اگر از مشتاقان کتاب هستید و همواره به دنبال کتاب‌های جدید می‌گردید، احتمالا گزینه‌های آنلاین برای شما کم و محدود باشند. اما اگر بدانید کجا به دنبال آنها بگردید، می‌توانید به صورت آنلاین مطالعه کنید و یا بر روی سیستم خود دانلود کنید. این چهار سایت کتاب‌های کلاسیک فوق‌العاده‌ای از سرشناس‌ترین نویسندگان جهان در خود جای داده‌اند. همچنین می‌توانید جدای از سبک کلاسیک، در دیگر سبک‌ها نظیر طنز، هیجان‌انگیز، علمی تخیلی، عاشقانه و البته کتاب‌های آموزش کامپیوتر به گشت و گذار بپردازید. پس در محل مورد علاقه‌تان بنشینید و لپ‌تاپ را بردارید و غرق در یک داستان یا مقاله زیبا شوید.

۱- Planet eBook

Planet eBook سایت بسیار جذابی است که کتاب‌های کلاسیک را به رایگان در دسترس قرار می‌دهد. بعضی از کتاب‌ها خارج از قانون کپی رایت هستند و کاملا قانونی ارائه می‌شوند. اما برای اطمینان روی لینک اطلاعیه کپی رایت در مورد کتاب خاصی کلیک کنید.

در حال حاضر Planet eBook بیش از ۸۰ کتاب به خوانندگان خود ارائه می‌دهد که همه آنها با دقت انتخاب شده‌اند. در حقیقت شما یک گنجه از هزاران کتاب الکترونیکی مانند آنچه در سایت‌های دیگر می‌بینید نخواهید یافت اما در انتخاب قطعه‌ی ادبی این سایت از کیفیت بالایی برخوردار است.

تمام کتاب‌های موجود در سایت را می‌توانید در قالب  فایل pdf دانلود کرده و مطالعه کنید. بنابراین می‌توانید از عناوین مختلف آن بدون مزاحمت استفاده کنید. مجددا بگوییم شاید خیل عظیمی از کتاب در این سایت نباشد اما با این همه یک راه حل ساده برای یافتن یک کتاب کلاسیک است.

۲- ManyBooks

ManyBooks هم به همان شیوه Planet eBook کار می‌کند و کتاب‌های کلاسیک را به رایگان قرار می‌دهد. با این حال در جای مثل Planet eBook کتاب‌ها با دقت از میان آثار انتخاب و ارائه می‌شوند اما در ManyBooks همانطور که از نامش پیداست همه چیز به صورت عمده دسته‌بندی شده است.

در حال حاضر بیش از ۳۳،۰۰۰ کتاب کاملا رایگان وجود دارد و اکثر آنها برای Kindle، Nook، iPad و بسیاری دیگر از خوانندگان در دسترس است. به علاوه، شما می‌توانید به صورت آنلاین مطالعه کرده یا کتاب مورد نظرتان را را به عنوان یک PDF دانلود کنید. شما می‌توانید یک کتاب را بر اساس ژانر، نویسنده، عنوان، رده یا زبان جستجو کنید. همچنین می‌توانید در یک بخش کتاب‌های جمع‌آوری شده توسط خوانندگان ManyBooks را ببینید و تا سلایق آنها آشنا شوید. در بخش پیشنهادات کمی پایین بروید می‌توانید کتابخانه کاربران را ببینید.

۳- Classic Reader

Classic Reader جایگاهی بینابین دو مورد بالا قرار دارد. در این سایت کتاب‌های زیادی در ژانرهای افسانه‌ای و غیر داستانی، درام و نوجوانان وجود دارد. همچنین برای تنوع می‌توانید از بخش‌های شعر و داستان کوتاه برای خواندن استفاده کنید.

هنگامی که یک کتاب را انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن را آنلاین بخوانید و یه تجربه جذاب و دلپذیر را تجربه کنید. یا می‌توانید آن را با یک حساب کاربری رایگان دانلود کنید.

شاید Classic Reader تمامی عناوین کلاسیک را مانند دیگر سایت‌ها جای نداده باشد و کمتر از ۴هزار جلد کتاب را در خود جای داده باشد. با این حال، شما هنوز هم می‌توانید از یک کلاسیک از چارلز دیکنز، جول ورن یا ولز لذت ببرید. و اگر هم به یک نویسنده دیگر علاقه دارید، می‌توانید تمام کتاب‌های الکترونیکی موجود آن نویسنده را مشاهده کنید و بیوگرافی آنها را بخوانید. به طور کلی Classic Reader بهترین در این دسته نیست اما جایگاه خودش را دارد.

۴- Project Gutenberg

در سایت Project Gutenberg بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب الکترونیکی رایگان جمع‌آوری شده که به شما تجربه بی‌نظیر کتاب‌خوانی را هدیه می‌دهد. می‌توانید یک عنوان خاص را جستجو کنید، به تازگی اضافه شده‌ها را ببنید و یا ۱۰۰تای برتر را بررسی کنید. همچنین این سایت دارای کاتالوگ خاصی بوده که می‌توانید در زمان آفلاین و یا اینترنت کم سرعت مورد استفاده قرار دهید.

 

چندین چیز وجود دارد که پروژه گوتنبرگ را از دیگر سایت‌های رایگان کتاب‌های الکترونیکی جدا می‌کند. مثلا می‌توانید کتاب‌های آنلاین را در جایی مثل کتاب‌خوان‌های الکترونیکی محبوب کیندل Kindle آمازون بخوانید یا برای مطالعه در زمان دیگر، دانلود کنید. همچنین، می‌توانید کتاب‌ها را به Dropbox، Google Drive یا OneDrive با کلیک یک دکمه ارسال کنید.
در ضمن می‌توانید از طریق گوشی هوشمند با استفاده از لینک یا کد QR ارائه شده در صفحه اصلی به سایت دسترسی داشته باشید. در ‌اخر اگر عضو سایت باشید می‌توانید کتاب‌ها را ستاره‌دار کرده و برای خواندن آن‌ها در زمان بهتری برگردید.

Join the Conversation

4 Comments

  1. سلام یه سایت ایرانی خوبم داریم که کتابای زیان تصلی میذاره و هم فارسی سایت فوجی بوک ادرسش https://fooji.ir
    بنظرم سایت خوبیه درسته کتابای پولی داره ولی کارش خوبه

  2. سلام یه سایت ایرانی خوبم داریم که کتابای زیان تصلی میذاره و هم فارسی سایت فوجی بوک ادرسش https://fooji.ir
    بنظرم سایت خوبیه درسته کتابای پولی داره ولی کارش خوبه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *