اگر به دنبال برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی هستید، لازم است بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی اینستاگرام است. در مجموعه مقالات برندسازی شخصی در اینستاگرام به بررسی مفهوم این موضوع، اهمیت آن و نکاتی برای برندسازی شخصی می‌پردازیم. پس اگر قسمت‌های قبلی این مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً ابتدا آن را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

پنج) با مخاطبان خود در ارتباط باشید

لایو در حقیقت یکی از ابزارهای بسیار عالی در برندینگ اینستاگرامی است که به شما و کسب و کارتان بیش از هر تریبونی کمک خواهد کرد. در برندسازی یکی از معیارهای شکل‌گیری شخصیت برند این است که ما با مخاطبان ارتباط رو در رویی ایجاد نماییم. در این حالت شما فرصت انتقال پیام برند را در پکیجی شکیل و زیبا به همراهان خود خواهید داشت.

الان در حال حاضر باید برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوید. چرا که افراد خیلی دوست دارند؛ که به یک گروه بپیوندند؛ عضوی از یک جامعه کوچک با باورهای مشترک شوند. پس برای ترویج برندتان هم شده حتما توصیه می‌کنم تبلیغ در سایر پیج‌های پر مخاطب را غنیمت بشمارید.‌

در کنار این ربات‌ها را برای افزایش مخاطبان‌تان توصیه نمی‌کنم؛ اما به جای آن از ساخت تیزرها و موشن گرافیک به هیچ وجه غافل نشوید. هر چقدر بتوانید با زبانی ساده و هدفمند در تبیین شعار و پیام خود برند را معرفی کنید. به همان اندازه مخاطبان شما را بیشتر همراهی می‌کنند.

شش) هشتگ‌گذاری حرفه‌ای را فراموش نکنید!

هشتگ می‌تواند تاثیر زیادی در جذب فالوور و برندینگ کسب و کار شما داشته باشد. در یک پست شما می‌توانید از ۳۰ تا ۶۰ هشتگ هم استفاده کنید. اما بهترین نوع هشتگ‌گذاری که توصیه می‌کنیم بین ۵ تا ۸ هشتگ است. یکی از این هشتگ‌ها می‌تواند به برند، اسلوگان و کمپین شما در یک پست اختصاص یابد. حتما هشتگ اختصاصی برند خودتان را از همان ابتدای شروع فعالیت در اینستاگرام ایجاد کنید. چرا که باعث متمایز دیده شدن برند تجاری و شخصی شما خواهد شد.

البته شما می‌توانید با خلاقیت بیشتر برای هر پست در هفته جمعا ۷ هشتگ اختصاصی ایجاد کنید، که با توجه به محتوای پست از آن استفاده کنید. حتما این هشتگهای اختصاصی برندتان را فالو کنید، ببینید که تا چه اندازه افراد در اشتراک‌گذاری پست‌ها استفاده می‌نمایند. حتما در بایو پیج اینستاگرام هم به این هشتگ اختصاصی اصلی اشاره کنید، تا افراد با آن نشان شناخته شوند. البته باید یک هدف آرمانی برای برند داشته باشید که بتواند پیروانی وفادار را برای شما ایجاد کند.

حتما پست‌هایی که از هشتگ‌های محبوب در یک بازه یا کل سال را بگردید و از آن‌ها در زیر پستهای خود استفاده کنید. حتما همیشه در هشتگ‌گذاری ارتباط معنایی را فراموش نکنید. شاید الگوریتم اینستاگرام ارتباط معنایی در فارسی را به خوبی تشخیص ندهد اما شما باید این ارتباط بین هشتگ و محتوای پست را کاملا رعایت کنید. چرا که شما صاحب یک بیزینس و کسب و کار هستید. هر چقدر به نکات ریزی که در برندسازی اینستاگرام اشاره نمودم؛ را با دقت بیشتری اجرایی کنید به همان اندازه مخاطبان واقعی کسب و کار خود را جذب خواهید کرد. حتما در استفاده از ربات‌ها به جای معرفی پیج‌های معروف از هشتگ‌ها استفاده کنید. شروع به فالوی این نوع پست‌ها کنید. حتما به دنبال پست‌هایی بگردید که با سبک و زبان برند شما همخوانی داشته باشند. حتما کسب و کارهایی که با شما بازار مشترکی دارند را شناسایی کنید. با جلب توجه آنها سعی کنید همدیگر را معرفی کنید و به صورت دایمی یک پست را به آنها اختصاص دهید.

هفت) ایجاد حس خوب برند با درگیر کردن حس مخاطبان

از رویدادهای خاصی که در یک زمان خاص به نفع عموم برگزار می‌شود همیشه حمایت کنید. برای ساخت چهره یک برند در حال حاضر باید به معیارهای زیادی توجه کنید. در عین حال مشتریان و مخاطبان‌تان را با اشتراک پست‌های الهام بخش بدون هدف فروش یا برندینگ را در هر هفته منتشر کنید. اگر مخاطب شما عموم بازدیدکنندگان هستند، حتما از قدرت پست‌های سرگرم کننده غافل نشوید. در خیلی از موارد شما بیشتر به خلاقیت نیاز دارید تا بودجه‌های هنگفت تبلیغاتی در اینستاگرام. شما نباید از قدرت ایجاد حس خوب و ارتباط خوب با خودشان غافل نشوید.

یعنی بعد از شنیدن پیام‌های برند شما حس خوبی به آنها دست بدهد. کپی‌رایتینگ به نظرم یکی از موضوعاتی است که باید در به اشتراک‌گذاری پست‌های حرفه‌ای رعایت کنید. یا از مشاوران تبلیغاتی و محتواسازی برند استفاده کنید. یا در این خصوص دوره‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کنید. در واقع برای برندسازی موفق لازم است محتوای جذابی بنویسید. ترفیع برند و پاسخگویی در شبکه اجتماعی در مسیری که شما تدوین می‌کنید، در ذهن مخاطبان تصویر گویایی را می‌سازد. استفاده از اینفلوئنسر ها را فراموش نکنید مخصوصا اگر بتواند بدون اشاره مستقیم کلیپی را در راستای هدف برندتان ارایه نماید؛ طبیعتاً تاثیر زیادی روی ترغیب دنبال کنندگانش خواهد گذاشت. مبلغی را به این افراد می‌پردازید، تا از برند تجاری و شخصی شما حمایت نمایند. این روش راهکار خوبی برای دسترسی سریع به حجم بالایی از مخاطبان است.

هشت) استفاده از رسانه‌های چاپی و مجله‌ها

شما همچنان می‌توانید از رسانه‌های چاپی یا مجله‌های مرتبط هم استفاده نمایید. بهترین روش برای این آیتم‌ها استفاده از QR کد هستش مثل کارت ویزیت‌های مربعی شکل تاثیر زیادی دارد. همیشه برای اینکه از همه رسانه‌ها و مدیاها به طور ملموسی استفاده نمایید؛ باید از حضور در آنها غافل نشوید. مثلا اگر در نمایشگاه تجاری داخلی و خارجی شرکت می‌کنید؛ حتما بیزینس کارت خودتان را به مخاطبان احتمالی بدهید، تا با استفاده از کیو آر کد خیلی سریع به پیج شما دسترسی داشته باشند. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *