جیمیل در طی آپدیت جدید خود قابلیت‌های جدیدی را در قالب ظاهری زیبا عرضه کرده‌است. همچنین در این به‌روزرسانی، امکانات متنوعی جهت مدیریت صندوق پیام‌ها اضافه شده‌است.

هدف کلی این آپدیت را می‌توان افزایش بازده کاربران در کارهای روزمره دانست. حال در این مطلب به بررسی ویژگی‌های جدید می‌پردازیم. فقط پیش از ادامه دقت داشته باشید که آپدیت جدید هنوز به حالت پیش‌فرض تبدیل نشده‌است و باید خودتان آن را انتخاب کنید. همچنین در صورت عدم مشاهده‌ی برخی تغییرات نگران نباشید و اندکی صبر کنید تا به جیمیل شما نیز اضافه شوند.

فعال کردن جیمیل نوین

فعال کردن آپدیت اخیر امری آسان و بی‌دردسر است و کافیست با کلیک بر روی آیکون چرخ‌دنده، گزینه‌ی Try the new Gmail را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که در حساب‌های کاربری مخصوص کار و یا مدرسه، ممکن است این گزینه را نبینید و در این حالت باید با ادمین اکانت صحبت کنید.

ویژگی‌های جدید

یادآوری

جیمیل در این آپدیت با استفاده از هوش مصنوعی خود، عدم پاسخ به ایمیل‌های مهم را یادآوری می‌کند و همچنین در اینباکس‌تان پیام‌های مهم خوانده‌نشده را به اطلاعتان می‌رساند.

 منوی جانبی

شما در این آپدیت می‌توانید به وسیله‌ی منویی که در کنار اضافه شده‌است مستقیما از صندوق پیام‌های خود به رویدادها و دیگر موارد کلیدی از جمله افزونه‌های متفاوت نظیر تقویم دسترسی داشته‌باشید.

پاسخ هوشمند

این قابلیت نیز بالاخره پس از درخواست‌های متعدد کاربران به نسخه‌ی تحت مرورگر جیمیل اضافه شده‌است و به وسیله‌ی آن می‌توانید به راحتی به بیشتر پیام‌های روزمره و عادی پاسخ دهید. طبق آمار منتشر شده این قابلیت که پیشتر به نسخه‌ی موبایل جیمیل نیز اضافه شده‌بود به صورت روزانه میلیون‌ها بار مورد استفاده قرار گرفته و بیش از ۱۰ درصد ایمیل‌ ارسال شده توسط گوشی را شامل می‌شود.

حالت خواب برای ایمیل‌ها

به وسیله‌ی این ویژگی جدید، شما می‌توانید ایمیل‌های مورد نظر خود را موقتا از اینباکس حذف کرده و زمان مشاهده‌ی مجدد و پاسخ احتمالی به آن‌ها را تعیین کنید. همچنین برای تسهیل کار کاربر، بخشی به نام Snoozed که شامل تمامی ایمیل‌های این‌چنین است به منوی جیمیل اضافه شده‌است.

تراکم صفحه

از این پس شما می‌توانید بسته به سلیقه‌ی خود بهترین نوع صفحه را جهت مدیریت ایمیل‌ها انتخاب کنید. برای تنظیم این بخش کافیست بر روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کرده و Display density را برگزینید.

پشتیبانی آفلاین

دیگر برای استفاده از جیمیل به صورت آفلاین نیازی به افزونه‌ کروم ندارید و در این آپدیت می‌توانید ایمیل‌های سه ماه اخیر خود را مدیریت کرده و حتی در میان آن‌ها به جستجو بپردازید.

حالت مخفی

در این حالت شما می‌توانید با آرامش خاطر به ارسال ایمیل‌های حساس بپردازید و دریافت‌کننده را از کپی کردن، دانلود، فروارد و یا پرینت بازدارید.

از دیگر ویژگی‌های جالب این حالت، ارسال ایمیل‌هاییست که پس از مدتی معین خود به خود پاک می‌شوند. همچنین از این پس توانایی افزودن تاریخ انقضا و رمز به ایمیل‌ها نیز وجود دارد.

ویژگی‌های پیشرفته

این نسخه‌ی جیمیل قابلیت‌های بسیاری برای اکانت‌های شرکت‌ها را با خود به همراه دارد و هم‌اکنون می‌توانید از مواردی نظیر پیش‌نمایش ایمیل‌ها و یا استفاده از چندین اینباکس بهره ببرید.

به طور خلاصه این آپدیت را می‌توان یک آپدیت بسیار جالب و باکیفیت خواند که ویژگی‌های بسیار زیادی را به این سیستم مدیریت ایمیل محبوب افزوده‌است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *