هشتگ‌ها دسته‌بندی مطالب را برای شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان‌تر کرده‌اند . از این طریق، عملکرد جستجوی پست‌های موردنظر کاربران بهبود پیدا کرده و کارآمدتر می‌شود. به‌عنوان مثال، با اضافه کردن هشتگ #سئو در توییت خود به اینستاگرام یا توییتر نشان می‌دهید که مطلب شما درباره سئو است؛ در نتیجه، هنگامی که کاربران در توییتر کلمه SEO را جستجو می‌کنند محتوای شما در نتایج ظاهر خواهد شد. البته این مورد بستگی به میزان رقابت یک هشتگ دارد که شاید خیلی سریع به پایین صفحه آن هشتگ منتقل شوید!مطالعات و بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که استفاده از هشتگ باعث افزایش تعامل کاربران می‌شود. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید به راحتی یک هشتگ را آنالیز کنید و میزان موفقیت آن بسنجید.

هشتگ اینستاگرام یکی از ابزارهای در دسترس کاربران است که تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش بازدید پست‌ها دارد! کسب‌وکارهای اینترنتی به دنبال افزایش تعامل پست‌های خود هستند و استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند آن‌ها را به هدف خود برساند. در واقع هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا بیشتر دیده شوید؛ زیرا بسیاری از کاربران پست‌های یک موضوع خاص را از طریق هشتگ‌ها دنبال می‌کنند و اگر بتوانید از هشتگ‌های محبوب استفاده کنید، کاربران زیادی پست شما را می‌بینند. مسئله مهم در استفاده از هشتگ‌‌ها، آنالیز هشتگ اینستاگرام است تا کاربران بدانید کدام هشتگ‌ها برایتان مفید بوده‌اند. ابزارهای مختلفی برای آنالیز هشتگ اینستاگرام وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه در دسترس هستند! در این مقاله قصد داریم به معرفی ۵ ابزار کاربردی در زمینه آنالیز هشتگ اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید از هشتگ‌ها به صورت کاملاً بهینه و درست استفاده کنید. ابزار insights اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید صفحه خود را به صورت کلی تجزیه و تحلیل کنید اما آیا این ابزار در آنالیز هشتگ اینستاگرام هم مفید است؟ جواب مثبت است! اگر پست شما به اندازه کافی از طریق هشتگ‌ها ورودی بگیرد، می‌توانید تعداد بازدید پست از طریق تمام هشتگ‌های درج‌ شده را ببینید اما اگر می‌خواهید بازدید دریافتی از هر هشتگ را به صورت جداگانه ببینید، این ابزار کمکی به شما نمی‌کند. البته ابزارهای دیگری وجود دارند که در ادامه آن را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین ابزار موردنیاز برای تحلیل صفحه و آنالیز هشتگ اینستاگرام را استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل آمار صفحه اینستاگرام با اپلیکیشن Command

اپلیکیشن Command یک ابزار بسیار عالی برای تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌توانید بازدید صحفه خود را آنالیز کنید. مهم‌ترین قدم برای داشتن یک صفحه موفق در اینستاگرام پس از تولید محتوای خوب، آنالیز صفحه است! در واقع شما باید بدانید که صفحه شما چه نقاط ضعف و قوتی دارد تا بتوانید برای آینده صفحه خود استراتژی تدوین کنید. ابزار Command همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا بتوانید بر اساس داده‌های در دسترس یک استراتژی خوب برای مدیریت صفحه اینستاگرامتان داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برای سیستم عامل IOS در دسترس است و باید ماهانه ۹٫۹۹ دلار برای استفاده از آن پرداخت کنید. برای دیدن آنالیز پست خود کافی است وارد بخش Post Stats شوید:

در بخش Hashtags شما می‌توانید به آنالیز هشتگ اینستاگرام خود بپردازید و متوجه شوید که هر یک از هشتگ چقدر تعامل برای شما ایجاد کرده‌اند! همچنین می‌توانید به تجزیه و تحلیل فاکتورهای دیگر پست خود بپردازید؛ مثلاً می‌توانید تعداد لایک و کامنت هر پست را ببینید و در نهایت میزان تعامل آن پست را نسبت به تعامل صفحه خود بسنجید! معمولاً پست‌هایی که تعامل بیشتری نسبت به تعامل کلی صفحه دارند، محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و در نهایت به افزایش تعامل صفحه شما هم کمک می‌کنند.

اپلیکیشن Command به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر هشتگ را بر اساس تعداد جذب کاربر برای هر پست رتبه‌بندی کنید و با تولید محتوای مرتبط با هشتگ‌های محبوب، تعامل صفحه خود را افزایش دهید. هر چقدر تعامل یک صفحه بیشتر باشد، به این معنی است که کاربران پست شما را بیشتر دوست داشته‌اند؛ محبوبیت بیشتر یک پست برای کاربران به معنای مفید بودن آن پست برای کاربران است که مفید بودن یک پست برای کاربران یک صفحه کاملاً به موضوع آن بستگی دارد! مثلاً در یک صفحه سرگرمی هر پستی که کاربران را بیشتر سرگرم کند، مفیدتر است اما در یک صفحه آموزشی هر پستی که آموزش بهتری به کاربران ارائه کند، محبوب‌تر خواهد بود.

آنالیز دقیق هشتگ اینستاگرام با استفاده از ابزار Sprout Social

یکی دیگر از ابزارهای دقیق برای آنالیز هشتگ اینستاگرام، ابزار Sprout Social است. این ابزار برای مدیریت اکانت اینستاگرام است که می‌توانید پست‌های خود را به صورت کاملاً منظم منتشر کنید اما آنالیز خوبی از صفحه اینستاگرام هم در دسترس کاربران قرار می‌دهد. اگر به دنبال آنالیز دقیق صفحه اینستاگرام خود هستید، این ابزار برای شما مناسب نیست اما جالب است بدانید در بخش آنالیز هشتگ اینستاگرام آمار بسیار دقیقی در اختیارتان قرار می‌دهد! اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، این ابزار برای آنالیز صفحه اینستاگرام نیست و برای مدیریت پست‌ها، کامنت‌ها و… استفاده می‌شود اما شاید بتوان آن را دقیق‌ترین ابزار در زمینه آنالیز هشتگ‌های پست اینستاگرام دانست. در واقع این ابزار به شما آمار بسیار دقیق در زمینه تعداد بازدید ورودی از هر هشتگ در پست‌ها نشان می‌دهد که برای استفاده از هشتگ‌ها در پست‌های بعدی کمک می‌کند. این ابزار دو داده از هشتگ‌های اینستاگرام را در اختیارتان قرار می‌دهد.

بیشترین هشتگ استفاده شده (Most used hashtags): در این بخش شما می‌توانید هشتگ‌هایی که بیشتر استفاده کرده‌اید را به همراه تعداد استفاده آن مشاهده کنید.

بیشترین نرخ تعامل هشتگ‌ها (most engaged hashtags): در این بخش لیست هشتگ‌هایی که بیشترین نرخ تعامل را برای شما ایجاد کرده‌اند را می‌بینید.

اگر یک هشتگ در بالای لیست هر دو نمودار قرار گرفته باشد، به این معنی است که آن هشتگ به علاوه بر اینکه محبوبیت بالایی دارد، به درستی هم استفاده شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید هشتگ‌های جدیدی را امتحان کرده و نرخ تعامل آن را با توجه به تعداد استفاده بررسی کنید. مثلاً در تصویر بالا هشتگ #CommunityOverCompetition در بالای دو لیست وجود دارد و به این معنی است که این کاربر هشتگ را به درستی استفاده کرده است. همچنین بر اساس آنالیز هشتگ اینستاگرام این هشتگ توانسته بیشترین نرخ تعامل را در میان هشتگ‌ها برای این صفحه ایجاد کند! بنابراین شما به راحتی می‌توانید هشتگ‌های محبوب دیگری را در بخش پست‌های خود درج کنید و به آنالیز آن هشتگ بپردازید؛ احتمالاً مدت زمانی را برای آنالیز نیاز دارید تا این ابزار بتواند داده‌های خوبی را به شما ارائه کند. این ابزار هم رایگان نیست و هزینه بسته‌های آن از ماهانه ۵۹٫۹۹ دلار شروع می‌شوند!

گزارش دقیق هشتگ اینستاگرام با استفاده از ابزار Simply Measured

اگر دو ابزار قبلی را به دقت خوانده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که ابزار اول آنالیز هشتگ اینستاگرام را با دقت خوبی انجام نمی‌دهد و ابزار دوم گزارش‌های دقیق دیگری به جز هشتگ اینستاگرام ارائه نمی‌کند! بسیاری از کاربران به دنبال ابزاری هستند که بتواند گزارش کامل و دقیقی از تمام بخش‌های یک صفحه اینستاگرام بدست بیاورند. ابزار Simply Measured ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید آنالیز دقیقی از صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. همچنین این ابزار آنالیز هشتگ اینستاگرام را با دقت بسیار بالایی انجام می‌دهد و می‌توانید نرخ مشارکت کاربران را در هر هشتگ ببینید. همچنین شما می‌توانید هشتگ‌های مختلفی که در پست‌های صفحه خود استفاده کرده‌اید را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام هشتگ‌ها به افزایش بازدید و تعامل پست‌ها کمک بیشتری کرده‌اند! یکی از قابلیت‌های جالب این ابزار، قابلیت نمایش نمودارها بر اساس بازه‌های زمانی مختلف است که با استفاده از آن می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را در زمان‌های مختلف مقایسه کنید.

این ابزار دارای ۳ بخش مختلف نمودارها، امتیازها و صفحه ضمیمه است! صفحه مربوط به نمودارها تعامل کاربران را بر اساس بازه‌های زمانی مختلف نمایش می‌دهد که می‌توانید میزان رشد صفحه خود را مشخص کنید. صفحه امتیازها هم تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، نرخ تعامل و هر آن چه که برای آنالیز صفحه اینستاگرام خود به آن نیاز دارید را نمایش می‌دهد. در صفحه آنالیز هم به راحتی می‌توانید اطلاعات هر پست را به صورت جداگانه ببینید و پست‌هایی که بیشترین محبوبیت را در میان کاربران صفحه داشته‌اند، ببینید. با این گزارش به راحتی می‌توانید پست‌های محبوب را شناسایی کنید و با تولید پست‌هایی نظیر آن، تعامل و نرخ مشارکت صفحه خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

نمودار این ابزار به شما اطلاعات مفیدی در زمینه‌های زیر ارائه می‌کند:

  • قابلیت مشاهده ساعتی که بیشترین کاربران در آن فعالیت می‌کنند.
  • قابلیت مشاهده هشتگ‌هایی که کاربران زیادی با آن تعامل دارند.
  • قابلیت مشاهده موقعیت جغرافیایی کاربران و فالوورهای صفحه اینستاگرامتان

در نهایت این ابزار به شما زمان انتشار پست را پیشنهاد می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بهترین هشتگ‌ها را در پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید. هزینه استفاده از این ابزار هم بر اساس نیازهای کاربران متفاوت است!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *