اگر از کاربران بخش مجله پرشین تولز باشید، احتمالاً مقاله قبلی در زمینه سایت های فریلنسینگ ایرانی را دیده اید! اگر هنوز موفق نشده اید تا این مقاله را بخوانید، پیشنهاد می کنیم ابتدا حتماً مقاله قبلی را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید. در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه لیست سایت فریلسینگ ایرانی می پردازیم که امیدواریم بتوانید بهترین انتخاب را برای فعالیت در سایت فریلنسینگ ایرانی داشته باشید.

پنج) من کار تو

من کار تو یکی دیگر از سایت ‌های مناسب برای فعالیت فریلنسرها است. من کارتو مانند سایر سایت های پروژه، یک محیط تعاملی برای ارتباط بین فریلنسر و کارفرما ایجاد می ‌کند. در من کار تو هزینه ها و درصدها به صورت زیر هستند:

  • ارسال یک پروژه برای کارفرما رایگان
  • ارسال پیشنهاد برای فریلنسر رایگان
  • سهم پرداختی کارفرما 0%
  • سهم پرداختی فریلنسر 7%

همچنین شما می توانید پس از آن که بسته رایگان نتوانست نیاز شما را برطرف کند، بسته تجاری متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

شش) ورک فا

یکی دیگر از بهترین سایت ‌های پروژه ای میان فریلنسر ها و کارفرما ورک فا است. اگر پروژه ‌ای داشته باشید و بخواهید توسط دیگران انجام شود، کافی است کار درخواستی خود را در قالب یک پروژه ثبت کرده تا فریلنسرها مبلغ و مدت زمان لازم برای انجام پروژه را به صورت پیشنهاد برای شما ارسال کنند. همچنین اگر دنبال کار هستید، با ورک فا می ‌توانید به صورت فریلنسری کار کنید! دو روش کسب درآمد در این سیستم وجود دارد:

  • روش اول، انجام پروژه ها: در این روش کافی است لیست پروژه ‌ها را بررسی کنید و پیشنهاد خود را روی پروژه متناسب با مهارت های خود ارسال کنید. همچنین پروژه های متناسب با مهارت های شما، هراز گاهی برای شما ایمیل می شود که می توانید پیشنهاد انجام پروژه روی آن ارسال کنید.
  • روش دوم، معرفی ورک فا به سایرین: ورک فا جهت معرفی سایت خود نیازمند تبلیغ در سایر سایت‌ ها و صرف هزینه‌ های مربوط به آن است. از آن جایی که سیاست و هدف اصلی سایت ورک فا کسب درآمد و اشتغال زایی برای افراد است، سایت هزینه تبلیغات را به کاربران خود پرداخت می کند و از آن ها می‌ خواهد سایت را به دوستان خود و سایرین معرفی کنند. مراحل معرفی شامل، دریافت لینک یا بنر معرفی مخصوص، دعوت افراد و دریافت پورسانت با هر ارتقای حساب کاربری و یا پرداخت توسط افراد دعوت شده است.

هفت) کاریشه

کاریشه یکی دیگر از سایت های فریلنسری است که در آن می توانید پروژه تعریف کنید یا پیشنهاد خود را بر روی پروژه هایی که توانایی انجام آن ها دارید، ارسال کنید.بیش از 50 هزار فریلنسر در کاریشه حضور دارند و می توانند در انجام پروژه‌ ها به شما کمک کنند. عملکرد این سایت نیز مشابه سایرین است و در زمینه ‌های مختلف امکان تعریف و یا انجام پروژه را دارید! یکی از مهم ترین بخش های این سایت، سیستم داوری آن است. هنگامی که بین کارفرما و فریلنسر اختلافی بوجود می‌آید، سیستم حل اختلاف کمک می ‌کند، تا مشکل بین آن ها برطرف شود. البته در برخی دیگر از سیستم ها و سایت های فریلنسری سیستم داوری وجود دارد که ارزش زیادی برای کاربران ایجاد می کند.

البته کاریشه یا سایر سایت های فریلنسری مرجع قضایی نیست! این سرویس به درخواست کارفرما و فریلنسر، برای رفع مشکل بین آن ‌ها به وجود آمده است. اگر شما از سیستم حل اختلاف کاریشه استفاده می ‌کنید، این حق را به کاریشه می ‌دهید، تا در مورد مشکل به وجود آمده تصمیم گیری کند و شما پس از تصمیم‌ گیری، هیچ گونه حق اعتراضی نخواهید داشت! در واقع کاریشه ابتدا همه مسائل را در مورد پروژه را بررسی می کند و سپس رای می دهد؛ در نهایت هم این رای قابل تغییر نیست. اولین مرحله بعد از ایجاد اختلاف، مذاکره توسط کارفرما یا فریلنسر است. هر دو طرف ۵ روز مهلت دارند تا تمام توضیحات و مدارک خود را برای داوری ثبت کنند. همین‌ طور در این مرحله می ‌توانند، با یک دیگر به توافق برسند و دیگر نیازی به داوری نباشد! درصورت نیاز کارفرما می ‌تواند، پرداخت امن ایجاد کند تا پس از اطمینان از انجام پروژه آن را پرداخت کند. در صورتی که کارفرما یا فریلنسر با پیشنهاد طرف مقابل موافقت کند، اختلاف بسته شده و مبلغ بر اساس پیشنهاد ثبت شده، انتقال داده می ‌شود، و پس از آن بخش گفتگوی پروژه بسته می شود.

اگر در این ۵ روز یکی از طرفین اختلاف مراجعه نکند و پیامی ثبت نکند، اختلاف به قسمت داوری خواهد رفت، و عدم پاسخگویی طرف دوم در رای داوران تاثیر زیادی خواهد داشت. همچنین اگر دو طرف در مرحله اول به تفاهم نرسند و مشکل برطرف نشود، پس از گذشت این 5 روز، امکان ایجاد درخواست داوری فعال خواهد شد. هر زمان نفر اول هزینه داوری را پرداخت کرد نفر دوم ۵ روز مهلت دارد تا هزینه داوری را پرداخت کند. پس از ۵ روز از وارد شدن به بخش داوری، اختلاف به داوری ارسال می ‌شود و پس از بررسی، نتیجه نهایی اعلام می ‌شود.

در نظر داشته باشید، اگر هر یک از طرفین هزینه داوری را پرداخت نکند، این موضوع در رای داوران بسیار تاثیر گذار خواهد بود. یکی از مسائل بسیار خوب دیگر در این سیستم، این است که طرفی که بیشترین درصد مبلغ اختلاف به نفعش صادر شده باشد، هزینه داوری که پرداخت کرده بود، را نیز پس خواهد گرفت. فریلنسر هایی که در داوری شرکت نکنند، یا رای به ضرر آن‌ ها صادر شود، بار اول یک نمره منفی از سیستم دریافت خواهند کرد و بار دوم دیگر اجازه فعالیت در کاریشه را نخواهند داشت. در نظر داشته باشید، پروژه هایی که وارد سیستم حل اختلاف می‌ شوند، امکان ثبت نظر و رتبه برای کاربر مقابل را نخواهند داشت. همچنین سیستم گفتگو پس از اتمام داوری و بسته شدن پروژه دیگر وجود ندارد! پس حتماً باید در همان 5 روز اول درخواست خود را مطرح کنید.

هشت) پارس فریلنسر

سایت پارس فریلنسر یکی دیگر از سایت ‌های پر طرفدار انجام پروژه و کسب درآمد است. این سیستم تا الان امکانات زیادی به سایت خود اضافه کرده است که هم به کارفرما و هم به فریلنسر کمک می ‌کند، که پروژه خود را به خوبی انجام دهند. برخی امکانات این سایت ممکن است برای کاربران جدید باشند و این وب سایت برای یک تازه وارد کمی گیج کننده به نظر برسد. لذا راهنمای کوتاهی برای کاربران در سایت خود قرار داده، تا بتوانند پروسه‌ های کار و کسب درآمد در پارس فریلنسر را بررسی کنند. برخی از سیاست ‌های کاری در پارس فریلنسر عبارتند از:

  • کمیسیون پرداختی 2 درصد از مبلغ پرداخت امن است و در صورت پرداخت به روش صدور فاکتور کمیسیون دریافت نمی‌ شود؛ البته این مبلغ ممکن است به مرور زمان تغییر کند!
  • ارسال پیشنهاد روی پروژه‌ها رایگان است
  • فقط جهت ارتباط با کارفرما در سیستم خدمات محلی نیاز به تهیه‌ی اعتبار است

نکته! در صورت لغو پروژه هزینه‌ انتشار به حساب کارفرما بازگردانده می شود.

در پلتفرم پارس فریلنسر به 2 طریق می‌توان هزینه‌ پروژه را پرداخت کرد.

  • پرداخت امن یا سپرده گذاری وجه (کمیسیون 2درصد)
  • از طریق صدور فاکتور یا صورت‌حساب (کمیسیون ندارد)

این سایت هم یکی از بهترین ها است و دلیل آن شفافیت کمیسیون ها است! بنابراین کاربران رضایت کافی از آن دارند.

نه) دور کار

سایت دورکار یکی از سایت های برون سپاری پروژه‌ ها برای فارسی زبانان سراسر دنیا است که در بستر امن و مطمئن راه اندازی شده است. این سایت مانند سایر سایت ‌های فریلنسری امکانات زیادی را در اختیار شما کاربران و فریلنسرها قرار می ‌دهد. در این سایت پروژه‌ های مختلفی مانند طراحی وب سایت، طراحی برنامه موبایلی اندروید و IOS، طراحی گرافیک، نگارش و ترجمه متن، ارائه کار های تحقیقاتی و پژوهشی و…  انجام می ‌شود و کارفرماها می توانند انواع پروژه های خود را در این سایت برون سپاری کنند. هدف سایت دورکار فراهم کردن بستری است، کارفرماها بتوااند به راحتی از نیروی کار متخصص پیدا کنند و کارهای خود را پیش ببرند.

ده) کاریتو

کاریتو یکی دیگر از سایت های فریلنسری است که در زمینه برون سپاری پروژه ‌هایی از قبیل برنامه نویسی، طراحی سایت، طراحی گرافیکی، بازاریابی تبلیغات، کمک به کار مدیران در حوزه کسب و کار آنلاین و به طور خلاصه هر کاری که می شود به صورت آنلاین و دورکار انجام داد، راه اندازی شده است. افراد کارفرما و شرکت ها می‌ توانند پروژه‌های خود را به کمک این سایت برون سپاری کنند و فریلنسر هایی هم که مهارت مناسب دارند، می‌ توانند به صورت دورکاری و در هر کجا که باشند نسبت به انجام آنلاین پروژه‌ها، طبق روش سایت اقدام و کسب درآمد کنند.

برخی از مزایای کاریتو عبارتند از:

  • رابط کاربری و طراحی کاربر پسند سایت
  • پرداخت امن کاریتو؛ پرداخت در سایت و ارسال آن برای فریلنسر پس از تایید کار
  • پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی کاریتو به صورت آنلاین و در سریع ‌ترین زمان ممکن است.
  • انواع مشاوره ها در سایت در زمینه ارسال پروژه و استخدام فریلنسر و حتی به فریلنسر ها مشاوره‌ های لازم داده می‌ شود.
  • 100% امن و تضمین شده کاریتو یک بستر امن برای پرداخت هزینه‌ های پروژه و دریافت کار برای کارفرما و فریلنسر است.

یازده) سان تایپ

سان تایپ یکی از سایت های تخصصی در زمینه تایپ، ترجمه و ویراستاری است که مانند سایت تایپ ایران فعالیت می کند. روند در سان تایپ کمی با سایر سایت‌ های معرفی شده فرق می کند! زیرا برای گرفتن سفارشات و انجام آن‌ها باید در سایت عضو شوید. به علت حجم بالای سفارشات سان تایپ، همواره استخدام مترجم، به خصوص مترجم انگلیسی به فارسی و مترجم فارسی به انگلیسی و همچنین تایپیست اینترنتی، بدون محدودیت در دستور کار مرکز قرار گرفته است و برای جذب نیرو متخصص محدودیتی وجود ندارد.تخصص کافی در زمینه مربوطه، تعهد کاری، کیفیت ممتاز و دسترسی آسان از مهم ترین ویژگی های افرادی است که در این سایت فعالیت می کنند.

نتیجه گیری

سایت های فریلنسینگ در ایران یکی از گزینه های مناسب برای کسب درآمد هستند و هر یک از آن ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در دو مقاله به بررسی سایت های فریلسینگ در ایران پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. شما می توانید تجربه کاری خود با این سایت ها یا سوال خود را در مورد آن ها، در بخش نظرات مطرح کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

  1. من خودم دوره آزادکارشو ثبت نام کردم چون نسبت به بقیه جاها قیمتش خیلی مناسبتر بود رفتم آموزش دیدم ولی هیچ وقت فکر نمیکردم به درآمد برسم علاوه براینکه به درآمد رسیدم تونستم به راحتی با یه موبایل توی خونه درآمدم رو افزایش بدم و حتی درآمد و ایده ها و مهارتمم با گرفتن هر پروژه بیشتر میشه.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *