شرکت آمازون ده سال است که کتاب‌خوان‌های الکترونیک محبوب خود با نام کیندل را به بازار معرفی کرده اما تاکنون هیچ کدام از نسل‌های مختلف آن در برابر آب مقاومتی نداشتند. امروز ولی کمپانی مورد بحث نسخه جدید این کتاب‌خوان محبوب را با طراحی مشابه سال گذشته و استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب به بازار عرضه کرده است.

به گزارش The Verge، این نسخه جدید با نام «Kindle Oasis» نسبت به نسل قبل بزرگتر نیز شده و صفحه نمایش آن از ۶ اینچ به ۷ اینچ افزایش یافته. پنل پشت دستگاه در این نمونه از جنس آلومینیوم بوده که نسبت به پنل‌های پلاستیکی نسل‌های پیشین، حس بهتری را به کاربر القأ می‌کند.

البته باید اشاره کرد که تراکم پیکسل در دیوایسی که از آن سخن گفتیم همچنان ۳۰۰۰ پیکسل در هر اینچ بوده اما آمازون از تعداد بیشتری لامپ LED در نمایشگر آن استفاده می‌کند تا همراه با سنسور تشخیص نور محیطی، بهترین شرایط روشنایی تصویر برای مطالعه کاربر فراهم شود.

کیندل جدید از دکمه‌های فیزیکی نیز برای ورق زدن صفحات کتاب‌های الکترونیکی بهره می‌برد و همچنین طرفداران کتاب‌های صوتی اکنون می‌توانند از طریق هدفون یا اسپیکر بلوتوث به کتاب‌های خود گوش دهند. لازم به ذکر است که دستگاه فاقد اسپیکر است.

کیندل Oasis قابلیت برقراری ارتباط از طریق وای فای و LTE را داشته و فروش آن از انتهای ماه اکتبر و با قیمت ۲۵۰ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی آغاز خواهد شد که این میزان حافظه، دو برابر نسخه قبل محسوب می‌شود. اکنون خانواده کیندل دارای ۴ عضو اصلی است که شامل کیندل ساده با قیمت ۸۰ دلار، کیندل Paperwhite با قیمت ۱۲۰ دلار، کیندل Voyage با قیمت ۲۰۰ دلار و کیندل جدید خواهد بود.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *