واضح است که دنیا از زمان پیدایش اینترنت، به سمتی پیش رفته که همه چیز آن در حال دیجیتالی شدن است. در این میان بسیاری از کسب‌و‌کار‌های سنتی با درک این روند جهانی خود را برای حضور یافتن در دنیای مجازی آماده کردند. با این حال بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها هنوز آمادگی ورود به عصر اینترنت را ندارند و از اهمیت این کار بی‌خبرند.

کسب‌و‌کار شما چطور؟ آیا برای حضوری پر‌رنگ در دنیای مجازی آمادگی دارید؟

 

 

دنیا در حال دیجیتالی شدن است

ابتدا قصد داریم به این موضوع بپردازیم که این روز‌ها در سرتاسر جهان چند نفر آنلاین هستند و اوقات آنلاین خود را چگونه می‌گذرانند. در نهایت با این موضوع آشنا خواهید شد که کسب‌و‌کار آنلاین شما چگونه می‌تواند از فرصت استثنایی رشد انفجاری دنیای دیجیتال استفاده کند.
برای آنکه دید بهتری نسبت به انفجار استفاده‌ی کاربران از اینترنت ظرف ۱۵ سال گذشته داشته باشید، توجه شما را به این چند نمونه جلب می‌کنیم:

در سال ۲۰۰۰ حدود ۳۶۱ میلیون نفر در سرتاسر جهان آنلاین بوده‌اند. این رقم در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۳ میلیارد نفر رسیده است و این یعنی ضریب رشدی برابر با ۷۶۴ درصد!

امروزه، تقریباً نیمی از جمعیت جهان آنلاین هستند.در اروپا، تعداد کاربران اینترنت از این نیز قابل توجه‌تر است: بیش از ۷۵ درصد اروپایی‌ها به اینترنت دسترسی دارند. دسترسی اهالی قاره‌ی سبز به اینترنت تا حدی است که به ازای هر نفر به طور متوسط ۱.۲۵ اتصال اینترنت همراه وجود دارد و این یعنی بیش از یک تلفن همراه به ازای هر نفر. فارغ از اینکه چه دستگاهی برای اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار گرفته، به طور میانگین در ماه بیش از ۱۹۰۰ دقیقه معادل بیش از ۳۰ ساعت زمان افراد در فضای آنلاین گذشته است.

کاربران اینترنت اوقات آنلاین خود را چگونه سپری می‌کنند؟

حال دوباره به این سوال بازمی‌گردیم که کاربران اینترنت طی این زمان چه کار می‌کنند و کسب‌و‌کار آنلاین شما چگونه می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

تعداد زیادی از این کاربران مشغول خرید آنلاین هستند. در سال ۲۰۱۳، مجموع سرمایه‌ای که برای خرید آنلاین کالا و خدمات در اروپا هزینه شد به ۳۶۴ میلیارد یورو رسید.

تماشای آنلاین ویدیو نیز ظرف ۵ سال گذشته رشدی سه رقمی به خود دیده است؛ میلیون‌ها نفر هر روز روی رسانه‌های اجتماعی و وبسایت‌هایی نظیر نتفلیکس و یوتیوب به تماشای ویدیو می‌پردازند.
بسیاری دیگر از کاربران اینترنت نیز ساعت‌ها زمان خود را صرف ارتباطات آنلاین و به اشتراک‌گذاری مطلب روی شبکه‌های اجتماعی می‌کنند؛ در کل، تقریباً یک‌سوم زمان کاربران اینترنت روی شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود.


اگر کسب‌و‌کار آنلاین دارید، تمام کاربرانی که روی اینترنت به کار‌های ذکر شده می‌پردازند، پتانسیل‌های بسیار قابل توجهی پیش روی شما قرار می‌دهند.

نکته‌ی دیگر اینکه با گذر زمان، استفاده‌ی مردم از اینترنت به شکل‌های تازه نیز به استفاده‌ی فعلی اضافه خواهد شد که این، بر کسب‌و‌کار آنلاین شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.
اینهمه تغییراتی که اینترنت ظرف این بازه‌ی زمانی کوتاه در زندگی ما انسان‌ها به وجود آورده را باید معجزه‌ی عصر حاضر دانست.
دنیای ما در تمام کشورها، مناطق و نواحی، دگرسویی قابل توجه و شگرفی به سمت دنیای دیجیتال داشته و این فرصتی است که هر کسب‌و‌کار آنلاین کوچکی نیز می‌تواند نهایت استفاده را از آن ببرد.
با ما همراه باشید تا در سلسله مطالبی با موضوع آکادمی دیجیتال به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *