برای این که گوشی اندرویدی خود را امن نگه دارید و از ورود افراد دیگر جلوگیری کنید، روی آن پسورد می‌گذارید. اما آن‌هایی که از سیستم خاصی برای پسورد گذاشتن استفاده نمی‌کنند، گاهی آن را فراموش خواهند کرد!

ما در این مقاله سناریویی را در نظر می‌گیریم که شما پسورد، پین یا پترن خود را فراموش کرده‌اید و هر چه سعی می‌کنید، آن را به یاد نخواهید آورد. باید بدانید که چند راه حل برای این موضوع وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این نوشته ما راه حل‌هایی که وجود دارد را بررسی می‌کنیم تا ببینید با کدام یک از آن‌ها، به نتیجه می‌رسید.

راه حل اول: استفاده از Find My Device گوگل

گوگل امکانی دارد که به شما اجازه می‌دهد، با استفاده از ویژگی Find My Device (دستگا من را پیدا کن) گوشی خود را از حالت قفل خارج کنید. استفاده از این قابلیت بسیار ساده است اما یک سری پیش نیازها دارد که باید آن‌ها را داشته باشید و همچنین با استفاده از این قابلیت، تمامی اطلاعات گوشی شما نیز پاک می‌شود. پس اگر نمی‌خواهید اطلاعات خود را از دست بدهید، باید به سراغ روش دوم بروید.

برای استفاده از اپلیکیشن Find My Device،گوشی شما باید متصل به اکانت گوگل بوده و همچنین اینترنت آن نیز چه به صورت WiFi یا اینترنت موبایل، وصل باشد. اگر این موارد مهیاست، باید از مرورگر دستگاهی دیگر به صفحه Find My Device بروید و در آن‌جا با اکانت گوگلی که روی گوشی با آن لاگین کرده‌اید، ورود نمایید.

در این بخش گوشی خود را مشاهده می‌کنید و بر روی نقشه نیز موقعیت مکانی آن مشخص است. اگر GPS گوشی خاموش باشد، ممکن است موقعیت مکانی آن برای شما نمایش داده نشود.

این برنامه کاربردهای مختلفی دارد. برای مثال از راه دور می‌توانید آن را قفل کنید، صدایی روی آن پخش کنید یا چند کار دیگر انجام دهید. اما قابلیتی که ما به دنبالش هستیم، Erase Device که اطلاعات گوشی را به صورت کامل پاک خواهد کرد و تنظیمات گوشی نیز به حالت اولیه بر می‌گردد که این مهم شامل قفل گوشی نیز می‌شود.

این گزینه همانطور که گفتیم، هم پیش نیازهایی می‌خواهد که ممکن است در آن لحظه روی گوشی شما فعال نباشد و هم این که اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد. در روش دوم اما از برنامه‌ای خاص استفاده می‌کنیم که شاید سخت‌تر به نظر بیاید، اما این مشکلات را ندارد.

روش دوم: استفاده از DroidKit

به وسیله‌ی DroidKit شما می‌توانید هر گونه قفل صفحه را از گوشی بردارید. مهم نیست که چه نوع گوشی داشته باشید، این برنامه با انواع گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد و همچنین کار کردن با آن نیز ساده است.

برای شروع برنامه‌ی DroidKit را روی ویندوز یا مک نصب کنید و برنامه را اجرا کرده و روی Unlock Screen بزنید.

سپس دستگاهی که می‌خواهید، قفل آن را باز کنید را به وسیله‌ی کابل به دستگاه متصل کرده و سپس برای برقراری ارتباط روی Start کلیک کنید.

چند لحظه‌ای باید صبر کنید تا برنامه، فایل‌های مورد نظر خود را آماده کند که درصد پیشرفت کار روی صفحه برای شما نمایش داده می‌شود.

در ادامه باید برند گوشی خود را انتخاب نمایید.

حالا از شما خواسته می‌شود که گوشی خود را در حالت ریکاوری قرار دهید. این پروسه برای گوشی‌های مختلف متفاوت است، به همین دلیل به صورت کامل و تصویری، مراحل کار مثل عکس زیر به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را انجام دهید و بعد از اتمام کار روی Next بزنید.

اگر پروسه به درستی انجام شده باشد، شما واژه Removing Screen Lock را مشاهده خواهید کرد و باید صبر کنید تا پروسه به اتمام برسد.

بعد از طی شدن مراحل بالا، قفل گوشی شما باز شده و می‌توانید، بدون پسورد واردش شوید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *