سیستم عامل اندروید حالا یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های عامل‌ها در جهان محسوب شده و برنامه‌های بسیار متنوعی برای آن عرضه می‌شوند و افرادی که گوشی‌ یا تبلت‌های اندرویدی ندارند، از این برنامه‌ها محرومند. چه بخواهید به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی داشته باشید یا این که بخواهید برنامه‌هایی که در حال توسعه برای این سیستم عامل دارید را آزمایش کنید، نیاز به یک نسخه مجازی از آن بر روی دستگاه خود دارید.

شبیه‌سازهای زیادی برای این کار عرضه شده که قبلا چند نمونه از آن‌ها را در پرشین تولز به شما معرفی کرده‌ایم، اما این بار می‌خواهیم روش نصب اندروید بر روی دستگاه‌ مجازی را به شما آموزش دهیم.

نصب اندروید 8.1 اوریو بر روی VMware Player

قدم اول: نصب VMware Player و دانلود اندروید

VMware Player یک نرم‌افزار رایگان است و شما می‌توانید آن را از این آدرس دریافت کنید. سپس برای این که اندروید را روی این دستگاه مجازی اجرا کنید، نیاز به فایل ISO آن دارید که نسخه 8.1 در این آدرس به صورت رایگان قرار داده شده است. البته نسخه‌ی رایگان محدودیت‌هایی دارد و برای ابزارهای ویژه و حرفه‌ای بهتر است سراغ نسخه پولی بروید. بعد از دانلود VMware Player فایل نصبی آن را به صورت Run as Administrator اجرا کنید.

مسیر نصب را به صورت پیش‌فرض پیش بروید و در نهایت برنامه را اجرا کنید.

قدم دوم: ساخت دستگاه مجازی

برای شروع روی Create a New Virtual Machine کلیک کنید. حالا همانطور که در عکس‌های زیر برای شما مشخص کرده‌ایم، I will install the operating system later را انتخاب کرده، Next را بزنید. به این ترتیب نصب سیستم عامل اصلی را به بعد موکول می‌کنید. سپس در پنجره‌ی Guest Operating System Installation، سیستم عامل اولیه دستگاه را روی Linux گذاشته و در منوی‌ کرکره‌ای پایین، Other Linux 4.x را انتخاب کنید.

در پنجره‌ی بعدی از شما خواسته می‌شود که اسمی برای دستگاه خود انتخاب کنید که ما در نمونه‌ی خود نام Android 8.1 Oreo را برای آن انتخاب کردیم تا اگر بعدا دستگاه دیگری ساختیم، بتوانیم آن‌ها را از هم تشخصی دهیم. سپس باید Location یا همان جایی که اطلاعات دستگاه روی آن ذخیره می‌شود را انتخاب کنید. با توجه به فضای نسبتا زیادی که این دستگاه مجازی اشغال می‌کند، آدرس مورد نظر خود را در این بخش بدهید. Next را زده و در پنجره‌ی بعدی روی Customize Hardware کلیک کنید. این جا باید میزان منابع دستگاه مجازی خود را انتخاب کنید. بهتر است رم دستگاه را حداقل بالای 2 گیگ انتخاب کرده و دو هسته از پردازنده خود را هم در اختیار دستگاه مجازی قرار دهید تا اندروید به خوبی بتواند کار کند.

این پنجره را نبندید و روی CD/DVD (IDE) کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Use ISO Image file را انتخاب نمایید. حالا روی Browse کلیک کرده و آدرس فایل ISO اندرویدی که دانلود کرده‌اید را در این بخش آدرس دهی کنید.

حالا روی Display کلیک کرده و تیک Accelerate 3D Graphics را بزنید.

حالا Close را بزنید تا در زمان کوتاهی، دستگاه مجازی شما ساخته شود.

قدم سوم: نصب سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو

وقتی دستگاه مجازی شما نصب شد روی دکمه پاور آن زده تا روشن شود. با توجه به این که ما از قبل فایل ISO را در درگاه مجازی وارد کرده‌ایم، در همان شروع به کار صفحه عالی برای نصب ظاهر خواهد شد که شما در این صفحه باید به Advanced options‌ رفته و اینتر را بزنید.

سپس Auto Installation را انتخاب نمایید.

بعد از این که نصب به اتمام رسید، مثل عکس زیر روی آیکون CD کلیک راست کرده و Disconnect را انتخاب کنید تا در دفعات بعد دوباره نصب اندروید اجرا نشود. سپس روی Reboot زده تا دستگاه مجازی شما راه‌اندازی مجدد شود.

قدم چهارم: اجرا در حالت xForce

کلید e را قبل از این که دستگاه بوت شود بزنید.

دوباره r را بزنید و موس خود را به سمت چپ تصویر ببرید.

حالا پارامتر quiet را با nomodeset xforcevesa جایگزین کرده اینتر را بزنید و برای این که تغییرات شما ذخیره شده و دستگاه راه‌اندازی مجدد شود، کلید b را فشار دهید.

قدم پنجم: از امکانات اندروید 8.1 بر روی VMware لذت ببرید!

وقتی دستگاه شما به صورت کامل بوت شد، می‌بینید که سیستم عامل اندروید به صورت کامل در اختیار شما است و با توجه به این که بر روی شبیه‌سازهای سنگین با امکانات زیاد نصب نشده، سرعت خوبی نیز دارد. شما به راحتی می‌توانید بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها را روی این نسخه از اندروید نصب کرده و بر روی PC از آن‌ها بهره ببرید.

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *