اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به بهینه‌سازی بیو اینستاگرام را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

از هشتگ‌ها در بخش بیو استفاده کنید!

برای آن که بتوانید عملکرد بهتری در میان رقیبان داشته باشید، از هشتگ‌ها استفاده کنید. یکی از قابلیت‌های عالی ، قابلیت استفاده از هشتگ در بیو اینستاگرام است! یعنی شما می‌توانید هشتگ موردنظر خود را در بیو قرار دهید و کاربران با کلیک بر روی آن، وارد صفحه آن هشتگ شوند.

هشتگ از نظر فنی در واقع روشی برای افزودن متا دیتا به محتوایی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید تا پیدا کردن، دنبال کردن و درک آن توسط کاربران و وب‌سایت‌های اجتماعی آسان‌تر شود. هشتگ‌ها با علامت # شروع می‌شوند و به دنبال این علامت یک کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات بدون فاصله یا علائم خاص (مثل ویرگول یا علامت نقل قول) درج می‌شود. به‌عنوان مثال، می‌توان به هشتگ‌های فارسی و انگلیسی # persiantools یا #هشتگ اشاره کرد. توجه داشته باشید که استفاده از حروف کوچک یا بزرگ انگلیسی در هشتگ‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ مثلاً هشتگ #persiantools با هشتگ # persiantoolsتفاوتی ندارد؛ درعین‌حال برای سهولت در خوانایی هشتگ‌هایی که شامل چندین کلمه انگلیسی هستند می‌توان اولین حرف هر کلمه را با حرف بزرگ نوشت. از آنجایی که در زبان فارسی راهی برای تفکیک کلمات با حروف بزرگ نداریم، معمولاً بین هر کلمه از یک علامت آندرلاین (_) استفاده می‌کنیم. به‌علاوه می‌توانید از اعداد نیز در هشتگ‌های خود استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنم از دو نوع هشتگ استفاده کنید:

نوع اول) از هشتگ‌های پرطرفدار حوزه فعالیتی خود استفاده کنید! می‌توانید از دو یا سه هشتگ پرجستجو استفاده کنید و آن را در بیو اینستاگرام قرار دهید! این کار به افزایش کاربران صفحه اینستاگرام شما و البته معرفی شما به عنوان یک فعال در حوزه موردنظر کمک می‌کند.

نوع دوم) هشتگ اختصاصی برند خود را در بیو اینستاگرام درج کنید! کاربران زیادی هستند که می‌خواهند پست‌هایی مرتبط با صفحه شما منتشر کنند. برای آن که بتوانید پست‌های مربوط به صفحه خود را به آسانی پیدا کنید، هشتگ اختصاصی خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید و از کاربران بخواهید تصاویر مربوط به شما در با آن هشتگ منتشر کنند.

استفاده از دو نوع هشتگ بالا و به خصوص هشتگ نوع دوم، کمک زیادی به افزایش تعامل و برندسازی کسب‌وکارتان می‌کند. هر چقدر در میان کاربران شناخته‌شده‌تر باشید، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و درآمد کسب‌وکارتان را هم بیشتر کنید.

هشتگ‌های اینستاگرام محتوا را سازمان‌دهی می‌کنند. به کپشن هر پست می‌توانید ۳۰ هشتگ اضافه کنید و این هشتگ‌ها به فرایند کشف محتوا کمک می‌کنند. برای مثال یک اینفلوئنسر غذا ممکن است عکسی از یک لیوان اسموتی جذاب پست کند و از هشتگ #نوشیدنی استفاده کند. و کاربران دیگر اینستاگرام که به تهیه یک نوشیدنی مناسب برای فصل گرما علاقمند هستند، به راحتی آن را پیدا ‌کنند. با استفاده از هشتگ می توانید پست‌هایی که در گوشه‌ای افتاده‌اند را به آسانی در دسترس مخاطبان هدف خود قرار دهید. استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدف‌گذاری شده در پست‌ها و استوری‌ها، هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است. این موضوع به معنی نرخ تعامل بیشتر، افزایش فالوورها و مشتریان بیشتر برای کسب و کار شما است.

با وجود به‌روزرسانی‌های اینستاگرام و رقابت در بین کابران تنها استفاده از هشتگ موجب افزایش Reach و دیده شدن پست نمی‌شود بلکه برای استفاده هشتگ‌های مناسب و ارزیابی استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. در ادامه به نکاتی که در استراتژی هشتگ‌گذاری باید به آن دقت کنید می‌پردازیم:  هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی شبیه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو عمل می‌کنند. کلمات کلیدی یا هشتگ‌هایی که می‌خواهید از طریق آن‌ها در فضای آنلاین توسط کاربران پیدا شوید را شناسایی کنید.  اغلب افراد فکر می‌کنند انتخاب محبوب‌ترین هشتگ با تعداد محتوای زیاد بهترین استراتژی است، غافل از اینکه پست‌تان در میان انبوه زیادی از محتوا دفن خواهد شد. باید هشتگ‌هایی انتخاب کنید که دارای سایز مناسب هستند تا شانس بیشتری برای راهیابی به پست‌های برتر، جایی که اغلب کاربران از آنجا بازدید می‌کنند، داشته باشید.

اینستاگرام به کاربران اجازه گذاشتن ۳۰ عدد هشتگ در یک پست را می‌دهد. بعضی از بازاریاب‌ها معتقدند استفاده تعداد زیاد هشتگ باعث می‌شود اینستاگرام شما را اسپم در نظر بگیرد. در نتیجه استفاده ۵ تا ۶ هشتگ را توصیه می‌کنند. عده‌ای دیگر از بازاریاب‌ها معتقدند ۱۱ هشتگ بهینه است. نکته‌ای که درباره آموزش‌های اینستاگرام باید به خاطر سپرد این است که قانونی ثابت‌شده‌ای وجود ندارد بلکه اغلب تجربه کاربران است، بنابراین توصیه این قبیل بازاریاب‌ها قطعی نیست. ما به کسب‌وکارهایی که در ابتدا کار هستند پیشنهاد می‌دهیم که از استفاده تعداد زیاد هشتگ نترسند زیرا هر چه میزان هشتگ بیشتر باشد reach ( بازدید پست) از طریق هشتگ افزایش می‌یابد. به کار بردن هشتگ کم تنها برای صفحاتی مناسب است که از تعداد فالوور و اینگیجمنت خود راضی هستند و چندان نیازمند دیده شدن در اینستاگرام نیستند. اما اگر می‌خواهید رشد کنید استفاده از  هشتگ کم توصیه نمی‌شود.

اینستاگرام اخیراً لینک های جدیدی را به حساب های تجاری اضافه کرده است که در نتیجه فضای آزاد بیشتری در بیو در اختیار ما قرار می گیرد. پیش از این ویژگی، شرکت ها آدرس ایمیل و محل کار خود را برای مشتریان خود در جای دیگری می نوشتند. قسمت های ذکر شده فقط در اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می شوند. شما می توانید برای استفاده از این قابلیت روی گزینه ویرایش پروفایل کلیک کرده و سپس در قسمت گزینه های تماس شماره تلفن خود را قرار دهید. اگر نتواستید این قابلیت را پیدا کنید، اول چک کنید حسابتان از نوع بیزینسی باشد.

 

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *