تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کاربران زیادی در واتس اپ حضور دارند و این پیام رسان، فضای بسیار عالی برای ارتباط گرفتن با مشتریان و بازاریابی است؟ در واقع واتس اپ فضایی را فراهم کرده است که بتوانید به صورت مستقیم با کاربران دیگر در ارتباط باشید. در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کاربر در واتس حضور دارند و نرخ فعالیت کاربران حدود 98 درصد است. تقریباً هیچ شبکه اجتماعی یا پیام رسانی را پیدا نمی کنید که این همه کاربر فعال داشته باشد. بنابراین واتس اپ گزینه مناسبی برای بازاریابی کسب و کارها است و می توانید از آن برای به دست آوردن مشتریان بیشتر استفاده کند.

واتساپ؛ برترین پیام رسان دنیا

هنگامی که صحبت از بازاریابی واتساپ می شود، همه می گویند که واتس اپ یک پیام رسان است و نمی تواند ابزار مناسبی برای بازاریابی باشد. با وجود آن که واتس اپ پیام رسان است، اما پتانسیل بسیار بالایی برای بازاریابی دارد و می توانید برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید. مهم ترین مزیت این اپلیکیشن این است که 2 میلیارد کاربر فعال دارد و شما می توانید با افرادی که در سراسر دنیا ساکن هستند، در ارتباط باشید. همچنین این اپلیکیشن تنها پیام رسانی است که برای کاربران ایرانی فیلتر نیست و تعداد بسیار زیادی از کاربران را در خود جای داده است. قابلیت های بسیار عالی آن نظیر تماس صوتی، تصویری، ارتباط از طریق چت و… هم باعث شده تا این پیام رسان به بهترین اپلیکیشن پیام رسان تبدیل شود.

برای راه اندازی یک حساب شخصی در واتس اپ کافی است اپلیکیشن آن را از مارکت های موبایل نظیر اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. سپس شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد آن برایتان ارسال شود. پس از آن که کد ارسال شد، زمان آن می رسد که یک نام و پروفایل برای خود انتخاب کنید! پس از آن این اپلیکیشن در دسترس است و می توانید با دوستان و آشنایان خود که واتس اپ دارند، در ارتباط باشید. همچنین می توانید واتس اپ را روی کامپیوتر و حتی نسخه وب هم اجرا کنید و از طریق آن، بتوانید از قابلیت های جذاب و کاربردی آن استفاده کنید.

واتساپ مارکتینگ چیست؟

شاید تا به حال نام بازاریابی شبکه های اجتماعی به گوشتان خورده باشد اما ممکن است بازاریابی در پیام رسان ها کمی برای شما عجیب باشد! چرا که تا زمان دسترسی به شماره موبایل یا آیدی افراد نمی توانید با آن ها در ارتباط باشید. بنابراین بازاریابی واتس اپ بر پایه شماره موبایل کاربران است و اگر به آن دسترسی نداشته باشید، نمی توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. واتساپ ویژگی های خوبی را در اختیار کاربران قرار داده است که با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را مدیریت کنید! از مهم ترین امکانات آن می توان به امکان ساخت اکانت تجاری و همچنین API ای که در اختیار کسب و کارها قرار می دهد، اشاره کرد. بنابراین واتس اپ همه چیز را برای بازاریابی فراهم کرده است و زمان بازاریابی در آن فرا رسیده است.

البته این موضوع که بخواهید به صورت سنتی از واتساپ استفاده کنید و برای بازاریابی به صورت تکی به کاربران پیام دهید، اصلاً پیشنهاد نمی شود. چرا که واتس اپ امکان ارسال گروهی پیام را ندارد و اگر تعداد زیادی مخاطب داشته باشید، ممکن است نتوانید با همه آن ها ارسال برقرار کنید. بنابراین منظور از بازاریابی واتس اپ، استفاده از قابلیت های آن نظیر WhatsApp Business و WhatsApp Business API است.

مهم ترین قابلیت های واتساپ برای بازاریابی کدام هستند؟

در بخش قبلی گفتیم که واتس اپ دو قابلیت عالی در اختیار کاربران قرار داده است که در بحث مارکتینگ کمک زیادی به آن ها می کند! این دو قابلیت را در این بخش به صورت کامل بررسی می کنیم:

  • اکانت تجاری واتساپ (WhatsApp Business)

واتس اپ بیزنس یک اپلیکیشن جدا از پیام رسان واتس اپ است و برای کسب و کارهای کوچک طراحی شده است. با کمک این اپلیکیشن رایگان می توانید عملیات بازاریابی کسب و کار کوچک خود را انجام دهید. با کمک این بخش از واتس اپ، شما می توانید یک فروشگاه داخلی واتس اپ ایجاد کنید و در آن محصولات خود را قرار دهید. امکان درج تصاویر و اطلاعات محصولات وجود دارد نکته مهم این است که می توانید قیمت آن را هم درج کنید. همچنین اطلاعات دیگری نظیر ساعات کاری، مکان فیزیکی و پیوندهایی به وب سایت و شبکه های اجتماعی امکان قرارگیری در این بخش را دارند.

همچنین علاوه بر تمام امکاناتی که بررسی کردیم، شما می توانید پاسخ های سریع تنظیم کنید تا به صورت خودکار برای کاربران ارسال شود! در هر لحظه امکان ارسال 256 پیام وجود دارد که اگر بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، ساعت ها و روزها طول می کشد. این ویژگی امکان برقرار ارتباط با کاربران را ساده تر می کند و شما می توانید تنها با یک کلیک، پاسخ آماده خود را برای کاربران ارسال کنید. البته برای مخاطب نمایش داده نمی شود که شما یک پیام آماده ارسال کرده اید و همه چیز خیلی طبیعی جلوه می کند.

  • قابلیت WhatsApp Business API

یکی دیگر از قابلیت های بسیار عالی واتساپ مربوط به API آن است. این ابزار ویژگی های بسیار زیادی دارد و برای کسب و کارهای بزرگ تر مناسب است. در واقع این قابلیت، مجموعه ای از ابزارهای کامل است که با استفاده از آن می توانید بازاریابی محصولات خود را در بهترین حالت و کمترین زمان ممکن انجام دهید. این قابلیت شما را به CRM موردنظرتان متصل می کند تا بتوانید به صورت هم زمان چندین مکالمه را مدیریت کنید. البته API واتس اپ فرانت اند اختصاصی ندارد و با کمک موبایل خود می توانید از آن استفاده کنید.

این قابلیت واتس اپ به شما کمک می کند تا ویژگی های بسیار جذاب و کاربردی در اختیار داشته باشید و بتوانید کمپین های بازاریابی واتساپ خود را که شامل هزاران پیام به کاربران است، مدیریت کنید. مهم ترین و جذاب ترین قابلیت این مورد از واتس اپ این است که می توانید بدون محدودیت هر تعداد پیامی که نیاز دارید را به صورت خودکار در یک لحظه ارسال کنید! مثلاً اگر از واتس اپ برای اطلاع رسانی و خبرنامه استفاده می کنید، این قابلیت به شما کمک زیادی می کند. البته این قابلیت تنها تا 1000 پیام اول رایگان است و پس از آن باید هزینه پرداخت کنید.

چرا کسب و کارها باید از واتساپ استفاده کنند؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای کاربران پیش می آید، این است که چرا باید از واتس اپ مارکتینگ استفاده کرد؟ در این بخش از مقاله به بررسی کامل این سوال می پردازیم. حساب تجاری واتس اپ امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و اگر یک کسب و کار کوچک دارید، حتماً می دانید که پاسخگوی تکی به تمام کاربران بسیار مشکل است. حال فرض کنید که کسب و کار شما کمی بزرگ تر باشد، در این صورت پاسخگویی به همه کاربران تقریباً امری غیر ممکن است و نمی توانید به سادگی پاسخ آن ها را بدهید. این در حالی است که واتس اپ یک بازار بسیار بزرگ 2 میلیارد نفری را به خود اختصاص داده است. بنابراین واتس اپ نسبت به سایر پیام رسان ها نظیر فیسبوک، تلگرام و… محبوبیت بسیار بیشتری دارد.

بیشترین تعداد کاربران واتس اپ را برزیل و هند تشکیل می دهند! البته در ایران هم میلیون ها نفر از واتس اپ استفاده می کنند و تقریباً هر فردی که با موبایل و اینترنت سر و کار دارد، واتس اپ را هم در گوشی خود نصب دارد. بنابراین واتس اپ یک میدان بسیار بزرگ برای بازاریابی در اختیار کسب و کارها قرار داده است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. جدای از این که واتس اپ کاربران زیادی دارد، ویژگی مهم اکثر کاربران آن، این است که می خواهند با افراد دیگر در تعامل باشند! حتی با کسب و کارهای دیگر هم به صورت دوستانه صحبت می کنند و برایشان احترام قائل هستند. همین مسئله باعث شده تا اپلیکیشن بسیار خوبی برای بازاریابی کسب و کارها باشد.

اگر بخواهیم به آمار و ارقام اشاره کنیم، باید بگوییم که واتس اپ نرخ باز شدن 97 درصد و حتی بیشتر را دارد. بنابراین مهم ترین کانالی است که می تواند چنین نرخ تبدیلی را در اختیار شما قرار دهد و این یعنی یک اتفاق شگفت انگیز در بحث بازاریابی. همچنین نرخ باز شدن کمپین های تبلیغاتی واتس اپ هم 60 درصد است که باز هم بسیار عالی و ارزشمند است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای کسب و کار خود حتماً از بازاریابی واتس اپ استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. برای شروع نیاز به ایجاد یک پروفایل تجاری وات اپ دارید که در بخش بعدی به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

چگونه یک پروفایل تجاری واتساپ ایجاد کنیم؟

اکنون که با اهمیت بازاریابی واتس اپ آشنا شدید، زمان آن رسیده است که یک پروفایل تجاری در واتس اپ ایجاد کنید. در 3 مرحله می توانید پروفایل تجاری واتس اپ خود را راه اندازی کنید:

مرحله اول) دانلود کردن واتساپ برای موبایل

اولین قدم برای ایجاد اکانت تجاری واتس اپ این است که اپلیکیشن آن را دانلود کنید. خوشبختانه واتس اپ برای سیستم عامل های مختلف اپلیکیشن ارائه کرده است و شما می توانید آن را روی موبایل های اندرویدی و ios نصب کنید. همچنین اگر نیاز دارید که آن را روی لپتاپ یا کامپیوتر ویندوزی خود نصب کنید، باز هم چنین امکانی وجود دارد. حتی می توانید وارد نسخه وب شوید و بدون دانلود هر گونه اپلیکیشنی، از قابلیت های آن استفاده کنید.

مرحله دوم) وارد کردن شماره موبایل و نام

در قدم بعدی، شما باید وارد اپلیکیشن واتس اپ شوید تا بتوانید یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ورود به اپلیکیشن باید شماره موبایل خود را وارد کنید و منتظر باشید که کد تایید برای شما ارسال شود. نکته ای که وجود دارد، این است که شماره موبایلی که وارد می کنید باید با شماره موبایل شخصی شما متفاوت باشد؛ در واقع باید یک شماره مربوط به کار وارد کنید. پس از آن که کد برای شما ارسال شود، اطلاعات دیگری از شما خواسته می شود که شامل نام و عکس پروفایل است. پس از پر کردن این اطلاعات وارد واتس اپ می شوید و می توانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

مرحله سوم) تجاری کردن اکانت واتساپ

پس از آن که وارد واتس اپ شدید، اکانت شما معمولی است و زمان آن می رسد که اکانت خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید! اما چطور؟ برای این کار کافی است وارد واتس اپ شوید و بر روی سه نقطه در بالا کلیک کنید. پس از آن، گزینه تنظیمات را کلیک کنید و نام کسب و کارتان را وارد کنید. در مرحله بعد گزینه های دیگری نمایش داده می شود که باید تکمیل کنید تا اکانت شخصی شما به یک اکانت تجاری تبدیل شود:

  • قسمت پروفایل: در این بخش باید اطلاعات تجاری خود را وارد کنید تا کاربران آن را مشاهده کنند! از مهم ترین مواردی که می توانید بنویسید می توان به توضیحات کوتاه، آدرس، ساعت کری، وب سایت و شبکه های اجتماعی اشاره کرد. البته امکان درج اطلاعات دیگری که نیاز دارید هم وجود خواهد داشت.
  • پیوند کوتاه: در این بخش می توانید یک کد QR ایجاد کنید و آن را در سایت یا شبکه های اجتماعی دیگر درج کنید. کاربران با اسکن آن سریعاً وارد واتس اپ می شوند و می توانند به حساب تجاری شما پیام بدهند. بنابراین کاربران دیگر نیازی به سیو کردن شماره شما و پیام دادن به شما ندارند! کافی است کد QR را اسکن کنند تا در کمتر از یک ثانیه وارد صفحه گفتگو با شما شوند.
  • پیام تبدیل: در این بخش می توانید یک پیام خوشامدگویی یا تبریک برای کاربران بنویسید تا هنگامی که وارد صفحه تجاری شما می شوند، آن را ببینند.
  • پیام دور: این پیام زمانی به کاربران نمایش داده می شود که شما در دسترس نیستید؛ مثلاً می توانید شماره تماس ضروری درج کنید تا خارج از ساعت های کاری کاربر بتواند با شما تماس بگیرد. این پیام برای کاربران زمانی ارسال می شود که در خارج از ساعت کاری به شما پیام بدهند.
  • آمار: این بخش مربوط به اطلاعات ارسال، تحویل، خوانده شدن و در نهایت دریافت پیام توسط کاربران است.

لازم است دوباره بگوییم که با نسخه تجاری واتساپ شما می توانید به 256 مخاطب به صورت هم زمان پیام ارسال کنید. این مورد برای زمان هایی که در حال اجرای کمپین بازاریابی و تبلیغاتی هستید، بسیار مناسب است تا بدون دخالت شما، به صورت خودکار برای کاربران پیام ارسال شود.

نکات مهم در مورد بازاریابی واتساپ

اکنون که با واتس اپ مارکتینگ و قابلیت هایی که اکانت تجاری واتس اپ در اختیار شما قرار می دهد آشنا شدید، اکنون زمان آن رسیده است که چند نکته مهم در مورد بازاریابی واتس اپ را بررسی کنیم. در واقع بازاریابی واتس اپ هم نیازمند نکاتی است که اگر آن ها را رعایت کنید، نتیجه بسیار بهتری دریافت خواهید کرد. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی 4 مورد از مهم ترین نکاتی که هنگام اجرای کمپین های بازاریابی واتس اپ باید رعایت کنید، خواهیم پرداخت:

  • به تجربه کاربر احترام بگذارید!

در کمپین های بازاریابی، کاربر باید همیشه حس کند که به او احترام می گذارید! هر چقدر هم برند شما بزرگ تر باشد و قدرت بیشتری داشته باشید، مسئولیت شما در مورد احترام گذاشتن به کاربران بیشتر خواهد بود. یکی از مسائلی که در بازاریابی واتس اپ باید در نظر داشته باشید، این است که به تجربه کاربر احترام بگذارید. به عنوان مثال اگر کمپین های زیادی اجرا می کنید، باید حواستان باشد که بیش از حد برای کاربران پیام ارسال نکنید تا حس اسپم بودن به او منتشر کنید. برای بازاریابی واتس اپ یک نکته مهم را هرگز فراموش نکنید! با وجود آن که واتس اپ یک کانال بازاریابی بسیار عالی و مستقیم است، اما نباید فراموش کنید که در نهایت یک پیام رسان شخصی است.

در واقع افراد حس می کنند که یک شخص پشت اکانت واتس اپ شما نشسته است و اگر بی احترامی صورت بگیرد، گریبان برند را خواهد گرفت. اگر در واتس اپ برای کاربران پیام ارسال می کنید، نباید حس تبلیغاتی بودن به کاربر بدهید. بلکه باید سعی کنید با کاربران تعامل داشته باشید و سپس خدمات یا محصولات خود را معرفی کنید. در غیر این صورت نه تنها نمی توانید بازاریابی موفقی در واتس اپ داشته باشید، بلکه روابط بی کیفیت با کاربران منجر به ضرر برندتان خواهد شد.

  • از دستورالعمل های واتساپ پیروی کنید!

هر شبکه اجتماعی یا پیام رسانی دستورالعمل ها و قوانین خاص خود را دارد! برای درک بهتر این موضوع اینستاگرام و الگوریتم های آن را بررسی می کنیم. اینستاگرام الگوریتم هایی دارد و هر کاربر ملزم به رعایت آن ها است. اگر شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام قوانین آن را رعایت نکنید، چندین بار اکانت شما محدود می شود و پس از چند بار ممکن است اکانت از دسترس خارج شود. در واتس اپ هم قوانین و دستورالعمل هایی وجود دارد که باید رعایت کنید. به خصوص که اگر یک اکانت تجاری دارید، واتساپ حساس تر می شود و روی شما نظارت بیشتری دارد.

اگر می خواهید پیامی برای کاربران ارسال کنید، باید دستورالعمل های آن را رعایت کنید. دستورالعمل های اکانت تجاری واتس اپ مربوط قالب بندی، لینک کردن سایت، نمایش محصولات و در نهایت زبان مورد استفاده شما است. در واقع واتس اپ به دنبال این است که تجربه کاربر را به بهترین شکل ممکن حفظ کند و دلیل آن هم این است که در قدم اول واتس اپ یک پیام رسان است و حفظ رضایت و امنیت کاربران اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.  بنابراین اگر واتس اپ یک محیط مناسب برای بازاریابی است، به این معنی نیست که قرار است به صورت اسپم بازاریابی خود را انجام دهید، بلکه باید تجربه کاربر را در سطح رضایت او قرار دهید.

  • ارزش و راحتی پیشنهاد کنید!

گاهی اوقات برندها صبر و حوصله کمی دارند و می خواهند پیام خود را سریعاً برای افراد ارسال کنند! حتی ممکن است تعداد افرادی که قرار است از طریق واتس اپ پیامی برای آن ها ارسال کنید، کم باشد. در چنین شرایطی نباید تنها به فکر این باشید که در کمترین زمان ممکن کمپین خود را اجرا کنید. بلکه باید به این فکر کنید که کمپین شما قرار است به هدفش برسد و این مسئله نیازمند ارائه ارزش و راحتی به کاربران است. بسیاری از کسب و کارها واتس اپ را جایگزین کانال های دیگر بازاریابی می دانند و همین مسئله باعث می شود که سایر روش ها نادیده گرفته شود.

بنابراین می توان واتس اپ را راحت ترین پلتفرم بازاریابی دانست اما نباید ارائه ارزش و راحتی به کاربران را فراموش کرد. در واتس اپ می توانید اطلاعاتی نظیر بروزرسانی محصول، تایید سفارش، بلیط ها و… را برای کاربران بفرستید. در این صورت کاربر حس ارزشمند بودن می کند و با شما در تعامل خواهد بود. البته باید حواستان باشد که هر موضوع برای ارسال در واتس اپ کاربران مناسب نیست! بلکه باید تنها موضوعات و محتوایی را برای کاربران ارسال کنید و واقعاً ارزشمند است و می تواند به درد کاربر بخورد.

  • تولید محتوای خاص برای واتساپ مارکتینگ

واتس اپ یکی از اپلیکیشن های پیام رسانی است که به سادگی می توانید کار با آن را یاد بگیرید و هیچ چالش خاصی در مقابل شما قرار ندارد. حتی می توانید واتس اپ را با سایر روش های بازاریابی ادغام کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. البته لازم است بگوییم که واتس اپ جایگزین سایر روش های بازاریابی نیست و باید به آن به چشم یک روش بازاریابی مستقل نگاه کنید. یکی از مسائلی که اهمیت زیادی در بازاریابی واتس اپ دارد، این است که نباید محتوای تکراری بفرستید! بلکه باید به فکر تولید محتوای خاص برای کاربران باشید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید.

اگر محتوای خاص و جذابی برای کاربران تولید کنید، به راحتی می توانید کمپین های پر بازده ای برگزار کنید اما اگر محتوای شما تکراری باشد، قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد. کاربران در واتس اپ نباید حس کنند که برای آن ها ارزش قائل نیستید و تنها به چشم خریداری به آن ها نگاه می کنید! بلکه کاربر باید حس کند که برای شما ارزش زیادی دارد. تولید محتوای خاص همان چیزی است که به شما کمک می کند تا بتوانید واتساپ مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و جلو ببرید.

با رعایت این نکات به راحتی می توانید واتس اپ مارکتینگ بسیار موفقی داشته باشید و نتایج بسیار خوبی بگیرید.

چند مثال موفق از بازاریابی واتساپ!

در سال های گذشته واتس اپ مارکتینگ مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است! حتی ممکن است خودتان هم مشتری کسب و کاری باشید که برای شما پیام های مربوط به بازاریابی واتس اپ ارسال می کند. حال برای آن که درک بهتری از بازاریابی واتس اپ داشته باشید، می خواهیم به بررسی چند مثال مهم و کاربردی در مورد آن بپردازیم تا دیدگاه شما نسبت به این موضوع بازتر شود. 3 مثال جذاب و کاربردی در مورد واتس اپ مارکتینگ عبارتند از:

مثال اول) KLM

یکی از شرکت های بزرگ دنیا که از واتس اپ مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کند، شرکت KLM است. این شرکت در واقع هواپیمایی ملی هلند است که از چند روش کاربردی برای واتس اپ مارکتینگ استفاده می کند. اولین استفاده این شرکت، ارسال تاییدیه های رزرو کاربران از طریق واتس اپ برای آن ها است! چرا که شماره تماس آن ها را دارد و پیام را ارسال می کند. این مسئله باعث می شود تا کاربر یادش نرود که بلیط را دریافت کند. ممکن است زمان ارسال بلیط از طریق ایمیل، کاربر ایمیل را چک نکند و نتواند جزئیات دقیق بلیط را بخواند.

در واقع شرکت KLM سعی کرده است که با ارسال محتوای راحت و بسیار مفید به کاربران، جایگاه خود را در میان کاربران بهبود ببخشد. همچنین در نزدیکی زمان پرواز، برای آن ها شماره گیت را از طریق واتس اپ ارسال می کند. با وجود آن که این حرکت بسیار ساده و کوچک است، اما می تواند استرس مسافران را کم کند و در نهایت جایگاه آن برند را در میان رقیبان بالاتر ببرد. از دیگر مواردی که برای کاربران ارسال می کند، می توان به تاخیرهای پرواز اشاره کرد. همچنین کاربران به راحتی می توانند سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند تا تیم پشتیبانی به آن ها پاسخ دهد.

مثال دوم) Adidas

یکی دیگر از شرکت هایی از واتس اپ مارکتینگ به بهترین شکل ممکن استفاده می کند، آدیداس است. جالب است بدانید که آدیداس خلاقیت بسیار بالایی در واتس اپ مارکتینگ نشان داده است و برای شروع چنین کمپین هایی در شبکه های اجتماعی دیگر هم اطلاع رسانی می کند. تیم آدیداس کمپین های بسیار موفقی در واتس اپ برگزار کرده است و توانسته جایگاه خود را در میان کاربران بهبود ببخشد. اگر کاربران هم سوالی داشته باشند، از طریق اکانت آدیداس مطرح می کنند و پاسخ خود را از طریق پشتیبان ها دریافت می کنند. البته یک مسئله مهم که منجر به موفقیت کمپین های واتس اپ مارکتینگ آدیداس شده است.

آن هم این که آدیداس از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار است و آگاهی برند بالایی دارد. بنابراین توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و حتی اطلاع رسانی ها را به بهترین شکل ممکن از طریق شبکه های اجتماعی دیگر خود انجام دهد. در حالی که برندهای کوچک تر ممکن است نتوانند به این خوبی اطلاع رسانی کنند و در نهایت کمپین آن ها موفقیت کمتری نسبت به واتس اپ داشته باشند. بنابراین شما هم بهتر است روی آگاهی از برند و همچنین حفظ مشتریان کار کنید تا در نهایت بتوانید واتس اپ مارکتینگ موفقی داشته باشید.

مثال سوم) Nivea

یکی دیگر از شرکت هایی که توانسته به بهترین شکل ممکن است واتس اپ مارکتینگ استفاده کند، شرکت Nivea است. این شرکت در زمینه محصولات مراقبت شخصی و پوست فعالیت می کند و طرفداران بسیار زیادی دارد. این شرکت برای واتس اپ مارکتینگ یک چت باکس ایجاد کرد تا بتواند محتوای روز مادر را به کاربران خود ارائه کند. همچنین یک ویدئو صمیمانه و خلاقانه هم در نظر گرفت که در آن نقل و قولی عاشقانه وجود داشت تا بتواند احساس کاربران را در مورد روز مادر جلب کند. تنها کاری که کاربران باید انجام می دادند این بود که کلمه Nivea را به واتس اپ این برند ارسال کنند و سپس دستورات ارائه شده را اجرا کنند.

این مسئله با این برند کمک کرد تا به جای دریافت ایمیل کاربران برای ارسال یک هدیه نظیر کد تخفیف، بتواند شماره موبایل کاربران را داشته باشد. پس از آن برای مناسبت های مختلف نظیر ولنتاین یا هر مناستی که به نحوی این برند می توانست محصول و خدمات خود را ارائه کند، برای کاربران پیام فرستاد. این کار باعث شد تا میزان فروش این شرکت زیر و رو شود و بتواند میلیون ها دلار محصول به فروش برساند.

بازاریابی واتس اپ یکی از انواع روش های بازاریابی است که با استفاده از آن می توانید موفقیت های زیادی را کسب کنید. در واقع بسیاری از کسب و کارها به دنبال این هستند که روش های جدید و موثر بازاریابی را امتحان کنند و واتس اپ یکی از روش هایی است که کمک زیادی به شما می کند. البته برای بازاریابی واتساپ خلاقیت و آشنایی با پلتفرم های تجاری واتس اپ حرف اول را می زند و پس از آن هم باید موارد دیگری را رعایت کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *