ارسال ایمیل‌ تبلیغاتی جذاب یکی از راه‌کارهای جذب مخاطبان برای کسب‌وکارهای مختلف به شمار می‌رود. اگر بتوانید محتوای تبلیغاتی جذابی بنویسید، به راحتی می‌توانید محصول یا خدمات خود را از طریق محتوای آن بفروشید اما اگر محتوای شما تاثیرگذار نباشد، نه تنها محصولات یا خدمات شما به فروش نمی‌رود، بلکه برای اعتبار و برندسازی کسب‌کارتان هم خوب نیست. برای نگارش متن ایمیل تبلیغاتی چند نکته ضروری وجود دارد که باید حتماً رعایت کنید! در این مقاله به بررسی 8 مورد از ضروری‌ترین نکاتی که روی فروش شما از طریق ایمیل تاثیرگذار است، می پردازیم.

  1. مستقیم سر اصل مطلب بروید!

اولین و مهم‌ترین چیزی که باید به آن دقت داشته باشید، این است که کاربران حوصله و زمان خواندن محتوای طولانی را ندارند! به خصوص در ایمیل که کاربران روزانه ده‌ها اسپم دریافت می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که از همان اول به دنبال اصل مطلب باشید و حاشیه نروید. همه ما ایمیل‌هایی را دریافت می‌کنیم که متن آن طولانی است و بدون آن که متوجه محصول یا خدمات آن کسب‌وکار شده باشیم، ایمیل را می‌بندیم. پس اگر دوست دارید که محتوای شما توسط کاربران خوانده شود، یک مقدمه کوتاه بنویسید و سپس به سراغ اصل مطلب بروید. در واقع محتوای ایمیل، محتوای سایت نیست و باید کاملاً خلاصه و مفید باشد.

  1. جزئی و با استفاده از اطلاعات دقیق محتوا را به کاربران بگویید

در یک ایمیل چندین محتوا را به کاربران انتقال ندهید! زیرا در این صورت مجبور هستید محتوا را به صورت کلی ارائه کنید و هیچ جزئیاتی در محتوای ایمیل شما نباشد. این نوع متن ایمیل تبلیغاتی را فراموش کنید! به جای آن سعی کنید محتوای خود را برای یک محصول یا خدمات خاص بنویسید و آن را به صورت جزئی برای کاربران مورد بررسی قرار دهید. تنها در صورتی می توانید محتوای ایمیل را به صورت کلی به کاربران ارائه کنید که بخواهید چند مورد از محتوای سایت خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. در این صورت ایرادی ندارد که چند محتوا را در کنار هم به یک عنوان جذاب به کاربران ارائه کنید.

  1. برای حرف‌هایتان سند و مدرک ارائه کنید

یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی دارد، ارائه سند و مدرک معتبر به کاربران است! شما نباید فراموش کنید که کاربران برای اعتماد به کسب‌وکارتان نیاز به مدرک دارند. مثلاً ساده‌ترین مثال برای ارائه مدرک این است که اگر یک دوره آموزشی دارید و می‌خواهید آن را به کاربران معرفی کنید، نظرات کاربرانی که در آن دوره شرکت کرده‌اند را به کاربران دیگر هم نمایش دهید! البته لازم نیست حتماً این نظرات را در همان ایمیل نمایش دهید؛ بلکه می‌توانید آن‌ها را به صفحه محصول هدایت کنید تا نظرات سایر کاربران در مورد دوره شما را بخوانند.

  1. غیر مستقیم کاربران را نصیحت کنید

کاربران شنیدن نصیحت را دوست ندارند اما اگر این نصیحت به صورت غیرمستقیم و با زبانی خوش باشد، ممکن است این قضیه کاملاً برعکس شود! مثلاً در حال حاضر که شرایط کاری و اقتصادی بسیاری از افراد ساکن کشور خوب نیست، اگر یک دوره آموزشی واقعاً کاربردی دارد که می‌تواند زندگی کاری و مالی افراد را بهتر کند، می‌توانید بگویید که با خرید این دوره زندگی شما کمی تغییر می‌کند. البته افراد زیادی وجود دارند که دوره‌های آموزشی خوبی ندارند اما از این شعارها استفاده می‌کنند. پس کاملاً حواستان جمع باشد؛ زیرا این شعارها علاوه بر این که می‌تواند فروش کسب‌وکارتان را بهتر کند، به راحتی هم می‌تواند آن را نابود کند! این مورد معمولاً برای کسب‌وکارهایی که از پنل ارسال پیامک استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

  1. ساده و روان اما جذاب بنویسید

کاربران خواندن محتوای سنگین و با کلمات دشوار را دوست ندارند! آن‌ها دوست دارند متنی ساده اما تاثیرگذار بخوانند. مثلاً اگر شما نمایندگی پنل پیامک دارید و می‌خواهید این خدمات را به کاربران ارائه کنید، کافی است به زبان ساده مزایای خرید پنل پیامک از خودتان را توضیح دهید! نیازی به استفاده از کلمات و جمله‌های سنگین نیست و به راحتی می‌توانید نظر کاربران را با محتوای تبلیغاتی ساده جذب کنید.

  1. در مورد محصولات خود تعریف و توضیحات اضافی ندهید

گاهی اوقات توضیح اضافه در مورد خدمات یا محصولات، به کاربران این حس را منتقل می‌کند که محصول ضعیفی دارید و فقط می‌خواهید با این حرف‌ها نظر آن‌ها را جلب کنید! این در حالی است که اگر فقط ویژگی‌های محصول یا خدمات خود را بگویید و توضیحات اضافه ندهید، به راحتی می‌توانید نظر آن‌ها را جلب کنید. مثلاً در همین مثال بالا، شما می‌توانید قیمت پنل اس ام اس را به عنوان یک ویژگی مثبت اعلام کنید اما به کاربران نگویید که کمترین قیمت در کشور را دارید؛ به عبارت دیگر، به آن‌ها اجازه دهید که خودشان قیمت‌های شما را با رقیبتان مقایسه کنند.

  1. کاربران نباید حس کنند آن‌ها را مجبور به کاری می‌کنید، تنها به آن‌ها پیشنهاد دهید

هیچ فردی از اجباری انجام دادن کاری خوشش نمی‌آید! به همین دلیل بهتر است همیشه به فکر پیشنهاد دادن به کاربران باشید، نه اجبار کردن آن‌ها به انجام کاری! به عنوان مثال شما می‌توانید در هنگام فروش پنل پیامکی، این پیشنهاد را به کاربران بدهید که می‌توانند به خرید خط اختصاصی بازاریابی پیامکی خود را بهبود ببخشند اما هیچ‌وقت آن‌ها را مجبور نکنید! زیرا معمولاً خطوط اختصاصی هزینه بالایی دارند و کاربران فکر می‌کنند که شما فقط به سود خودتان فکر می‌کنید.

  1. در محتوای تبلیغات، محصول یا خدمات خود را معرفی کنید

کاربران هنگام خرید خدمات یا محصولات شما به دنبال سرگرم شدن نیستند! آن‌ها می‌خواهند که محصول یا خدمات شما ارزشی برای آن‌ها ایجاد کند. به همین دلیل اصلاً از سرگرم شدن هنگام خواندن متن محتوای تبلیغاتی خوششان نمی‌آید و دوست دارند که مستقیماً محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. از طرف دیگر کاربرانی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند، می‌خواهند یک راه ارتباطی مستقیم داشته باشند که آن محصول یا خدمات را سریع‌تر سفارش دهند. یکی از ابزارهایی که همه این ویژگی‌ها در آن وجود دارد، ارسال پیامک انبوه با سیم‌کارت است که کاربران شماره تماس شما را هم دارند و می‌توانند در مدت زمان کوتاهی ارتباط برقرار کنند.

نتیجه گیری

اگر کسب و کاری دارید، استفاده از ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید! استفاده از ایمیل مارکتینگ باعث افزایش تعامل و فروش کسب و کارتان می شود که یکی از مهم ترین اهداف هر کسب و کاری است. در این مقاله به بررسی چند نکته بسیار مهم در مورد نوشتن متن ایمیل تبلیغاتی جذاب پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد! اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم. همچنین اگر تجربه ای در مورد افزایش بازدهی ایمیل مارکتینگ دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا ما و سایر کاربران هم از تجربیات شما استفاده کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *