اگر بخواهید عکس‌هایی که در یک فایل PDF گنجانده شده را استفاده کنید، احتمالا مجبور به استفاده از اسکرین شات یا روش‌های اینچنینی خواهید بود. اما دو متد مختلف وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید این عکس‌ها را در مک و ویندوز بیرون کشیده و به سادگی از آن‌ها در هر برنامه‌ی دیگری استفاده نمایید.

استخراج عکس‌های یک فایل PDF به وسیله‌ی Acrobat Reader DC

یک راه حل ساده و رایگان برای این کار، استفاده از برنامه‌ی Acrobat Reader DC است. با این برنامه می‌توانید به راحتی هر عکسی که در فایل وجود دارد را بر روی پوشه‌ی مورد نظر خود ذخیره  کنید.

اگر تا به الان از برنامه‌ی رایگان Acrobat Reader DC استفاده نکرده‌اید، از این لینک آن را دانلود کرده و مراحل نصب را به صورت پیش فرض طی کنید. این برنامه برای ویندوز 10 و مک در دسترس است. سپس برنامه را اجرا کنید و فایل PDF مد نظر خود را در آن بارگذاری نمایید.

حالا روی آیکون فلش که در عکس زیر به شما نشان داده‌ایم کلیک کنید.

حالا اسکرول کرده و روی عکسی که می‌خواهید آن را از فایل PDF بیرون بکشید، کلیک نمایید.

حالا روی عکس کلیک راست کرده و Copy Image را انتخاب کنید.

حالا که عکس کپی شد، شما می‌توانید آن را در هر برنامه‌ی ویرایش عکسی که می‌خواهید پیست کنید. اگر از کاربران ویندوز هستید، می‌توانید از برنامه Paint استفاده کنید که بعد از آن می‌توانید عکس را با هر فرمتی که دوست دارید ذخیره نمایید. Paint را در منو استارت جستجو کرده و باز کنید و سپس Ctrl+V بزنید. حالا به مسیر File > Save رفته  و عکس خود را با هر فرمت و هر جایی که می‌خواهید، ذخیره نمایید.

کاربران سیستم عامل مک اما می‌توانند از برنامه‌ی Preview استفاده کنند. به مسیر File > New from Clipboard بروید و سپس دوباره از File این بار گزینه‌ی Save را انتخاب کرده و عکس را ذخیره کنید.

استفاده از فتوشاپ برای استخراج عکس از فایل PDF

این روش متفاوت‌تر بوده و مسلما برای آن‌هایی مناسب است که به صورت کلی از فتوشاپ بر روی دستگاه خود استفاده می‌کنند، وگرنه برای انجام تنها این کار، نصب برنامه‌ای با این حجم خیلی عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

مهم نیست کاربر مک یا ویندوز باشید، در هر دو حالت می‌توانید به این روش عکس‌ها را از فایل PDF استخراج کنید. کافی است فتوشاپ را باز کرده و از مسیر File > Open فایل PDF خود را در برنامه بارگذاری نمایید.

بعد از انتخاب فایل، پنجره‌ی Import PDF برای شما به نمایش در خواهد آمد. در این بخش شما باید Images را در جایی که برایتان مشخص کرده‌ایم، انتخاب نمایید.

حالا فتوشاپ تمام عکس‌هایی که در فایل PDF شما وجود دارد را به شما نمایش خواهد داد. اگر یک عکس را می‌خواهید انتخاب کنید، کافی است روی آن کلیک کنید، اما اگر قصد انتخاب چند عکس را دارید، باید کلید شیفت را نگه داشته و روی آن‌ها کلیک نمایید. در نهایت روی OK بزنید تا عکس‌ها در محیط برنامه بارگذاری شوند.

در این‌جا فتوشاپ عکس‌ها را در محیط خود باز می‌کند. برای این که بتوانید عکس‌ها را در پوشه‌ای ذخیره کنید، به File رفته و گزینه‌ی Close All را انتخاب کنید.

در این بخش فتوشاپ از شما سوال خواهد کرد که آیا می‌خواهید تغییرات بر روی فایل شما اجرا شود که باید ابتدا تیک Apply to All را بزنید و سپس Save را انتخاب کنید.

در پنجره‌ی Save As ابتدا یک نام انتخاب کرده، فرمت مورد نظر خود را در بخش دوم انتخاب کنید و در آخر روی Save بزنید.

حالا تمامی عکس‌های شما به صورت یک جا روی کامپیوتر ذخیره خواهند شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *