسی لینک‌ها شما می‌توانید به این نتیجه برسید که چه نوع لینک‌هایی برای سایت شما مناسب تر است. مانند لینک در کاتالوگ و وب سایت‌ها یا لینک در کامنت وبلاگ‌ها. استراتژی‌های لینک سازی شما می‌تواند به توسعه لینک‌های شما کمک کند. به یاد داشته باشید که برای وب سایت خودتان هم باید روش‌های لینک سازی را به درستی پیاده کنید. داده‌های زیر نیز جزئیات دقیق‌تری در اختیار ما قرار دهند:

  • میزان بزرگی سایت که برای رسیدن به رتبه‌های برتر لازم است.
  • انواع صفحات در سایت مذکور
  • میزان بودجه در دسترس برای توسعه سایت
  • میزان بودجه لازم برای خرید لینک
  • ترافیک ، چه میزان از ترافیک را می‌توان ماه‌به ماه انتظار داشت.
  • شرایط لازم و میزان ترافیک مورد نیاز برای رسیدن به یک جایگاه پایدار

مراحل مقدماتی ساخت یک استراتژی سئو

پس از آن که ۶ مرحله بالا را به درستی انجام دادید، زمان آن رسیده است که به بررسی مراحل اصلی ساخت استراتژی سئو بپردازیم. سایتی که حداقل ۵ سال سن دارد و در چندین کلمه کلیدی پرجستجو در صفحه اول یا دوم گوگل است. این سایت صفحات خدمات و وبلاگ را دارد که هر دوی این صفحات ظاهر زیبایی دارند اما بهینه سازی نشده اند. رشد بازدید سایت بسیار پایین و آرام است و هدف ما بالا بردن نرخ رشد ترافیک و رسیدن به نزدیک‌ترین رقباست. برای بالا بردن ترافیک وب سایت باید از روش های درست و علمی استفاده کنید. در ادامه ما را همراهی کنید:

مرحله یک) کلمات کلیدی خود را آماده‌سازی کنید

این نکته برای تمامی استراتژی‌ها لازم است. اگر کلمات کلیدی را حاضر نکرده باشید و ایده ای برای آن نداشته باشید نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. باید بدانید کلمات کلیدی مربوط به شما کدام‌ها هستند،‌ برای کدام کلمات صفحه فرود دارید،‌ برای کدام‌ها صفحه فرود ندارید و کدام صفحات فرود باید ویرایش و بهینه‌سازی شوند. بنابراین ابتدا کلمات کلیدی تجاری را برای صفحه اصلی و صفحه خدمات (در صورت وجود) جمع آوری می‌کنیم. پس از آن به دنبال کلمات کلیدی پر استفاده در رابطه با حوزه فعالیت سایت می‌گردیم. فراموش نکنید که صفحات فرود رقیبانتان را زیر نظر بگیرید. شاید آن‌ها نکته جالبی را اعمال کرده باشند که قبلاً متوجه آن نشدیم. پس حتماً به‌طور مداوم صفحات فرود رقیبان را بررسی کنید.

مرحله دو) سایت و محتوای آن را آنالیز کنید

بعد از جمع آوری کلمات کلیدی،‌ باید تک به تک متاهای تمامی صفحات و پست‌های سایت را بررسی کنیم. اگر این صفحات متا ندارند باید متای بهینه شده برایشان بنویسیم و اگر متا دارند ولی از لحاظ سئو مشکل دارد باید آن را اصلاح کنیم. حتماً در متاها از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید،‌ برای پیدا کردن این کلمات کلیدی می‌توانید از keyword planner گوگل کمک بگیرید (بیش‌ازحد از کلمات کلیدی استفاده نکنید). چگالی کلمات کلیدی اصول مهمی دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید. برای صفحات مهم،‌ اگر متای قابل قبولی دارند بهتر است آن را فعلاً تغییر ندهید ولی اگر متا ندارند حتماً متای مناسب را برای آن بنویسید. اگر سایت صفحات و پست‌های زیادی دارد، اصلاح متاها ممکن زمان زیادی بگیرد و بهتر است یک یا دو ماه به تعویق انداخته شود. اصلاح متاها بهتر است بعد از اتمام نوشتن متا برای صفحاتی که متا ندارند صورت بگیرد. تمامی خطاهای فنی و سایر موارد را پیداکرده و با جزئیات کامل دلیل وقوع خطاها و روش رفع این خطاها را برای مسئول سایت (مدیر سایت ،‌ مسئول و ….) در یک گزارش کامل شرح می‌دهیم.

مرحله سه) رقیبان خود را به صورت مکتوب آنالیز کنید

حالا زمان آن است که به دنبال رقبا بگردیم،‌ برای این کار باید از کلمات کلیدی کمک بگیریم. در سایت‌های رقیب به دنبال سن سایت، کلمات کلیدی برتر آن‌ها (کلمات کلیدی که در آن جایگاه خوبی دارند) و کیفیت محتوای آن‌ها بگردید. اگر در یک سایت تعداد لینک‌های خارجی بسیار بالاست اجازه ندهید که این عامل شما را گیج کند،‌ چرا که بعضی مواقع می‌توانید این رقبای قدر را نیز پشت سر بگذارید . فقط کافی است کاری که آن‌ها انجام می‌دهند را شما بهتر انجام دهید. همچنین به دنبال جاهایی که از آن لینک گرفته اند بگردید (دایرکتوری ها، کامنت سایت ها،‌ لینک به مقاله،‌ رپورتاژ آگهی و اسپم). در درجه اول باید لینک‌ها را از مقاله‌ها بگیرید و این تحلیل به شما کمک می‌کند تا کیفیت لینک‌های رقبا را بسنجید و بفهمید چقدر از حجم لینک‌های آن‌ها را لینک‌های باکیفیت تشکیل می‌دهد. بعد از این تحلیل و با استفاده از مجموعه کلمات کلیدی جمع آوری شده به سراغ مرحله بعدی می‌رویم.

مرحله چهار) از ترافیک احتمالی خود یک گزارش تهیه کنید

میزان ترافیک ورودی از موتورهای جستجو (البته به‌صورت تقریبی). ضروری است که کاملاً واقع گرا باشید و برای مثال رشد ۳۰ درصدی ماهیانه در نظر نگیرید. حتی پیش‌بینی رشد ۱۰ درصدی ماهیانه یک پیش‌بینی خوش‌بینانه است (مگر این‌که سایت تازه ایجادشده باشد). انتظارات خود از میزان بازدید را بهتر درک کنید و درباره آن منطقی فکر کنید.

تعداد لینک‌هایی که می‌خواهید ماهیانه برای سایت خود جذب کنید تا از رقبا فاصله نگیرید. اگر رقبای شما لینک‌های بسیار زیادی دارند و شما نمی توانید به‌ اندازه آن‌ها لینک بگیرید فقط درصد رشد ماهیانه لینک‌های آن‌ها را حساب کنید و سعی کنید شما نیز به اندازه همان درصد رشد ماهیانه لینک‌های خود را افزایش دهید. در اینجا بهتر است بیشتر از میزان تخمین زده ‌شده عمل کنید و لینک‌های بیشتری از میزان پیش‌بینی‌شده ایجاد کنید.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *