اینستاگرام همیشه به فکر کاربران بوده است و همیشه می‌خواهد تا کاربران مختلف را تفکیک کند! البته تفکیک به معنای بد بودن و تبعیض میان کاربران نیست؛ بلکه می‌خواهد هر دسته از کاربران به امکانات موردنیاز خود دسترسی داشته باشد. ایجاد حساب Creator Account یکی از مواردی است که اینستاگرام جدیداً آن را ارائه کرده است و با استفاده از آن می‌توانید صفحه تجاری خود را کمی شخصی‌تر کنید و از این نوع اکانت استفاده کنید.

اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری، خیلی به فکر توسعه قابلیت‌هایش برای بازاریابان است! دلیل آن هم این است که در حال حاضر بازاریابان بیشتر تمرکز خود را بر روی اینستاگرام گذاشته‌اند و اینستاگرام نمی‌خواهد استفاده تجاری کاربران از این شبکه اجتماعی کم شود. همین مسئله باعث ایجاد حساب Creator Account در اینستاگرام شد که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد صفحات خود بدست آورید. تقریباً در اوایل سال ۲۰۱۹ بود که اینستاگرام برای صفحات تجاری قابلیت حساب Creator Account را فعال کرد و در حال حاضر تمام کاربران می‌توانند از این نوع حساب استفاده کنند. اما حساب Creator Account چه مزایایی برای کاربران دارد و چرا باید از آن استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این نوع حساب در اینستاگرام بپردازیم تا اگر قابلیت‌های آن را نیاز دارید، حساب خود به یک حساب Creator Account در اینستاگرام تبدیل کنید.

حساب Creator Account چه مزایایی دارد؟

یکی از مزایای حساب Creator Account فراهم شدن قابلیت مشاهده تغییرات روزانه و هفتگی در تعداد دنبال‌کنندگان است. به این ترتیب مدیر صفحه قادر خواهد بود به طور دقیق‌تر، دلایل افزایش محبوبیت و یا ریزش فالوورهای خود را ارزیابی کند. در بخش دایرکت نیز ابزارهایی برای کاربران دارای حساب Creator Account در نظر گرفته شده است. در اینجا فیلتری برای جداسازی پیام‌های ارسال شده از سوی صفحه‌های مورد نظر وجود دارد. به این ترتیب مجبور نخواهید بود با صرف زمان زیاد، لابه‌لای پیام‌های طرفداران و یا اسپم‌ها، به دنبال متن‌های مهم ارسال شده از طرف دیگر صفحه‌های شناخته شده (همچون درخواست‌های تبلیغات) بگردید. بر اساس گفته‌های اینستاگرام، این قابلیت‌های جدید توسط گروهی خاص و محدود از کاربران در حال تست شدن بوده و در سال ۲۰۱۹، به صورت عمومی منتشر شد.

در واقع حساب Creator Account یکی از انواع حساب‌های تجاری اینستاگرام است که در اواخر سال ۲۰۱۸ اینستاگرام اطلاع داد که در حال بررسی این نوع حساب بر روی اینفلوئنسرها هستیم! تقریباً پس از چند ماه بررسی، اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ این نوع حساب را بر اکانت‌های بالای ۱۰ هزار فالوور فعال کرد. ویژگی‌هایی که حساب Creator Account را منحصر به فرد می‌کند، مدیریت راحت‌تر حساب‌کاربری، آنالیز دقیق صفحه و مدیریت دایرکت‌های اینستاگرام است. تفاوت این نوع حساب کاربری با حساب تجاری معمولی این است در بخش insignts اینستاگرام اطلاعات بسیار دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرف دیگر شما می‌توانید فیلترهایی را برای پیام‌های خود قرار دهید تا پیام‌های مهم و کاری خود را از پیام‌های اسپم جدا کنید.

ابزار Insight یک ابزار بسیار حرفه‌ای و کاربردی برای اینستاگرام است که در بروزرسانی‌های اخیر آن ارائه شده است. این ابزار کاربردی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید صفحه تجاری خود و رفتار کاربران خود را تجزیه و تحلیل کنید تا در صورت نیاز بتوانید در استراتژی‌های خود تغییراتی را بوجود آورید. این ابزار که تنها بر روی صفحات تجاری اینستاگرام فعال است، می‌تواند کمک زیادی به توسعه و بهبود کسب‌وکار آنلاین شما کند. اگر شما یک صفحه اینستاگرام دارید که آن صفحه به صورت خصوصی است یا عمومی است اما آن را به صفحه تجاری تبدیل نکرده باشید، نمی‌توانید از این ابزار بهره‌مند شوید. همچنین در صفحات تجاری مربوط به فروشگاه‌ها، کاربران می‌توانند لینک صفحه محصول خود را مطالب و لینک استوری‌ها اضافه کنند. از طرفی در صفحه پروفایل می‌توانند به آدرس فروشگاه‌های شما و همچنین شماره‌های تماس فروشگاه دسترسی پیدا کنند. همچنین قابلیت نرخ تبدیل این ابزار به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در استراتژی‌های خود تغییرهای مفیدی ایجاد کنید و بتوانید کسب‌وکار خود را اندازه زیادی بهبود ببخشید.

یک نکته! پیش از هر اقدام دیگری ابتدا از عمومی (Public) بودن پیج خود اطمینان حاصل کنید؛ یعنی اگر صفحه شما به صورت خصوصی (Private) باشد، نمی‌توانید به این ابزار دسترسی داشته باشید. برای تبدیل صفحه خصوصی خود به یک صفحه عمومی کافی است وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و در بخش Options تیک گزینه Private account را بردارید تا صفحه شما به یک صفحه عمومی تبدیل شود. پس از تبدیل صفحه خود به یک صفحه عمومی، در صفحه خود و بخش پروفایل بر روی سه نقطه کلیک کنید. در این بخش وارد Settings که دارای آیکن چرخ‌دنده است کلیک کنید. در پایین همین بخش گزینه‌ای به نام Switch to Business وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید صفحه خود را تجاری کنید. در صفحه جدید که مشاهده می‌شود باید یک حساب فیسبوک را وارد کنید تا حساب تجاری شما به آن حساب کاربری متصل شوند. در مرحله بعد باید یک پیج فیسبوک را برای حساب تجاری اینستاگرام خود فعال کنید. همچنین اگر صفحه‌ای مرتبط با صفحه اینستاگرام خود ندارید می‌توانید در همین بخش یک صفحه جدید ایجاد کنید. در مرحله آخر کافی است اطلاعات تجاری خود نظیر آدرس، شماره‌تماس، ایمیل و… را وارد کنید؛ البته هرکدام را که نیاز به نمایش آن ندارید، فیلد مربوط به آن را خالی بگذارید.

اینستاگرام می‌خواهد اینفلوئنسرهای بیشتری را جذب کند!

به گفته بسیاری از اینفلوئنسرها، اینستاگرام پلتفرم برتر آن‌ها است و با استفاده از آن درآمد بسیار خوبی دارند. بر اساس گزارش‌ها ۸۷٫۱ درصد از اینفلوئنسرها معتقند که اینستاگرام بهترین پلتفرم برای آن‌ها است؛ همچنین تمام امکانات و قابلیت‌هایی که برای اینفلوئنسرها لازم بوده را فراهم کرده است. اینستاگرام هم می‌داند که اینفلوئنسرها نقش بسیار پر رنگی در رشد این شبکه اجتماعی داشته‌اند و با اضافه کردن امکانات به حساب Creator Account ، می‌خواهد که نظر آن‌ها را جلب کند.

هدف اینستاگرام از این کار، جداسازی اینفلوئنسرها از کسب‌وکارها است!

همان‌طور که می‌دانید، صفحه تجاری اینستاگرام را هر کاربری می‌تواند فعال کند؛ در واقع صفحاتی با ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده یا صفحاتی با ۱۰ فالوور به راحتی می‌توانند این قابلیت را فعال کنند. اینستاگرام با ایجاد حساب Creator Account می‌خواهد افراد اینفلوئنسر را از صفحات تجاری مربوط به کسب‌وکارها جدا کند تا آمار دقیقی از کاربران خود داشته باشد. البته اینستاگرام فقط به فکر خودش نیست و برای هر دسته از کاربران امکانات و قابلیت‌های متفاوتی ارائه کرده است! در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *