اگر به دنبال برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی هستید، لازم است بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی اینستاگرام است. در مجموعه مقالات برندسازی شخصی در اینستاگرام به بررسی مفهوم این موضوع، اهمیت آن و نکاتی برای برندسازی شخصی می‌پردازیم. پس اگر قسمت‌های قبلی این مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً ابتدا آن را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

پس ما حتی در کسب و کارهای کوچک باید تلاش نماییم، از افراد فعال در این حوزه (عکاس‌ها و تصویرسازها) کمک بگیریم. برای تبدیل مخاطبان به مشتریان برند شما نیاز به مهارت و خلاقیت بیشتری دارید. پس بهتر است انجام آن را به افرادی بسپارید که توانایی انجام این کار را دارند. پس به برندسازی در اینستاگرام به چشم سرمایه‌گذاری ببینید.

برای برندسازی بهتر است تمامی مراحل زیر را از گام اول تا آخر پیاده‌سازی کنید:

10 مرحله‌ای که در ادامه مطلب به بررسی آن می‌پردازیم، نوعی الگو یا چک لیست برای شما است. اگر تا کنون صفحه خود را راه‌اندازی کرده‌اید، بررسی کنید که کدام مرحله را به خوبی انجام نداده‌اید اما اگر تازه قصد راه‌اندازی صفحه خود را دارید، می‌توانید از آن به عنوان مراحل راه‌اندازی یک صفحه عالی برای برندسازی شخصی در اینستاگرام استفاده کنید.

یک) تعیین اهداف تجاری در اینستاگرام

همان طور که می‌دانید اگر ما با اهداف معین و مشخصی برای طی کردن مسیر از قبل مشخص نماییم. مسلما از اتلاف وقت، انرژی، سرمایه انسانی، منابع مالی و فرصت‌ها جلوگیری خواهیم کرد. پس قبل از اینکه حتی یک پست در اینستاگرام تجاری خودتان به اشتراک بگذارید. یعنی دلایل خود را از تعیین اهداف و فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام را حتما برای خودتان تعیین کنید.

  • آیا هدف شما افزایش فروش در اینستاگرام است؟
  • آیا هدف شما برندسازی در اینستاگرام هست؟
  • دقیقا چه چیزی را با حضور در اینستاگرام می‌خواهید به دست آورید؟
  • آیا صرفا می‌خواهید یک تریبون اطلاع رسانی برای مخاطبان‌تان باشد؟
  • آیا به دنبال افزایش مشتریان کسب و کار خود هستید؟
  • آیا می‌خواهید با مشتریان فعلی فقط برای تعامل استفاده کنید؟
  • آیا می‌خواهید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید؟
  • آیا می خواهید میزان تماس تلفنی خودتان را افزایش دهید؟
  • آیا می‌خواهید بن تخفیف و فروش ویژه برگزار کنید؟
  • آیا می خواهید نفوذ و تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید؟
  • آیا می‌خواهید بازخورد مشتریان خود را نسبت به محصول و خدمت‌تان را دریافت کنید؟
  • آیا می‌خواهید نیاز مخاطبان و مشتریان خود را بهتر درک کنید؟
  • شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارها چه اهمیتی دارد؟ – بخش اول

قبل از آن که بخواهید وارد مرحله بعدی شوید، بهتر است به این سوال‌ها فکر کنید و به دقت پاسخ آن‌ها را بدهید.

دو) سبکی متفاوت و متناسب با برندتان ایجاد کنید!

برای موفقیت در برندسازی با اینستاگرام، حتما باید ساختار محتوایی ایجاد کنید؛ که در شروع فقط به معرفی کسب و کار، محصول و خدمت‌تان بیانجامد. سبکی متفاوت که با مشاهده آن تشخیص داد که این نوع پست مربوط به کدام برند است. داشتن رویکرد مختص کسب و کار خودتان به شما کمک می‌کند که بیشتر دیده شوید. نباید به صورت پراکنده و برای همه مخاطبان اینستاگرام تولید محتوا کنید. با شناخت و بررسی پرسونای مخاطب به صورت دقیق تولید محتوا را در یک راستای مشخص هدایت کنید.

از گیمیفیکیشن، مسابقه، معرفی بزرگان حوزه، بازار خودتان و… تولید محتوا کنید. این به شما کمک می‌کند که در میان رقبا بهتر به چشم بیایید. برای یافتن ایده‌ مناسب و سبک مختص برند خودتان حتما از پیج‌های ایرانی و خارجی استفاده کنید. داشتن سبکی خاص با رویکردی مشخص دقیقا در تصویرسازی هویت برند شما بی‌نهایت تاثیرگذار است.

سه) الگوی مختص کسب و کار خودتان را ارائه دهید!

در نوع شروع صحبت، مخاطب قرار دادن فالوورها، در نحوه بیان موضوعات و به پایان رساندن آن، گرافیگ، لوگو و هر تمی به شما کمک می‌کند تا الگوی مختص کسب و کار خودتان را همراه با شعار کسب و کارتان به صورتی بین دنبال کنندگان خود رواج دهید. فیلم‌های طنز مختلفی را که ساختار مستقل و متفاوتی داشتند همیشه به یاد می‌مانند مثل شب‌های برره که نوع گویش مختص خود را داشت. پس شما هم باید به جزییات برند سازی در اینستاگرام اهمیت خاصی بدهید. برای کشف مزیت‌های خودتان از رنگ های سازمانی، اسلوگان و شعار تبلیغاتی می‌توانید از افراد متخص در این حوزه ها کمک بگیرید. مخاطبان به مرور این سبک شما را درک و هر زمان پستی از برندتان مشاهده کنند سریع همان کارکترهای ثابت به ان‌ها کمک خواهد کرد تا محصول و سرویس شما را به خاطر بیاورند. لذا به اندازه کافی برای ریدیزاین لوگو، قالب و حتی شعار کسب و کارتان وقت بگذارید.

چهار) تولید محتوای با کیفیت با هدف برندسازی در اینستاگرام

یکی از رموز موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام، داشتن برنامه محتوایی هست. به صورت منظم و مستمر هر روز حداقل یک پست را به اشتراک بگذارید. در شروع هدف بیشتر شناساندن خدمات و محصولات شما است. پس پست‌های ویدیویی و تصویری با کیفیتی را برای مخاطبان‌تان تولید کنید. البته در راستای هدفی که از فعالیت در اینستاگرام دارید. یعنی هر چقدر مخاطب سریع تر حیطه فعالیتی و خدمتی شما را به وضوح درک نماید. به همان ادازه شما موفقیت‌های زیادی را کسب خواهید نمود. دلیل اصرار بر تولید محتوای مناسب درگیر شدن مخاطب با برند تجاری و شخصی شما است. بهترین روش جدول برنامه‌ریزی محتوای هفتگی و ماهانه است. البته هر از گاهی باید این ترتیب موضوع محتوایی را با ظرافت خاصی تغییر بدهید. از طرفی، برای اینکه بتوانید به اندازه کافی در تولید و انتشار محتوا حرفه‌ای عمل کنید. حداقل به اندازه یک هفته تا ۱۰ روز تولید محتوا کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *