قالب صحیفه یکی از برترین قالب‌های وردپرس است که سالیان سال توانسته رتبه اول قالب‌های وردپرسی را به خود اختصاص دهد. قالب صحیفه باتوجه به حرفه‌ای بودن خود تنظیمات متعددی را شامل می‌شود که در این مقاله به بررسی بخش‌های مختلفی از آن می‌پردازیم.

تنظیمات فهرست اصلی

این بخش تنظیمات مربوط به فهرست اصلی سایت را شامل می‌شود که می‌توانید دسته‌بندی‌های سایت شما را شامل شود؛ با قرار دادن دسته‌های اصلی سایت خود می‌توانید به کاربران کمک کنید تا در سایت شما به هدف خود سریع‌تر برسند و این مورد بسیار بر روی تجربه کاربری سایت موثر است.

  • منوی اصلی: با استفاده از این گزینه می‌توانید فهرست اصلی را جهت نمایش محتویات و لینک‌های دلخواه خود فعال کنید؛ موقعیت این فهرست‌ها از طریق بخش منوهای سایت (نمایش> فهرست‌ها) قابل تنظیم است
  • دکمه مطالب تصادفی: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید دکمه مطالب تصادفی را بر روی منوی اصلی خود فعال کنید؛ در واقع کاربران با کلیک بر روی این دکمه می‌توانند به صورت خودکار به مطالب تصادفی وارد شوند که شاید اصلا به دنبال آن نبوده‌اند! این گزینه با استفاده از یک تابع وردپرس صورت می‌گیرد که شاید فایده زیادی برای کاربران شما نداشته باشد.
  • سنجاق کردن منوی ناوبری: با استفاده از این گزینه می‌توانید منوی اصلی سایت را به صورت چسبان نمایش دهید؛ این مسئله به این معنی است که اگر کاربران سایت شما در صفحات سایت اقدام به اسکرول صفحه کنند، این منو همچنان نمایش داده می‌شود و به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی وارد لینک‌های موجود در این فهرست شوند.
  • لوگو در فهرست ناوبری سنجاق شده: با استفاده از این گزینه می‌توانید لوگوی خود را نیز در فهرست اصلی نمایش دهید؛ البته این منو در سایز کوچک‌تر و غیراصلی تصویر آپلود شده نمایش داده می‌شود که می‌توانید هویت سایت شما را بیشتر برای کاربران روشن سازد.
  • بررسی مزیت‌ها و معایب فروشگاه‌ساز پرستاشاپ

تنظیمات منو واکنش گرا موبایل

یکی از ویژگی‌های قالب صحیفه، واکنش‌گرایی و استاندارد بودن آن جهت نمایش در موبایل یا تبلت‌ها است! این بخش تنظیمات مربوط به واکنش‌گرایی منوهای وردپرس را شامل می‌شود که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید.

  • فعال سازی منو موبایل: با استفاده از این گزینه می‌توانید فهرست اصلی را به صورت ریسپانسیو در موبایل‌ها نیز نمایش دهید؛ البته این نمایش دید کاربران را مختل نمی‌کند و می‌تواند بسیار موثر باشد! بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما این قابلیت را فعال کنید.
  • جست و جو: با استفاده از این گزینه می‌توانید ابزار جستجو را برای کاربرانی که با موبایل از سایت بازدید می‌کنند، فعال کنید؛ این ابزار نیز به صورت کاملا ریسپانسیو عمل می‌کند و اختلالی در نمایش سایت ایجاد نخواهد کرد.
  • شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از این گزینه می‌توانید لینک‌ و آیکن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی خود را وارد کنید تا کاربران بتوانند با استفاده از این لینک‌ها شما را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال کنند! استفاده از این ابزارها یکی از راه‌های موثر برای افزایش مخاطبان از طریق بازاریابی وبسایت است که شبکه‌های اجتماعی شما نیز از تعامل بیشتری برخوردا می‌گردد.

نکته: این موضوع درست است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک و فروش سایت درست است، اما با استفاده از سایت نیز می‌توانید دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید.

  • اهمیت طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) یک سایت
  • منو آیتم‌های برتر در زیر آیتم های منو موبایل نمایش داده شود: با استفاده از این گزینه می‌توانید زیرفهرست‌ها خود را به صورت زیرمجموعه منوهای اصلی قرار دهید تا نمایش آن برای کاربران مشکل‌ساز نشود.
  • فعال سازی آیکون آیتمهای منو موبایل: با استفاده از این گزینه می‌توانید آیکن‌هایی که جهت هر فهرست تعیین کرده‌اید را در نسخه موبایل نیز نمایش دهید؛ این گزینه سبب می‌شود تا جذابیت منوها افزایش پیدا کند اما باید بررسی کنید تا این مورد سبب مشکل در نمایش منوها نشود.

سرخط خبرها

یکی از قابلیت‌های قالب صحیفه قابلیت نمایش سرخط خبرهای مهم است! در واقع چون این قالب یک قالب خبری است به شما امکان نمایش اخبار مهم سایت را می‌دهد و می‌توانید از طریق این بخش تنظیمات آن را شخصی‌سازی کنید.

  • فعال: با استفاده از این گزینه می‌توانید این قابلیت را جهت نمایش در سایت وردپرسی خود فعال کنید.
  • نمایش تنها در برگه خانه: با استفاده از این گزینه می‌توانید نمایش سرخط خبرها را تنها به صفحه اصلی سایت خود محدود کنید؛ زیرا گاهی نمایش این ابزار می‌توانند توجه کاربران را به محتوای اصلی صفحات دیگر کاهش دهد و تجربه کاربری شما کمی به خطر خواهد افتاد.
  • افکت انیمیش: در این بخش باید افکت انیمیشنی موردنظر خود را جهت نمایش اخبار مهم سایت تعیین کنید و این قالب سه نوع افکت در اختیار شما قرار داده است.
  • سرعت انیمیشن: در این بخش شما باید سرعت اجرای انیمیشن‌ انتخابی را وارد کنید تا بدانید این انیمیشن با چه سرعتی در سایت نمایش داده شود.
  • فاصله زمانی بین محو شدن: در این بخش شما باید یک سرعت مناسب جهت نمایش عنوان خبرها تعیین کنید تا بدانید خبرهای سایت در چه زمانی باید پنهان شوند و خبر بعدی نمایش داده شود.
  • نوع کوئری سرخط خبرها: در این بخش نیز شما می‌توانید یک نوع حالت را برای نمایش سرخط خبرها تعیین کنید که این نوع بر اساس سه ویژگی قابل انتخاب است:
  • دسته بندی موضوعات: با استفاده از این گزینه می‌توانید سرخط خبرها را بر اساس یک دسته دلخواه انجام دهید تا عناوین محتوای همان دسته در این بخش نمایش داده شوند.
  • برچسب: با استفاده از این گزینه می‌توانید سرخط خبرها را بر اساس یک برچسب خاص انجام دهید تا عناوین محتوای همان برچسب در این بخش نمایش داده شوند.
  • متن دلخواه: اگر می‌خواهید در این بخش عنوان و لینک دلخواه خود را درج کنید، کافی است این گزینه را تیک بزنید و در بخش ظاهرشده یک عنوان و یک لینک وارد کنید.
  • تعداد نوشته ها جهت نمایش: در این بخش باید تعداد نوشته‌های موردنظر خود را جهت نمایش در بخش سرخط خبرها وارد کنید تا همین تعداد نوشته در آن نمایش داده شوند.
  • دسته بندی سرخط خبرها: در این بخش نیز باید دسته موردنظر خود را جهت نمایش عنوان محتواهای این دسته‌ها در بخش سرخط خبرها انتخاب کنید.
  • برچسب های سرخط خبرها: در این بخش نیز باید برچسب موردنظر خود را جهت نمایش عنوان محتواهای این دسته‌ها در بخش سرخط خبرها وارد کنید.

قالب صحیفه با تعداد بسیار بالای فروش خود توانسته به یکی از برترین قالب‌‌های وردپرس در سراسر دنیا تبدیل شود و البته استاندارد بودن این قالب مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن است. اگر قصد راه‌اندازی یک مجله خبری آنلاین با وردپرس و همچنین قالب صحیفه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم چند مقاله‌ای که در این زمینه منتشر می‌شود را از دست ندهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *