اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی در سال ۲۰۲۰ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

تاریخ های موجود بر روی تقویم تولید محتوای خود را با اقدامات مشخص پر کنید. فعالیت هایی مثل به روزرسانی وبلاگ ویا رسانه‌های اجتماعی بطور روزانه، انتشار یک فایل صوتی (پادکست) ویا ویدیوی جدید به طور هفتگی، انتشار یک کتاب الکترونیکی به طور ماهیانه. به همین ترتیب برای سایر محتوا و بازه های زمانی ادامه دهید. برای هر تاریخ مشخص، عناوین، سرفصل ها و پرسونای مدنظر خود را هدف قرار دهید. یکپارچگی و استراتژی مناسب، کلیدهای موفقیت یک بلاگ کسب‌وکار است که تقویم سردبیری محتوا، در هر دوی این موارد به شما کمک خواهد کرد. این تقویم به شما کمک می‌کند تا:

  • پست‌های خود و سایر تولیدکنندگان محتوای خود را سازماندهی کنید.
  • فرکانس انتشار پست‌های اینستاگرام را تنظیم کنید.
  • محتوای آینده اینستاگرام را طراحی کنید.
  • کلیدواژه‌ها و CTA های خود را دنبال و در نهایت، بهینه‌سازی کنید.
  • موضوعات و فرمت‌های متنوع استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پست‌های به‌موقع و برای مخاطبین هدف آماده می‌شوند.

در صورت عدم  استفاده از تقویم محتوا، نمی‌توانید متوجه شوید کدام نویسنده قرار است چه مطلبی را بنویسد و چه موقع منتشر می‌شود. با استفاده از تقویم، می‌توانید تمامی این اطلاعات را در یک جا قرار داده و پیگیری کنید.

چگونه تقویم محتوای خود را بچینیم؟

در چند مرحله به راحتی می‌توانید تقویم محتوای خود را بچینید:

  • گام اول: تاریخ انتشار و نویسنده را مشخص کنید.

ابتدا، تاریخ انتشار و نویسنده هر پست را در تقویم محتوایی وارد کنید. این کار را باید چندین روز قبل از موعد انتشار انجام دهید؛ به‌خصوص زمانی که با نویسندگان تازه‌کار سر‌و‌کار دارید، باید زمان بیشتری برای این کار در نظر بگیرید تا بتوانید آن را ویرایش کنید و بازخوردهای لازم را به نویسنده ارائه دهید.

  • گام دوم: عنوان و جزییات محتوای پست را مشخص کنید.

عنوان پست را به گونه‌ای انتخاب کنید که کاملاً واضح و جذاب باشد. زمانی که عنوان مورد نظر هر پست را انتخاب کردید، به صورت کامل در تقویم وارد کنید. این کار به برقراری تعادل و تنوع پست‌ها کمک می‌کند. برای انتخاب عنوان‌های جذاب و مناسب، می‌توانید از ابزار رایگان انتخاب عنوان HubSpot استفاده کنید. در تقویم محتوایی خود، خلاصه‌ای از محتوای هر پست را بیان کنید. این کار، در انتخاب عناوین و حفظ یکپارچگی و پیوستگی بین زیر عنوان‌های متن به نویسنده کمک می‌کند.

  • گام سوم: کلمات کلیدی، پرسونای مخاطبین هدف و دکمه CTA را وارد کنید.

زمانی که چالش اصلی شما، تولید محتوا است، ممکن است از سئو غافل شوید. به همین دلیل، قرار دادن کلیدواژه‌ها در تقویم محتوایی برای هر پست، باعث می‌شود که با در نظر گرفتن کلیدواژه‌های هر پست، به تولید محتوا بپردازید که این موضوع، به بهبود سئو کمک می‌کند.

همچنین، اطلاع از ویژگی‌ گروه مخاطبینی که محتوا را مختص آن‌ها تولید می‌کنید، بر طرز نوشتن شما تاثیر می‌گذارد و منجر به جلب توجه بیشتر آن‌ها می‌شود. بنابراین، مخاطبین هدف هر پست را باید در تقویم محتوایی در نظر بگیرید. در جلسات آینده بلوک بازاریابی محتوا، درباره پرسونای مخاطب به‌صورت مفصل صحبت می‌کنیم.

با هر محتوایی که تولید می‌کنید، باید مخاطبان هدف خود را به مرحله بعدی سفر مشتری هدایت کنید. به همین دلیل، هر پستی که در بلاگ خود منتشر می‌کنید، باید به منظور تولید لید، دارای یک دکمه CTA باشد. در آخرین ستون تقویم محتوایی، یک لینک برای دکمه CTA هر پست در نظر داشته باشید. این کار، باعث نظم بخشیدن به کار شما می‌شود.

تقویم سردبیری محتوای شبکه اجتماعی

این تقویم برای نظم بخشیدن به فعالیت‌ کسب‌وکارها‌ در شبکه‌های اجتماعی و مدیریت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تقویم به شما کمک می‌کند تا زمان‌بندی انتشار مناسب‌ترین محتواها در شبکه‌های اجتماعی مختلف را برنامه‌ریزی کنید.

امروزه، اغلب بازاریابان متوجه نقش مهم و جدایی‌ناپذیر شبکه‌های اجتماعی با استراتژی بازاریابی درون‌گرا (inbound marketing) شده‌اند. به‌علاوه، با توجه به تعداد بالای شبکه‌های اجتماعی، سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق برای به اشتراک‌گذاری محتواها در پلتفرم‌های اجتماعی، ضروری است. استفاده از تقویم سردبیری محتوای شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند این مشکل را حل کند. این تقویم به شما کمک می‌کند:

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای ضروری آن – بخش اول
  • بدون نیاز به صرف زمان زیاد برای تعیین استراتژی آینده، پست‌های هفتگی و ماهانه خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  • محتواهای خود را در بهترین فرمت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند LinkedIn، Instagram، Twitter، Facebook و … به اشتراک بگذارید.
  • به جای انتشار یکسان پست‌ها با محتوا و پیام مشابه در همه شبکه‌های اجتماعی، هر محتوا را برای هر شبکه اجتماعی به‌صورت منحصر‌به‌فرد منتشر کنید.
  • کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت ماهانه دنبال کنید.
  • با سایر افراد هماهنگی بیشتری خواهید داشت.
  • عملکرد پست‌های خود را دنبال کنید و برای پست‌های آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

بدون داشتن چنین تقویمی، بازاریابان شبکه‌های اجتماعی بدون هدف و بدون برنامه به انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند و قادر به دنبال کردن نتایج پست‌ها، آنالیز نتایج و در نهایت، بهینه‌سازی پست‌های آینده خود نخواهند بود.

در نهایت، در قدم اول برای ثبت برنامه های انتشار محتوای خود می توانید از جدول تقویم گوگل و یا نمونه جدول های آماده در اینترت استفاده کنید. برای بازه های زمانی پیش روی پروژه خود برنامه ریزی کنید . بهتر است عجله نکنید و بازه های زمانی سه ماهه در نظر بگیرید ، بعدها میتوانید برای دوره های شش ماهه و یا حتی یکساله برنامه ریزی کنید. یک برنامه مدون برای دریافت بازخورد و اصلاح ایجاد کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *