در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران سایت بپردازیم تا اگر در سایت خود از چنین سیستمی استفاده نمی‌کنید، به فعال‌سازی آن در سایت خود بپردازید.

کاربران و نیازهای آنها را راحت‌تر آنالیز کنید!

یکی از مسائلی که پشتیبان کسب‌وکارها باید به آن دقت زیادی داشته باشد و آن را رعایت کند، درک صحیح نیاز مشتریان و اعتمادسازی برای آنها است. استفاده از چت آنلاین به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید نیاز مشتریان خود را درک کنید و آنها را به مشتریان دائم کسب‌وکار خود تبدیل کنید. در روش‌های مختلف اگر کاربران بخواهند سوالاتی را از شما بپرسند باید به طور مداوم به طرح سوالات اقدام کنند که در نهایت ممکن است چندین روز را برای پاسخ دادن به نیاز مشتریان خود زمان لازم داشته باشید و دلیل آن نیز تعداد زیادی سوالات و همچنین مداوم نبودن این گفتگو است. با استفاده از چت آنلاین در همان لحظه مشتریان شما می‌توانند سوالات خود را مطرح کنند و به صورت مداوم پاسخ خود را دریافت کنند و به این صورت می‌توانید رضایت کامل کاربران و مشتریان خود را جلب کنید.

تجزیه و تحلیل کیفیت پاسخگویی به کاربران شما یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که در سیستم‌های چت آنلاین وجود دارد. در این سیستم‌ها شما می‌توانید به گفتگو‌های اخیر خود تا چندین روز دسترسی داشته باشید و بتوانید در صورت نیاز به گفتگوهای خود با یک یا چند کاربر دسترسی کامل داشته باشید و آنها را مطالعه کنید. در پشتیبانی کاربران گاهی مواردی پیش می‌آیند که نیازمند مطالعه گفتگوی گذشته خود با آن کاربران خواهید بود و در اینصورت می‌توانید مشکلات مشتریان را راحت‌تر رفع کنید.

همچنین در سیستم‌های چت آنلاین امکان امتیازدهی توسط کاربران به اپراتورهای شما فراهم است و آنها می‌توانند پس از پایان پاسخگویی به اپراتور مربوطه و کیفیت پاسخگویی امتیاز بدهند و به اینصورت نه تنها می‌توانید میزان رضایت کاربران خود را بداند، بلکه می‌توانید برترین اپراتورهای خود را مشخص کنید. گاهی وجود پشتیبان‌هایی در کسب‌وکار که کمتر می‌توانند به سوالات مشتریان پاسخ بدهند، سبب از دست رفتن اعتماد کاربران به کسب‌وکار و همچنین کاهش درآمد و اعتبار برند کسب‌وکار شما می‌شود که بسیار ناخوش‌آیند است.

در سیستم‌های چت آنلاین می‌توانید تعداد کاربرانی که از شما سوالات یا رفع مشکلاتی را درخواست کرده‌اند را ببینید و تعداد پاسخ‌های دریافتی از طرف شما به چنین کاربرانی را مشخص کنید. تعیین استراتژی برای کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید به آن دقت لازم را داشته باشید و بتوانید کسب‌وکار خود را متناسب با شرایط بوجود آمده تغییراتی بدهید تا کسب‌وکار شما یک قدم به موفقیت بیشتر نزدیک شوند. در این سیستم‌های می‌توانید سوالات عمومی‌تر و سوالاتی که بیشتر کاربران از شما می‌پرسند را جمع‌آوری کنید و آن را در وبلاگ کسب‌وکار خود به صورت کامل شرح دهید. معمولا سوالاتی که اکثر کاربران از شما می‌پرسند، سوالاتی است که بسیاری دیگر از افراد نیز به آن نیاز دارند و آن را در موتورهای جستجو، جستجو می‌کنند! بنابراین اگر بر روی وبلاگ خود با چنین سوالاتی برخورد داشته باشید و پاسخ به آنها را در اختیار کاربران قرار دهید، به راحتی می‌توانید مشتریان جدیدی را از طریق گوگل به که به دنبال آن سوالات بوده‌اند را جذب کنید و کسب‌وکار خود را به صورت کاملا مستقیم توسعه دهید و ارتقا ببخشید.

با استفاده از سرویس‌های پشتیبانی آنلاین کاربران شما در صورت تمایل قادر به دریافت شماره تلفن و ایمیل کاربران خود هستید و می‌توانید از اطلاعات آنها در بخش ارسال خبرنامه برای معرفی سرویس‌های جدید، جشنواره‌های تخفیفی، اخبار و اطلاعیه‌های سایت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تجربه‌های شخصی در زمینه پاسخ‌گویی به کاربران خود برای تدوین و تغییر در استراتژی خود استفاده کنید که یک امر بسیار سودمند به حساب می‌آید.

استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین میان کاربران اهمیت زیادی برای سایت‌های مختلف دارد. چنین ابزاری را جهت افزایش سطح کیفیت پشتیبانی حتما فعال کنید. در این مقاله و چندین مقاله قبلی به بررسی مزیت‌های استفاده از ابزار چت و پشتیبانی آنلاین کاربران پرداختیم تا بتوانید با این موضوع و اهمیت آن بیشتر آشنا شوید. اگر مدیریت یک کسب‌وکار آنلاین را برعهده دارید و یکی از بخش‌های کارمندان سایت شما را پشتیبان‌های سایت جهت پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران تشکیل می‌دهد، پیشنهاد ما این است که از یک سرویس پشتیبانی آنلاین کاربران خود استفاده کرده تا کسب‌وکار خود را در میان کاربران محبوب‌تر کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *