حالا می‌توان گفت که فرمت معروف توییت‌های ۱۴۰ کاراکتری به تاریخ پیوسته و طولی نمی‌کشد که آن‌ها را تنها در نوستالوژی‌های خود به یاد می‌آوریم. توییتر بعد از بازگشایی قابلیت توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری برای بخشی از کاربران، حالا این قابلیت‌ را برای اکثریت اعضای این شبکه اجتماعی باز کرده است.

تنها کشورهای شرق آسیا همچون ژاپن، چین و کره هنوز در همان دوران ۱۴۰ کاراکتر توییتر باقی خواهند ماند چون این کمپانی عقیده دارد، زبان نوشتار آن‌ها به گونه‌ای‌ست که با کاراکترهای بسیار کم‌تری منظور خود را می‌رسانند. کما اینکه میانگین استفاده از کاراکترهای موجود در توییت‌های ژاپن تنها ۱۵ کاراکتر است.

در پست وبلاگی به همین مناسبت، توییتر آماری دوباره از طول توییت‌ها منتشر کرد و اعلام کرد که این کار برای بیان کامل‌تر پست‌های ارسالی کاربران در نظر گرفته شده است. طبق آمار منتشر شده، ۹ درصد از کل توییت‌های این شبکه به سقف ۱۴۰ کاراکتر می‌رسیدند، در صورتی که بعد از باز شدن آزمایشی قابلیت ۲۸۰ کاراکتر، تنها ۱ درصد از توییت‌های کسانی که این امکان را در اختیار داشتند، به این سقف جدید نزدیک شدند.

کماکان صحبت‌های زیادی در مورد افزایش تعداد کاراکترها در توییتر انجام می‌شود و طنزهای تصویری زیادی در این مورد ساخته شده. مسئله این است که بسیاری نگرانند، طولانی شدن توییت‌ها ماهیت موجز بودن و به‌روزرسانی‌های دائمی سایت را دچار تغییر کند و به مرور کلیت سایت دگرگون شود و دیگر شبیه گذشته‌اش نشود.

البته با توجه به اینکه بسیاری از کسانی که از این امکان بهره‌مند بودند به طور کلی از تمام حجم کاراکترهای خود استفاده نکردند، می‌توان امیدوار بود که این ۲۸۰ کاراکتر همیشه مورد استفاده قرار نگیرد. کما اینکه از این تعداد یاد شده تنها ۵ درصد از ۱۴۰ کاراکترتجاوز کردند و تنها دو درصد به مرز ۱۹۰ رسیدند.

به همین واسطه مدیران توییتر در پست وبلاگی خود، با اعتماد به نفس کامل گفته اند که: “تایم‌لاین توییتر شما تغییر محسوسی نخواهد کرد.”

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *