نسخه ۴٫۹ وردپرس قرار است ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ عرضه شود. در این پست قصد داریم ویژگی‌های تازه‌ی وردپرس را همراه با عکس برای شما شرح دهیم.

شما می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی این ورژن را بر روی دستگاه و به صورت لوکال نصب کنید. برای اینکار می‌توانید از پلاگین WordPress Beta Tester استفاده کنید .در نظر داشته باشید که هنوز کار بر روی نسخه ۴٫۹ در حال انجام است و ممکن از بعضی ویژگی‌های به درستی کار نکند.

ذخیره‌سازی و زمان‌بندی تغییرات پوسته

وردپرس ۴٫۹ به شما این امکان را می‌دهد که تغییرات مربوط به پوسته وردپرس را به صورت پیش‌نویس ذخیره کنید. در واقع این تغییرات دیگر حتما نباید به صورت آنی روی پوسته به انجام برسد و می‌شود آن را برای بعد ذخیره کرد.

ذخیره‌سازی و زمان‌بندی تغییرات پوسته

البته در این حالت، پیش‌نمایش همراه با آدرس یکتا ایجاد می‌شود که می‌توانید این آدرس را با دیگران به اشتراک بگذارید تا نظر آن‌ها را نسبت به کار بپرسید.

آدرس یکتا برای پیش نویس قالب

و در آخر این امکان به شما داده می‌شود که برای اعمال تغییرات زمان‌بندی ایجاد کنید.

زمان‌بندی تغییرات پوسته

ویجت گالری جدید

نسخه ۴٫۸ ویجت‌های جدیدی در این رابطه به کاربران معرفی کرد، اما حالا وردپرس ۴٫۹ این امکان را به شما می‌دهد تا گالری‌هایی که به صورت محلی ایجاد کرده‌اید را بدون نیاز به افزونه‌ی جداگانه در بخش ویجت‌ها نمایش دهید.

ویجت گالری جدید

کماکان اگر نیاز به یک گالری بهتر برای نمایش دارید ما Envira Gallery را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دکمه “اضافه کردن پروند چندرسانه‌ای” به ویجت متنی

ویرایشگر جدید ویجت متنی به شما این اجازه را می‌دهد که به وسیله این دکمه به ویجت متنی خود عکس اضافه کنید

دکمه “اضافه کردن پروند چندرسانه‌ای” به ویجت متنی

ارتقای کیفی ویرایشگر کد

در وردپرس ۴٫۹ ویرایش کد‌ها تجربه بهتری برای کاربر خواهد بود. ارتقای بسیار خوبی برای این بخش انجام شده که در بخش‌های ویرایش پوسته، ویرایش پلاگین یا تغییر در CSS قابل مشاهده است. این تغییرات شامل هایلایت‌های سینتکس، پیشنهاد کد و تکمیل خودکار می‌شود.

ارتقای کیفی ویرایشگر کد

اگر قبلا در هنگام تغییر در کدهای قالب دچار ایرادات مربوط به سینتکس می‌شدید، حالا ویرایشگر جدید بسیاری از مشکلات رایج را به صورت خودکار حل می‌کند.

ارتقای کیفی ویرایشگر کد

اگر هم از هایلایت‌های سینتکس خوشتان نمی‌آید به راحتی می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن هایلایت‌های سینتکس

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *