بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مواردی است که با قدرت رو به جلو حرکت می کند و هیچ نشانه ای از کم شدن سرعت آن وجود ندارد! در بسیاری از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نشانه هایی از کم شدن سرعت رشد آن وجود دارد اما بازاریابی شبکه های اجتماعی پر سرعت تر از گذشته در حال حرکت است. این مسئله فقط مربوط به شبکه های اجتماعی قدیمی و بزرگ نظیر فیسبوک و توییتر با میلیاردها کاربر نیست! بلکه در حال حاضر همه شبکه های اجتماعی در حال رشد هستند و بیزنس های موفق، در همه آن ها بازاریابی خود را به شکلی گسترده انجام می دهند. اما چرا ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی مهم است و در سال 2022 کدام موارد اهمیت بیشتری داشته اند؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم و ببینیم که امسال چه مواردی در بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت دارد.

ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

شاید تا چند سال گذشته شبکه های اجتماعی تنها محدود به شبکه های بزرگی نظیر فیسبوک، توییتر و نهایتاً یوتیوب می شد. با گذشت زمان و افزایش تعداد کاربران شبکه های اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. همین مسئله باعث شده تا کسب و کارهای کوچک و بزرگ متوجه اهمیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی شده باشند و چند سال است که فعالیت خود را در آن ها شروع کرده اند. حال اگر شما هم کسب و کاری داشته باشید، قطعاً نمی خواهید از رقیبان خود عقب بیفتد؛ حتی می خواهد به شماره یک بازار خوب تبدیل شوید.

یکی از مسائلی که در بازاریابی وجود دارد، ترندها هستند. در واقع ترندها مواردی هستند که در مدت زمان مشخص داغ هستند و بازاریاب از طریق آن می توانند سود بسیار زیادی به بیزنس خود برسانند. جالب است بدانید ترندهایی که در سال 2022 وجود دارند، اکثراً روی بازاریابی ویدیویی تمرکز کرده اند. در واقع بخش مهمی از بازاریابی شبکه های اجتماعی مربوط به ویدیو است و دیگر کمتر محتوای غیر ویدیویی می تواند نظر کاربران را در پلتفرم های مختلف جلب کند. اما چرا ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارند و باید به آن ها توجه ویژه کرد؟ در بخش بعدی پاسخ سوال خود را خواهید گرفت.

ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه به ما کمک می کند؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2022 بپردازیم، ابتدا بهتر است ببینیم که ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه به ما کمک می کند. در واقع باید فلسفه این موضوع که چرا باید از ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کرد را درک کنید. مسئله مهمی که در بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد، این است که در سال 2022 تعداد کاربران آن به 3.9 میلیارد نفر رسیده است. از طرف دیگر، این آمار تا سال 2025 افزایش بسیار زیادی پیدا می کند و می تواند تا 4.4 میلیارد نفر هم افزایش پیدا کند. بنابراین کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی حضور دارند و این یعنی یک فرصت عالی برای بازاریابی!

حال اگر در شبکه های اجتماعی بدون توجه به ترندها به بازاریابی بپردازید، بودجه خود را هدر می دهید! چرا که رقیبان شما هم مانند شما به دنبال بازاریابی و جذب کاربران هستند. حال اگر شما از ترندهای قدیمی استفاده کنید و رقیب شما از ترندهای جدید، می تواند مشتریان بیشتری را جذب کسب و کارش کند. در این صورت شما نمی توانید مشتریان زیادی جذب کنید، در حالی که بودجه خود را هم هدر داده اید. بنابراین استفاده از ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی این جا معنی پیدا می کند و باعث می شود که شما ترندها را کاملاً جدی بگیرید.

مهم ترین ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی کدام هستند؟

اکنون که با مفهوم ترند بازاریابی و اهمیت استفاده از ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا شدید، زمان آن می رسد که با مهم ترین های آن آشنا شوید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم تا با کمک آن ها بتوانید بیشترین جذب کاربر و مشتری برای کسب و کار خود را از طریق شبکه های اجتماعی داشته باشید. البته لاز م است بگوییم که ترندهای متلفی وجود دارد اما ما تنها 5 مورد از مهم ترین های آن در سال 2022 را به صورت کامل بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. این موارد عبارتند از:

  1. بازاریاب‌ های شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانند تیک تاک را نادیده بگیرند!

همه ما نام شبکه اجتماعی تیک تاک را شنیده ایم اما ممکن است تا به حال از آن استفاده نکرده باشید. این شبکه اجتماعی هم مانند هر شبکه اجتماعی دیگر طرفداران خاص خود را دارد و به همین دلیل یک پلتفرم مناسب برای جلو بردن اهداف بازاریابی کسب و کارتان است. ممکن است شما یک بازاریاب B2C باشید یا B2B. در هر صورت تیک تاک در سال 2022 ارزش بسیار زیادی پیدا کرده است و بهتر است استراتژی های بازاریابی خود را به آن هم اختصاص دهید. در واقع اگر بودجه ای برای بازاریابی در این پلتفرم در نظر نگرفته اید، بهتر است تجدید نظر کنید تا از یک اشتباه بزرگ در سال 2022 در امان باشید.

جالب است بدانید که تیک تاک در سال 2022 بیشترین دانلود را در دسته اپلیکیشن های رایگان داشته است و پس از آن یوتیوب و اینستاگرام قرار گرفته اند. این مسئله که تعداد دانلود تیک تاک از یوتیوب و اینستاگرام بیشتر بوده است، نشان دهنده این است که میزان رشد این شبکه اجتماعی بیشتر از دو شبکه اجتماعی معرفی شده دیگر است. بنابراین باید آن را جدی گرفته و در بازاریابی دیجیتال خود حتماً به آن توجه کرد. جالب است بدانید که کاربران نه تنها حاضر به دانلود این پلتفرم می شوند، بلکه برای استفاده از امکانات آن هزینه هم می کنند. شاید باورش کمی عجیب باشد اما این شبکه اجتماعی در سه ماهه دوم سال 2021، توانست 535 میلیون دلار درآمد داشته باشد که رقم بالایی است.

Alison Battisby که یکی از کارشناسان فعال در حوزه شبکه های اجتماعی است، اعتقاد دارد که پتانسیل تبلیغات تیک تاک در سال 2022 افزایش زیادی پیدا می کند. دلیل آن هم این است که این پلتفرم چند سالی است که فعالیت دارد و اکنون زمان آن رسیده است که یکی از پلتفرم های محبوب و بزرگ دنبال تبدیل شود. البته تا حد زیادی هم به هدف خود نزدیک شده است و احتمالاً چیزی نمانده است که در رقابت با اینستاگرام، به پلتفرم برتر تبدیل شود. تیک تیک از دور تنها یک پلتفرم برای چالش های کاربران در زمینه های مختلف نظیر مد است اما هنگامی که عمیق تر به این موضوع نگاه کنید، متوجه می شوید که تیک تاک یک پلتفرم جذاب برای دستیابی به مخاطبان جوان با کمترین بودجه ممکن است.

مهم ترین مسئله ای که برای تیک تاک وجود دارد، این است که پتانسیل ویروسی شدن و پخش محتوا در آن بسیار بالا است. افراد زیادی معتقدند که امکان رشد بر اساس الگوریتم های تیک تاک بسیار منطقی تر از اینستاگرام است. در واقع تیک تاک به فالوورهای شما نگاه نمی کند و تنها به کیفیت محتوای شما نگاه می کند. همین مسئله باعث شده تا با تولید محتوای جذاب در تیک تاک بتوانید نتایج بسیار ارزشمند و مفیدی دریافت کنید. تنها کافی است محتوای شما بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و تعامل کاربران را دریافت کند. در این صورت است که در این پلتفرم شروع به ویروسی شدن می کند و شما شانس زیادی برای رشد صفحه خود در تیک تاک خواهید داشت.

جالب است بدانید در تیک تاک کسب و کارهای مختلف نظیر رستوران ها حضور دارند که کاربران با خلاقیت خود محتوای چنین صفحاتی را تولید می کنند. در واقع این صفحات چالشی برگزار می کنند و کاربران دیگر با اکانت خود روی تولید محتوای جذاب و خلاقانه تمرکز می کنند. یکی از بزرگ ترین کسب و کارهایی که از این ترفند استفاده کرده است، برند دیزنی است که کاربران با ویدیوهای جذاب به رشد برند کمک کرده اند. مسئله حائز اهمیت این است که تولید محتوا در این پلتفرم نیازی به برنامه ریزی خاصی ندارد و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

بنابراین اگر شما از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، تیک تاک را فراموش نکنید. در واقع در سال 2022، تیک تاک به یکی از ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که اگر روی آن تمرکز نکنید، حسرت آن را خواهید خورد. بسیاری از بازاریاب ها معتقدند که تعداد افرادی که می توانید در تیک تاک دسترسی پیدا کنید، بسیار بیشتر از اینستاگرام و فیسبوک است! همین دلیلی برای تمرکز روی استراتژی بازاریابی در پلتفرم تیک تاک است و بهتر است هر چه زود استفاده از این ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید.

  1. فروش در شبکه های اجتماعی در حال یک پارچه شدن است!

یکی از محدودیت هایی که شبکه های اجتماعی تا پیش از این داشتند، این بود که امکان خرید مستقیم وجود نداشت. به عنوان مثال در اینستاگرام تگ خرید به این صورت عمل می کرد که کاربر بر روی برچسب خرید کلیک می کرد و پس از آن، با کلیک مجدد می توانست وارد صفحه موردنظر در سایت شما شود و خرید خود را از طریق سایت انجام دهد. در واقع کاربران نمی توانستند به صورت مستقیم از آن شبکه های اجتماعی خرید کنند و همین مسئله مشکل بسیار بزرگی بود که باعث کاهش نرخ تبدیل می شد. در سال 2022 این مشکل رفع شده است و اکنون شما به یکی از بزرگ ترین ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی دسترسی دارید؛ یعنی خرید مستقیم از طریق پلتفرم های اجتماعی.

شاید شما هم جزء آن دسته از کاربران هستید که در گذشته بر روی برچسب خرید کلیک می کردید اما با دیدن این موضوع که برای خرید باید وارد سایت موردنظر می شدید، از خرید انصراف می دادید. در سال 2022 شبکه های اجتماعی تیک تاک، یوتیوب و پینترست در حال کار کردن بر روی خرید مستقیم هستند. در واقع اگر شما بخواهید چیزی را خریداری کنید، به راحتی می توانید بر روی آن کلیک کنید و بدون انتقال به سایت فروشنده، محصول خود را خریداری کنید. این مسئله فرآیند خرید را بسیار کوتاه می کند و می توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

در حال حاضر تیک تاک در این زمینه پیشرو بوده است و شما به راحتی می توانید محصول موردنظر خود را خریداری کنید! اما چگونه؟ در حال حاضر تیک تاک با فروشگاه ساز Shopify ادغام شده است و امکان فروش آنلاین محصولات در تیک تاک وجود دارد. با این کار، تیک تیک ویترینی برای فروشگاه اینترنتی شما است و با خیالی آسوده می توانید فروش خود را افزایش دهید. کافی است محصول / خدمات خود را در آن قرار دهید و کاربر از طریق شاپیفای خرید خود را کامل کند. در واقع این مسئله که کاربر باید وارد سایت شما شود، از فرآیند خرید حذف شده است.

بر اساس داده هایی که در دسترس است، با اضافه شدن این قابلیت و بهبود تجارت از طریق شبکه های اجتماعی تا سال 2025، میزان فروش کسب و کارها از این طریق در آمریکا تا 80 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم اصلاً رقم کوچکی نیست و با توجه به این که این رقم با کمک پلتفرم های اجتماعی ایجاد می شود، نشان می دهد که ارزش شبکه های اجتماعی چقدر بالا است. اگر شما هم می خواهید از ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید، می توانید در پلتفرم های اجتماعی تگ خرید را فعال کنید و اگر در تیک تاک فعالیت دارید، خرید مستقیم را فعال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرد.

این ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا بتوانید به عنوان یک بازاریاب وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن جلو ببرید! چرا که یکی از مهم ترین وظایف بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که بتوانید تجربه مناسبی برای مشتری ایجاد کنید و فرآیند خرید را کوتاه کنید. البته این کار با کمک ابزاری که شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار می دهند امکان پذیر است! بنابراین بهتر است استفاده از این ابزارها را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید از آن استفاده کنید. نکاتی هم وجود دارد که برای استفاده از ترند شبکه های اجتماعی باید آن ها را رعایت کنید.

به عنوان مثال شما به جای استفاده از یک تصویر، باید تصاویر مختلفی از زوایای متفاوت از محصول خود درج کنید. استفاده از 5 عکس نسبت به استفاده از 1 عکس بسیار بهتر است و نکاتی مانند این مسئله به افزایش میزان فروش شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. چند نکته کلی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک زیادی خواهد کرد:

  • هنگام پاسخ دادن به سوالات کاربران، ربات گونه رفتار نکنید! مثلاً می توانید لینک راهنمای کامل به کاربر ارائه کنید یا یک کد تخفیف مناسب به او ارائه دهید.
  • اگر در حال اجرای کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، می توانید به استفاده از برچسب های خرید که امکان خرید مستقیم به کاربران را می دهدف استفاده کنید.
  • برای بهبود تجربه کاربری می توانید عملکرد خود را بررسی کنید و با کمک تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش های مناسب، شکاف های موجود در تجربه کاربری خود را شناسایی کنید.
  • برای آن که بتوانید حداکثر جذب مخاطب را داشته باشید، می توانید قالب های محتوایی مختلف و همچنین پیام های مختلفی را تست کنید تا ببینید که کدام یک بهترین نتیجه را می دهد.

رعایت این نکات می تواند به استفاده از این ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک زیادی به شما کند.

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ به اعتبار شما کمک زیادی می کند!

در 4 سال گذشته اینفلوئنسر مارکتینگ در بخش بازاریابی رشد بسیار زیادی داشته است! تا جایی که شرکت های زیادی هم که از این روش بازاریابی استفاده نمی کردند، به سمت آن آمدند. جالب است بدانید که تا سال 2016 بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ 1.7 میلیارد دلار بوده است اما در حال حاضر این رقم به حدود 16.4 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. جالب است بدانید که متخصصان پیش بینی کرده اند که این رقم سال به سال بیشتر می شود. بنابراین اگر به دنبال یکی از بهترین ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید، این مورد را در استراتژی خود فراموش نکنید.

یکی از مسائلی که هنگام انتخاب اینفلوئنسر مورد نظر باید در نظر بگیرید، این است که باید دقت کنید که این فرد نه تنها در بخش آگاهی از برند به شما کمک می کند، بلکه در بخش معرفی محصول و خدمات هم تاثیر زیادی دارد. بنابراین باید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که در حوزه فعالیتی شما باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. البته برای شروع نیازی به استفاده از اینفلوئنسرهای بالای 100 هزار فالوور نیست، بلکه بهتر است از میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید. میکرو اینفلوئنسرها معمولاً بین 10 تا 100 هزار فالوور دارند و با وجود متوسط بودن تعداد فالوورها می توانند کمپین شما را به بهترین شکل ممکن جلو ببرند.

برند Glossier را در نظر بگیرید! این برند در حوزه زیبایی فعالیت می کند برای معرفی محصولات و خدمات خود، هم زمان از 500 اینفلوئنسر استفاده کرد. هم زمان 500 اینفلوئنسر محصول این برند را معرفی کردند و این مسئله باعث شد تا اعتبار این برند تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. اعتبار و راحتی استفاده از محصول برای کاربران اهمیت زیادی دارد و این برند با کمک اینفلوئنسرها توانست اعتبار برند خود را افزایش دهد و با ارائه محصول و خدمات با کیفیت هم توانست نظر افراد را جلب کند.

اگر به دنبال بهترین زمان اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، شاید بهتر باشد از یک تقویم شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. در این تقویم همه روزهای مهمی که به آن نیاز دارید قرار گرفته است. تنها کافی است آن را باز کنید و یک روز مرتبط با کمپین تبلیغاتی خود را پیدا کنید. مثلاً در روز هالووین شما می توانید محصولات آرایشی و گریم را تبلیغ کنید و فروش خوبی داشته باشید. در نهایت، اینفلوئنسرهای مناسب حوزه کاری خود را انتخاب کنید تا بتوانید بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید. در نهایت می توانید با کمک اینفلوئنسرها یک کمپین جذاب و در زمان مناسب اجرا کنید و در نهایت اعتبار برند خود را افزایش دهید.

  1. تبلیغات یوتیوب جریان درآمدی جدیدی ایجاد کرده است!

پیش از آن که بخواهیم در مورد تبلیغات یوتیوب به عنوان ترند بازاریابی شبکه های اجتماعی صحبت کنیم، بهتر است ابتدا یک آمار کلی ارائه کنیم. در سال 2021 میزان درآمد یوتیوب از تبلیغات 26 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش پیدا کرد. دلیل این رشد چشم گیر، تبلیغات مستقیم برندها در یوتیوب بود که نسبت به شبکه های تلویزیونی نتیجه بهتری می گرفتند. بنابراین یوتیوب یک فرصت عالی برای کسب و کارها است تا به راحتی بتوانند برند خود را به دیگر معرفی کنند و البته این فرصت را ایجاد می کند تا بتوانید محصول و خدمات خود را هم به کاربران معرفی کنید.

در واقع هدف بسیاری از بازاریابان شبکه های اجتماعی این است که بتوانند آگاهی از برند ایجاد کنند و یوتیوب این فرصت را به خوبی در اختیار شما قرار داده است. جالب است بدانید که فرمت جدید تبلیغات یوتیوب 5 تریلیون بازدید جذب کرده است و توانسته در سال 2020 راه کار بسیار خوبی برای کسب درآمد از طریق آن باشد. این در حالی است که بسیاری از بازاریابان هیچ علاقه ای بع تولید محتوا برای یوتیوب نداشتند و به جای آن که در یوتیوب محتوا یا تبلیغ ایجاد کنند، به دنبال محتوایی بودند که بتوانند آن را در تلویزیون پخش کنند. اما این تغییرات باعث شده تا بازاریابان هم به سراغ تبلیغات یوتیوب بروند و البته بتوانند بهترین نتایج را بگیرند.

تبلیغات و تولید محتوای یوتیوب یکی از ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است! در واقع با استفاده از آن، کسب و کارهایی که بودجه زیادی برای تبلیغات نداشتند و می خواستند با هزینه کمتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی نتیجه عالی بگیرند، این روش مناسب است. در حال حاضر ابزارهای زیادی هم وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید در کمترین زمان ممکن ویدئوهای جذابی بسازید و با کمک تبلیغات درون جریانی یوتیوب، می توانید بازدید آن را افزایش دهید. افزایش بازدید ویدیوهای یوتیوب به معنای افزایش کاربران علاقه مند به آن است و در نهایت، به راحتی می توانید تبدیل کنید.

با توجه به چنین پیشرفت های چشمگیری از یوتیوب، کسب و کارهای زیادی به سمت آن رفته اند. در حالی که در گذشته یوتیوب جزء انتخاب های آخر بازاریابان بود، اما اکنون در صدر انتخاب ها قرار دارد. در چند ماه گذشته کسب و کارهای B2C توانسته اند با کمک یوتیوب، فروش بسیار زیادی را تجربه کنند و افزایش فروش آن ها به قدری بود که این روش بهترین راه کار برای افزایش فروش در نظر گرفته می شود. مهم ترین مزیت این روش تبلیغاتی این است که با هر سرمایه ای (هر چند کم) می توانید کمپین خود را اجرا کنید و در نهایت بهترین نتایج را بگیرید.

البته یکی از موضوعاتی که باید حتماً در نظر داشته باشید، این است که نباید اجازه دهید بی تجربگی شما در تولید محتوای ویدئویی شما را از یوتیوب دور کند. در سال 2022 به بعد فرصت های بسیار زیادی برای افزایش مخاطبان و فروش در یوتیوب وجود دارد. تا جایی که یوتیوب را نسبت به بسیاری از کانال های اجتماعی دیگر ارزان تر می دانند و کسب و کارها از آن در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند. بنابراین اگر هنوز کانال یوتیوب خود را شروع نکرده اید، پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر یک کانال یوتیوب ایجاد کنید و با انتخاب محتوا و تبلیغ کردن، به رشد کانال خود کمک کنید.

  1. تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام منفجر خواهد شد!

در سال 2021، مدیر اینستاگرام اعلام کرد که قرار است استراتژی خود را تغییر دهد. این تغییر استراتژی به معنای این است که محتوای خود را بیشتر به سمت محتوای ویدئویی متمایل کند تا تجربه بهتری برای کاربران خود بسازد. همین مسئله باعث شد که ابزارهای مختلفی نظیر Reels و ادغام آن با IGtv بتواند شرایط را برای تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام بهبود ببخشد. بنابراین تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام یکی از ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی بود که با رعایت آن می توانید نتایج بسیار جذاب و ارزشمندی برای کسب و کار کوچک یا بزرگ خود ایجاد کنید.

اما دلیل این تغییر چه چیزی بوده است؟ اینستاگرام متوجه شد که به مرور زمان کاربران با محتوای ویدیویی تعامل بهتری دارند. همین تعامل بیشتر با ویدیو در نهایت باعث شد تا اینستاگرام به سمت گسترش ابزارهای ویدیوی در پلتفرم خود برود و در نهایت با وضعیت کنونی روبرو باشید. از طرف دیگر، بالاتر گفتیم که تیک تاک در حال رشد است و چیزی نمانده که به پلتفرم شماره یک بازار خود تبدیل شود. اینستاگرام این موضوع را به خوبی می داند و اصلاً دوست ندارد پلتفرمی که سابقه فعالیت کمتری دارد، جای او را بگیرد. بنابراین قابلیت های زیادی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا کاربران خود را کاملاً راضی نگه دارد. در حال حاضر فرمت های مختلفی در اینستاگرام پشتیبانی می شود که با اضافه کردن قابلیت های مختلف، کاربران راحت تر می توانند محتوای دلخواه خود را اضافه کنند.

هر چقدر جلوتر می رویم، اینستاگرام کامل تر می شود! همین تکامل اینستاگرام باعث شده تا در حال حاضر کسب و کارهای زیادی بتوانند محتوای ویدئویی خود را در آن منتشر کنند. از طرف دیگر، مخاطبان هدف هر حوزه کاری در اینستاگرام حضور دارند و هر چقدر استراتژی بازاریابی ویدئویی شما قوی تر باشد، راحت تر می توانید به شماره یک شدن بازار خود نزدیک شوید. در حال حاضر در بخش Reels اینستاگرام جلوه های ویژه مختلفی وجود دارند و شما می توانید به خوبی از آن ها استفاده کنید. از طرف دیگر، اینستاگرام در حال طولانی تر کردن استوری ها است تا بتواند رضایت و نظر کاربران را جلب کند. همچنین اینستاگرام هم مانند یوتیوب روش های تبلیغاتی مختلفی در اختیار شما قرار داده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

برای بیشتر دیده شدن ویدیوهای خود نه تنها می توانید از تبلیغات داخلی اینستاگرام استفاده کنید، بلکه می توانید از روش های تبلیغات دیگر هم استفاده کنید. پلتفرم های جانبی مختلفی وجود دارند که نقش هماهنگ کردن تبلیغات با تعداد زیادی از صفحات اینستاگرام را دارند. در این صورت شما به راحتی می توانید با آن ها ارتباط بگیرید و در هر صفحه ای که نیاز داشتید، تبلیغ کنید. این مسئله هم یکی از مهم ترین ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است و نشان می دهد که دیده شدن ویدئوهای شما چقدر مهم تر از تولید کردن آن ها است.

با ترندهای شبکه های اجتماعی رشد چند صد برابری را تجربه کنید!

از ترندهایی که در این مقاله معرفی کردیم راضی بودید؟ استفاده درست از این ترندها می تواند شما را تا چند مرحله رشد دهد! چرا که ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی دقیقاً همان مواردی هستند که کاربران به آن علاقه دارند و اگر به درستی استفاده کنید، می توانید با همان بودجه رشد بیشتری داشته باشید. فرقی هم نمی کند که کسب و کار شما B2B است یا B2C. در هر صورت این ترندها به شما کمک می کند و تنها کافی است از روش درستی برای اجرای آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر شما هم از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می کنید و تا به حال از ترندهای مختلفی استفاده کرده اید که نتیجه داده اند، در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در مورد ترندهای معرفی شده در این مقاله دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *