اگر به دنبال برندسازی شخصی در شبکه‌های اجتماعی هستید، لازم است بدانید که بهترین شبکه اجتماعی برای برندسازی شخصی اینستاگرام است. در مجموعه مقالات برندسازی شخصی در اینستاگرام به بررسی مفهوم این موضوع، اهمیت آن و نکاتی برای برندسازی شخصی می‌پردازیم. پس اگر قسمت‌های قبلی این مقاله را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً ابتدا آن را بخوانید و سپس به سراغ این مقاله بیایید.

لزوم استفاده خلاقانه از ابزارهای مختلف و تلفیق ابزارهای آنلاین در روند گسترش کسب و کار شما می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. پس با نگاهی دقیق و تعریف پرسونای مخاطب ولقعی مطمئنا ایده‌هایی زیادی را کشف کنید. شما با هدف قرار دادن رسانه‌هایی که مخاطب شما احتمال حضور بیشتری در آن‌ها داشته باشد، را می‌توانید به مخاطبان واقعی محصول و خدمت‌تان دسترسی داشته باشید.

نه) بیو حرفه‌ای داشته باشید!

در اینستاگرام شما تنها یک لینک را می‌توانید قرار دهید. پس این فرصت را نباید از دست بدهید، حتما لینک صفحه فرودی از سایت را قرار بدهید که توضیحات مفید و حتی تیزر تبلیغاتی مناسبی از فرآیند فعالیت برند تجاری و شخصی شما به نمایش بگذارد. در بیو حتما به نام‌های اختصاصی محصول و خدمت که در هشتگ‌ها هم گفته شد استفاده کنید. در یک جمله تاثیرگذار حتما کسب و کار خود را با محصول پرفروش‌تان ترکیب کنید. افراد رو ترغیب کنید که برای دریافت کاتالوگ، تخفیف به این لینک مراجعه نمایند. شما در زیر هر پست می‌توانید لینک محتواهایی که در وب‌سایت منتشر می‌کنید را قرار دهید. اما این لینک‌ها قابلیت کلیک خوری را ندارند، مخاطب باید آن را کپی و در مرورگر خود وارد کند. در مقالات قبلی به بررسی راه‌های داشتن یک بیو حرفه‌ای پرداختیم که با یک جستجوی سریع می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

ده) از امتحان ایده‌های خلاقانه برای برندسازی در اینستاگرام نترسید!

به مرور زمان ابزارهای سنجشی زیادی همراه با پیشرفت اینستاگرام افزوده می‌شود. یعنی شما می‌توانید نرخ تبدیل و فعالیت دنبال‌کنندگان را مشاهده کنید. اما شما در خیلی از موارد دست به تست و امتحان ایده‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد، نمی‌زنید.چون بازاریابی در اینستاگرام انعطاف‌پذیر است. یعنی ممکن است ایده‌ای که یک برند دیگر در هر جایی از دنیا اجرایی می کند برای شما هم به همان اندازه تاثیرگذار باشد. در نتیجه به دنبال راه‌ها ثابت و اجرا شده از قبل نگردید.یعنی این تلاش بیهوده‌ای خواهد بود که شما دنبال رو برندهای دیگری در این حوزه باشید. چون برند چیزی شبیه به شخصیت انسان‌ها است. افرادی به رهبری موفق تبدیل می‌شوند که بتواند ویژگی‌ها و عادت‌ها متمایزی را ایجاد نمایند.ببنید حتی تمام دوره‌های برندینگ و مارکتینگ و کتاب‌های این حوزه را کامل مطالعه کنید. اما تا زمانی که هیچ اقدامی را در راستای عملکرد بازاریابی اینترنتی خود انجام ندهید.

طبیعتاً هیچ نتایجی را کسب نخواهید کرد. در شروع برندسازی شما اجازه تست و حتی اشتباه کردن را دارید اما به محض اینکه افراد زیادی با برند و کسب و کارتان آشنا می‌شوند، نمی‌توانید ریسک کنید.شما می‌توانید با برنامه‌­ریزی قبل از موعد کمپین در مقیاس زمانی کوتاه بازخورد افراد و رسانه‌های مختلف را بسنجید. از تحلیل آنها غافل نشوید. همانند یک مشاور کسب و کار از تحلیل‌های درست، نتایج و بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید.

چگونه برندسازی شخصی و تخصصی‌ داشته باشیم؟

  • قدم اول: به‌طور مشخص بگویید که هستید

اولین قدم در ایجاد یک برند شخصی پرقدرت این است که به طور واضح و مشخص به مخاطب بگویید که هستید. به یاد داشته باشید که برند شخصی شما به اعتبار نام شما به مخاطبان شناسانده و با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. پرسونال برند شما بر اساس مهارت‌ها، علایق، ارزش‌ها و باورهای شما ساخته می‌شود. اگر می‌خواهید یک برند شخصی قدرتمند بسازید باید خودتان را بشناسید. از خود بپرسید:

  • من چه مهارت‌های منحصربه‌فردی دارم؟
  • ارزش‌های اصلی من چیست؟
  • بزرگترین علاقه من چیست؟
  • چه تجربه‌های خاصی من را اینگونه که هستم شکل داده است؟
  • چگونه می‌توانم موثرترین خدمت‌رسانی را برای مخاطبان اصلی‌ام انجام دهم؟
  • چه کار تازه‌ای انجام دهم که فرد دیگری انجام نداده است؟
  • ساخت استوری‌های حرفه‌ای برای اینستاگرام – بخش اول

پاسخ این سوال‌ها پرسونال برند شما را تشکیل می‌دهد. جواب دادن به این سوال‌ها به شما کمک می‌کند اصلی‌ترین مسائلی که برای شما و مخاطبانتان اهمیت دارد را پیدا کنید.

  • قدم دوم: کاری را که می‌خواهید انجام دهید تعیین کنید!

در این مرحله باید مشخص کنید که می‌خواهید به وسیله برند شخصی خود چه کاری انجام دهید. برای تعیین این موضوع سوال‌های زیر را از خود بپرسید:

  • چه از جنبه شخصی و چه از جنبه حرفه‌ای، می‌خواهم چه کاری انجام دهم؟
  • می‌خواهم چگونه و با چه چیزی شناخته شوم؟
  • اگر می‌توانستم در یک موضوع ماهرترین فرد جهان باشم، آن موضوع چه بود؟
  • با چه پیام کلیدی‌ای می‌توانم با مخاطب ارتباط برقرار کنم؟
  • اگر می‌توانستم یک توصیه به افراد ارائه دهم، آن توصیه چه بود؟

پاسخ این پرسش‌ها به تقویت شکل‌گیری برند شخصی شما در ذهنتان کمک می‌کند.

  • قدم سوم: جامعه مخاطبان هدفتان را مشخص کنید!

شما نمی‌توانید به همه به‌طور ویژه خدمت‌رسانی کنید. قاعدتا یک جمعیت اصلی از افرادی وجود دارند که برند شخصی شما برای آن‌ها تاثیرگذار است یا نیازهایشان را برطرف می‌کند. این جمعیت در حقیقت همان مخاطبان هدف شما هستند. شما کارآمدترین خدمات خود را به این دسته از افراد ارائه می‌دهید و این گروه نیز مخاطبان یا مشتریان ایده‌آل شما می‌شوند.

برای کمک به شناسایی مخاطبان اصلی خود می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید:

  • راه‌اندازی مسابقه اینستاگرام بر اساس نوع صفحه – بخش اول
  • به چه کسانی می‌توانم به طور موثر کمک کنم؟
  • چه کسانی می‌توانند بیشترین فایده را از دانش و مهارت من کسب کنند؟
  • بیش از همه دوست دارم به چه کسانی خدمت‌رسانی کنم؟
  • چه کسانی بیش از همه تحت تاثیر من و برند من قرار می‌گیرند؟
  • در هنگام تعیین جامعه هدف اصلی، مشخص کردن پرسونا نیز می‌تواند به شما کمک کند. پرسونا نشان دهنده مخاطبان ایده‌آل شماست.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *