در تبلیغات in-stream تنها در صورتی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربران درصد معینی از ویدیوی تبلیغاتی شما را دیده باشند؛ در تبلیغات in-stream کاربر باید روی ویدیو کلیک کند تا ویدیوی تبلیغاتی پخش شود که هزینه تبلیغات با این نوع کلیک کردن ارتباط مستقیم دارد. هزینه نمایش تبلیغات کاملاً بستگی به شما دارد! مثلاً می‌توانید در ازای پخش شدن مدت زمان مشخص از ویدیوی تبلیغات به گوگل هزینه‌ای را پیشنهاد کنید. پس از آن هرکس متناسب با پیشنهاد خود، حساب تبلیغاتی خود را شارژ می‌کند؛ بر اساس گفته‌های برت کری، هزینه هر نمایش بین ۰٫۰۵ تا ۰٫۰۹ است که هر چقدر تبلیغات شما گسترده‌تر باشد، این هزینه کمتر می‌شود! برخی شرکت‌های بزرگ بهترین کمپین‌های تبلیغاتی را در ازای هزینه کمتر از ۰٫۰۵ به ازای هر نمایش در یوتیوب اجرا می‌کنند.

در گزارش‌های تبلیغات، گوگل به شما هزینه صرف‌شده و تعداد کلیک‌های صورت گرفته را اعلام می‌کند؛ در این گزارش حتی می‌توانید به هزینه هر کلیک را ببینید. همچنین با استفاده از سرویس AdWords planner می‌توانید کمپین‌های مختلف با هزینه‌های متفاوتی را اجرا کنید تا متوجه شوید کدام هزینه نمایش برای شما بازدهی خوبی دارد و می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات کمک کند. مثلاً می‌توانید در سرویس AdWords planner مبلغ ۰٫۰۴ دلار را به ازای هر نمایش وارد کنید تا این سرویس تعداد بازدیدها و کلیک‌های شما را تخمین بزند. بنابراین باید در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود این ابزار را استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را نسبت به هزینه‌های صرف شده داشته باشید.

اگر تبلیغات شما مناسب نباشد و کاربران روی آن کلیک نکنند، نیاز به پرداخت هزینه نیست؛ حتی اگر هزار بار ویدیوی شما نمایش داده شود اما کاربران روی آن کلیک نکنند، خسارتی به شما وارد نمی‌شود. همچنین می‌گوید با استفاده از ابزار Google Adwords می‌توانید بودجه‌ روزانه‌ای را مشخص کنید تا بازدهی خوبی از کمپین تبلیغات یوتیوب خود دریافت کنید. همچنین اگر می‌خواهید میزان مشاهده ویدیوی تبلیغاتی خود را ببینید، در گزارش‌های تبلیغات درصد افرادی که ۲۵درصد،  ۵۰ درصد، ۷۵ درصد و ۱۰۰درصد ویدیو را دیده‌اند، آمده است.

در ویدیوهای یوتیوب می‌توانید از کارت‌های یوتیوب استفاده کنید و کاربران را به ویدیو یا لینک دیگری هدایت کنید! باتوجه به هزینه‌های تبلیغات برت این دکمه‌های عمل یا همان کارت‌های یوتیوب را در ۵ ثانیه اول ویدیوی تبلیغاتی خود قرار می‌دهد و پیشنهاد شگفت‌انگیزی به کاربران می‌دهد؛ مثلاً پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی به کاربران می‌دهد و به آن‌ها می‌گوید این کارت تخفیف خیلی زود منقضی می‌شود! در این صورت کاربران آن را استفاده می‌کنند و میزان فروش محصولات آن کسب‌وکار افزایش پیدا می‌کند.

فیلترهای خلاقانه‌ای که می‌توانید در هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب انجام دهید!

فیلترهای زیادی وجود دارند که هنگام هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب می‌توانید انجام دهید. نظر یکی از متخصصان خارجی در رابطه با استراتژی هنگام تبلیغات شامل ۳ راه‌کار می‌شود:

الف) استفاده از داده‌های موجود

متخصصی هنگامی که به دنبال یک استراتژی مناسب برای فروش محصولات شرکت Boom بود، مخاطبان هدف خود را مخاطبانی قرار داد که قبلاً از شرکت آن‌ها خرید کرده اما یک محصول خاص را هیچ‌وقت خریداری نکرده بودند! در واقع به دنبال فروش محصول خاص به مشتریان قبلی فروشگاه خود بودند تا بتوانند یک محصول جدید و البته محبوب را به تعداد بیشتری از افراد بفروشند. در گوگل ادوردز آنها لیستی از خریدارانی که این محصول را خریداری نکرده‌ بودند، تهیه کرده و آن‌ها در کمپین تبلیغاتی خود و هدف‌گذاری مجدد استفاده کردند. در این روش آن‌ها می‌دانستند که مشتریان قبلی خیلی راحت به آن‌ها اعتماد می‌کنند و می‌توانند محصولات خود را با کمترین دردسر بفروشند.

همچنین شما می‌توانید لیست ایمیل‌های مربوط به سرویس ایمیل مارکتینگ خود را در اختیار گوگل قرار دهید تا گوگل تبلیغات شما را به صاحبان آن ایمیل نمایش دهد و تبلیغات شما را به یک تبلیغات کاملاً هدفمند تبدیل کند. همچنین می‌توانید از داده‌های موجود در سرویس گوگل آنالیتیکس استفاده کنید! مثلاً یک متخصص خارجی در بازاریابی محصول جدید شرکت Boom از داده‌های موجود در گوگل آنالیتیکس استفاده کرد تا بتواند محصول خود را به مشتریانی که هیچ‌وقت از صفحه محصول جدید آن بازدید نکرده‌ بودند، نمایش دهد. همچنین با ادغام ایمیل مشتریان خود توانست محصول را به مشتریانی که در یوتیوب فعالیت می‌کنند، نمایش دهد و این چند مورد توانست فروش بسیار موفقی را برای محصول جدید شرکت Boom، رقم بزند.

ب) از لیست هوشمند گوگل استفاده کنید

اگر برای بررسی ترافیک سایت خود از گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز استفاده می‌کنید، گوگل یک ابزار بسیار عالی در اختیار شما قرار داده است! این قابلیت جدید به شما کمک می‌کند تا بتوانید لیست هوشمندی را برای کاربران خود ایجاد کنید. در این لیست هوشمند گوگل کاربران بعدی شما را آنالیز می‌کند و آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. البته ممکن است این افراد هنوز از شما خرید نکرده باشند اما گوگل آن‌ها را به عنوان مشتریان آینده پیش‌بینی می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید حداقل ۵۰۰ بازدیدکننده و ۱۰,۰۰۰ بازدید در ماه داشته باشید؛ در صورتی که آمار ترافیک شما کمتر از این تعداد است، گوگل اطلاعات مشابه مربوط به چند سایت دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد که باتوجه به اینکه اطلاعات مربوط به سایت شما نیست، آمار دقیقی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. از طرف دیگر باید سرویس گوگل ادوردز و گوگل آنالیز را به هم متصل کرده باشید تا گوگل بتواند آمار خوبی به شما ارائه کند. پس از تنظیم قابلیت Smart List، یک لیست در گوگل آنالیز ایجاد کنید و آن را در گوگل ادوردز وارد کنید تا در هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب بتوانید تبلیغات خود را به چنین افرادی نمایش دهید.

ج) پیدا کردن مخاطبان مشابه با مشتریان کسب‌وکارتان

راه‌ سوم برای پیدا کردن افرادی که قابلیت تبدیل به مشتری دارند، پیدا کردن مخاطبان مشابه با مشتریانتان است! در این روش لیست مشتریان خود را در اختیار گوگل قرار می‌دهید و گوگل لیست مخاطبان مشابه را به تبلیغات یوتیوب متصل می‌کند؛ مخاطبان مشابه بر اساس رفتارهای کاربران به شما پیشنهاد داده می‌شود که البته شانس زیادی برای افزایش فروش در اختیار شما قرار می‌دهد. البته برت از این روش استفاده نمی‌کند؛ زیرا معتقد است روش‌های دیگر بهتر پاسخگو هستند و شانس روش‌های دیگر برای افزایش مشتریان و فروش محصولات بیشتر است.

همچنین گوگل کمپین‌های تبلیغاتی برای فروشگاه‌های آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند با یوتیوب ادغام شود. در این روش تبلیغاتی گوگل فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرد؛ مثلاً اگر فروشگاه مبل دارید، گوگل مبل‌های چرمی را به افرادی که در یوتیوب کلیدواژه مبل چرمی را جستجو می‌کنند، نمایش می‌دهد. بنابراین اگر قصد فروش محصولات خود را دارید، می‌توانید از سرویس Google Shopping ads هم استفاده کنید.

د) تبلیغات Shoppable TrueView

تبلیغات Shoppable TrueView ترکیبی از تبلیغات TrueView و Google Shopping ads است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش دارد؛ با این روش شما می‌توانید تبلیغات Google Shopping ads را در بخش ویدئوهای یوتیوب نمایش دهید و افزایش فروش خوبی داشته باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *